Om børnegitter og blondinekatte

Vi har været nødt til at sætte et børnegitter op mellem stue og gang. Det har så skabt et nyt problem, som vi jo nok burde have forudset.

Vi har 3 birmaer - eller rettere 3 blondinekatte :fin: . Nå, men de kan ikke finde ud af at hoppe over gitteret :surrender1:

Lader man dem bare sidde og kukkelure ude i gangen indtil de på et tidspunkt finder ud af at hoppe?

Klikkertræning orker jeg ikke. Det er forsøgt tidligere, men modsat vores huskatte og somali, så fatter de det simpelthen ikke.

Hvad ville I gøre?

[QUOTE=Nevadaisy;1233277]Vi har været nødt til at sætte et børnegitter op mellem stue og gang. Det har så skabt et nyt problem, som vi jo nok burde have forudset.

Vi har 3 birmaer - eller rettere 3 blondinekatte. Nå, men de kan ikke finde ud af at hoppe over gitteret :surrender1:

Lader man dem bare sidde og kukkelure ude i gangen indtil de på et tidspunkt finder ud af at hoppe?

Klikkertræning orker jeg ikke. Det er forsøgt tidligere, men modsat vores huskatte og somali, så fatter de det simpelthen ikke.

Hvad ville I gøre?[/QUOTE]
Vores forstod det heller ikke fra starten af men pludselig kom det… Da den første gjorde det, fulgte de andre trop…

Jeg ville evt starte med at sætte en skammel på den side hvor de er, så er det ikke så højt, og de fanger forhåbentligt ideen lidt før:)

I hvert fald aldrig mere læse om blondinekatte mens jeg sidder i venteværelset ved lægevagten :lol: folk kigger så underligt når man er ved at dø af grin sådan et sted :slight_smile:

OMG - troede ikke de var SÅ blonde . Sådan er er da lige til at hoppe over F… jeg synes det er sjovt - Undskyld hvis nogen bliver fornærmede på birmaens vegne

Spøg til side, så skal de nu nok komme over når de er sultne/tissetrængende/nysgerrige/ kontaktsyge nok tænker jeg ?

Let´s face it - klikkertræning er ikke noget for bimser, og lettere avanceret problemløsning er heller ikke. Blonde? Ja, lad os bare sige det.
How many Birmans does it take to change a lightbulb? What lightbulb? That´s really the staff´s job!
How many Europeans does it take to change a lightbulb? What lightbulb? Oh, you mean you actually need light to see…?

Hanne, det er ikke sikkert de nogensinde lærer at hoppe over. Jeg har kendt bimser der et helt liv aldrig fandt ud af det med kattelemmen og måtte blive siddende ude i regnvejr indtil nogen lukkede døren op! Så ja, måske lidt hjælp i form af en lille skammel på begge sider. Nogle bimser ville ikke betænke sig et øjeblik på at springe over, meeen en del ville nu - en hel del ville forvente at du løser problemet for dem :wink:
VH
Susanne

Tja, den skeløjede blondine herhjemme kunne i starten af sit haveliv godt finde ud af at hoppe op på hegnet, men ikke ned. Men eftersom han selv havde fundet der op, så måtte han jo også lære at komme ned igen… det var meget ynkeligt at høre på… og det tog ham 20 min at lære :slight_smile: Idag går han under hegnet hvis der er noget :wink:

Bastian var meget mere snu ;), og ikke helt så lyshåret (sorry til de lyshårede :wink: ) Så lad dem prøve at finde ud af det selv… eller hjælp dem på vej med en skammel :smiley:

Tak for jeres svar - som Luise burde jeg nok ikke have læst dem i offentligt rum :smiley:

Jeg sætter en skammel på hver side, så må vi se om det hjælper. Jeg nægter at servicere dem ved at åbne og lukke gitteret - der er ingen tvivl om at det er det de venter på. Sarabi er dog så klog, at hun fandt ud af at hvis man er lynhurtig, så kan man komme ind og ud når vi går ind og ud :lys-ide: så som den eneste var hun i stuen i går og det passede hende vist fint - man kunne næste høre hende håne de andre :tihi:

