Om min hellige birma

Hej igen,

Og undskyld mange gange at jeg hele tiden spammer forumet -LOL
Men jeg har så mange spørgsmål :slight_smile:

Igår snakkede jeg med en inde på kattegalleri som undrede sig over at jeg havde skrevet derinde at Cigurd er blå tabby masket, for hun synes nu mere at han lignede at han var Lilla masket… Kan det lade sig gøre at der er “fejl” på stamtavlen, for der står nemlig at han er SBI a21?

Hvad synes i andre at han ligner?

Han er helt klart Lillatabby altså SBIc21 :slight_smile: - du skal have fat i opdrætteren så han kan få ændret farve på stamtavlen.

Jep enig med Camilla. Lille tabby så fat i opdrætter så du kan få ændret stamtavlen :slight_smile:

Nej er det seriøst :open_mouth: Hvordan kan hun tage fejl af det?

Metiela - Fordi det ikke altid er så nemt at se. Maskefarven udvikles jo også efterhånden :slight_smile: Nu ved jeg ikke hvem opdrætteren er, men hvis vedkommende ikke har haft så mange kuld… :slight_smile:

Eife, ja det selvfølgelig rigtig nok. Det var hendes 3 kuld :slight_smile: Og det er Jytnicatz.

Når man er ny opdrætter og måske ikke kommer på udstillinger m.m så kan det at farvebestemme killinger drille mange i starten. :slight_smile:

Og medmindre du har ambitioner om at udstille ham (eller bruge ham i avl), så er det faktisk så inderligt lige meget. Masser af kælekatte er registreret med en forkert farve, fordi det kan være svært at se, når man er ny - og så længe det kun er en kælekat, som bare skal være luksussofapude, så kan det ikke skabe ravage nogen steder. Men lillatabby er han helt tydeligt :slight_smile:
VH
Susanne

Men så kunne opdrætteren jo lytte til hvad hankatte ejeren sagde, da hun var ude og hjælpe med at farve bedømme :tihi:

:høhø:…selektiv hørelse måske ?

Kender du Jytte siden du ved at hun ikke har lyttet? Eller hvordan?

Jeg tror faktisk at Jytte har lavet en tanketorsk. Da de var til salg på birmaklubbens liste var de nemlig begge til salg som lillatabby. ( Jeg laver nemlig killingelisterne )

Julie ejer hankatten :stuck_out_tongue:

Jep, jeg ejer farmand til din dreng :slight_smile:

Nej hvor skægt :slight_smile: Har du ikke nogen billeder jeg må se af ham :smiley:

Min hankastrat står også som cremetabby - men han er altså kun creme. - Den er bare lidt tricky for han har altså striber alligevel :tihi:
men han får sig en farvebedømmelse på den udstilling jeg slæber ham med på en dag (han er ikke udstillingskat, men de to fjolser kan ikke være adskilt. :venter: Så må kræet jo med og så kan han lige så godt udstilles.)

(er der egentlig nogen der vil forklare mig hvordan det forholder sig med de creme og genetik? og det med de crememaskedes striber :øhmm:)

[quote=Chicabee;491903]Jeg tror faktisk at Jytte har lavet en tanketorsk. Da de var til salg på birmaklubbens liste var de nemlig begge til salg som lillatabby. ( Jeg laver nemlig killingelisterne )

Julie ejer hankatten :p[/quote]

Ja men hun er jo også helt ny inde for det så vidt jeg forstår. Og som Lisette sagde, så vidste Jytte ikke så meget om farver og maske på birmaer, men at hun fulgte alle regler osv, så det hele skulle være iorden. Hvilket jeg så også håber.

Og nej det har ikke den store betydning hvad der står, han er jo “bare” en kælekat… Men jeg kan jo godt lide selv at vide hvilken maske min kat har :tihi: Det er jo min første birma, så er heller ikke helt inde i alt det med farver osv, og har da også undret mig lidt når jeg har set killinger med blåtabby masker at de så en anelse anderledes ud -LOL

Jo du kan se ham på min hjemmeside, han hedder Silky Catz Mr Nifty Nimbus http://www.silkycatz.dk/9202008

Tak :slight_smile: Ved jo godt hvad han hedder :stuck_out_tongue: Det står jo på Cigurd med lilla tabby maskes stamtavle :wink:

Opus - Prøv at se på min hjemmeside under Farver og Genetik - www.eife.dk
Der har jeg forklaret det :slight_smile: (og skal gerne uddybe hvis der er noget)

[quote=Metiela;491662]Hej igen,

Og undskyld mange gange at jeg hele tiden spammer forumet -LOL
Men jeg har så mange spørgsmål :slight_smile:

Igår snakkede jeg med en inde på kattegalleri som undrede sig over at jeg havde skrevet derinde at Cigurd er blå tabby masket, for hun synes nu mere at han lignede at han var Lilla masket… Kan det lade sig gøre at der er “fejl” på stamtavlen, for der står nemlig at han er SBI a21?

Hvad synes i andre at han ligner?[/quote]

Smil Mette - jeg er jo kattegallerikvinden…og jeg skrev lillatabby…smiler…og her på computeren er han endnu tydligere lillatabby en på min lille 4.3 tommer HTC skærm…

så afsted til opdrætteren, for en farveændring, hvis det er vigtigt for dig - skal han ikke bruges til show/avl, er det “ligemeget” - men ellers skal han farvebedømmes på et show desværre - måsk kan man stadig på nogle fra bestyrelsen af en klub/eller konsulent ud og farvebedømme, men det er jeg ikke lige klar over

Hilsen Heidi

PS det ER en regning som din opdrætter skal betale - fejlen har været der fra købsdatoen af