Problemet er at vi ikke rigtig har en til at føre an. De har altid haft en huskat til at vise dem vejen ved nye forhindringer, så jeg har nok forsømt dem ved ikke at lære dem problemløsning, da de voksede op :frowning: :tihi:

Åh skøre herlige dejlige bimser :hjerte: Herhjemme går de bare igennem gitteret - Fie og Casper altså :tihi: MCOerne hopper straks og Toulouse… han er vokset op sammen med en birma…:høhø: (og han er iøvrigt min eneste kat, der ikke gider klikkertræning :p)

Øv… :slight_smile: Nogle af kattene herhjemme var også meget længe om at forstå det… Alexis kunne længe gå igennem de der tremmer :tihi:Men kan hun ikke mere i dag, og det er altså ikke altid hun forstår det…

Nu ved jeg ikke hvor stort barnet er, men kunne du måske fjerne en “stang”? Så kan misserne gå igennem :slight_smile:
Eller købe en af træ og sætte en kattelem i? (hvis de da kan finde ud af det :tihi: )

[QUOTE=PivC;1233440]Nu ved jeg ikke hvor stort barnet er, men kunne du måske fjerne en “stang”? Så kan misserne gå igennem :slight_smile:
Eller købe en af træ og sætte en kattelem i? (hvis de da kan finde ud af det :tihi: )[/QUOTE]
Man kan faktisk få en med kattelem i :)eller hvad man kan kalde det :stuck_out_tongue:

Smart! :smiley:

Ja jeg tror bare, at lågen er for stor, så baby kan komme igennem,…så vidt jeg husker…og jeg kan selvf. ikke finde det nu.

Den er her, jeg husker så hullet, som mega stort lol :slight_smile: har ikke set den i DK

http://www.amazon.co.uk/s/?ie=UTF8&keywords=pet+gate+with+cat+flap&tag=googhydr-21&index=aps&hvadid=15207556314&hvpos=1s1&hvexid=&hvnetw=s&hvrand=11060678938065517923&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=b&hvdev=c&ref=pd_sl_19exnum2ba_b

Med mindre barnet er så lille, at det kan kravle igennem lågen, kan man jo lade den stå åben.

Ah, se hun har jo netop bestået afgangseksamen på bimseline college :slem: Det er helt klassisk bimselimeudgave af avanceret problemløsning - bare møv sig ind, når chancen byder sig :wink: Og dresser de tobenede til at sådan ER det så fremover :slem:
VH
Susanne

Hmmm… det er så ikke nu, at jeg skal afsløre at Ting er næsten 10 år ung, og stadig ikke kunne drømme om at hoppe over børnbegitteret :ups:

Næ, nej… hun lærte som killing at man gik igennem tremmerne, så det er det man skal!!! :regler:
at hun ikke har kunne vride sin lille smækre krop (eller hvad man nu kalder det :wink: mellem tremmer de sidste ca 9 år, er en mindre detalje, som i hvert fald ikke bekymrer store ånder som blondine blonde aby’er :klapper:

(Og så skal jeg hilse fra perserbanden herhjemme… de benægter i den grad at være blonde… de kan bare ikke se nogen grund til besværet med at hoppe over, når de har mig til at åbne for dem! )

Har siddet og grint over det folk har skrevet :høhø: har selv en bimse og kan genkende mange af de ting folk skriver her inde. Tro Morgan har det som nogen har med kattelemme. Han ligger som på foto hver nat hos mig. Han går frem og tilbage nogen gange i løbet af natten, men at møve sig under dynen fatter han ikke han skal vække mig også skal jeg løfte hjørnet af dynen så Herren kan putte sig :høhø:

Vi snakker meget om hvad der sker med ham når vi trimmer ham for det er som nat og dag med når han er lang håret tro ikke han har forstået at bimser skal være langhåret. Han er blevet sommer bobbet igen så nu har vi den frække Morgan igen …