.oO Decembers tanketråd

Må sige det lyder som om det var lige spændende nok med og lave jule middagen, men sikke dejligt med nyt komfur :smil: :thumbup:

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

:hjerte:Min bølle :muhaha:

2 Synes om

Jeg så på nyhederne at der har været usædvanligt mange fald ulykker på Fyn og i trekantområdet. Kattene skøjtede på fliserne, da jeg lukkede dem ud i morges :tihi: Så jeg skulle ikke nyde noget og har holdt mig hjemme i dag.

5 Synes om

Ja, det var noget med 52 ambulancer, der var sendt af sted :uha: Jeg tror også, jeg var heldig, for jeg trådte helt intetanende ud i indkørslen og på fortovet. Det har jeg prøvet et par gange før, hvor det bestemt ikke gik godt. At træde ud på en trappe og så et splitsekund senere at ligge og rode rundt nede på fortovet. Så jeg har en sund respekt for isslag - især fordi det ofte overrasker en :uha:

5 Synes om

Isslag er det mest lumske overraskelse, syndes jeg. Man opdager det sjælden før man ligger som en sjov klumpe på jorden i en stilling man ikke vidste ens krop kunne udføre.
Men dejligt for dig det gik godt i går :smil:

Med venlig hilsen beimis ejer

3 Synes om

HUSK! - at i dag er sidste frist for at melde en kat til månedens konkurrence “Kattenes julefest”. Der må vel være et par stykker mere, der har deltaget i fejringen i løbet af den sidste uges tid?

3 Synes om

Denne her pakke som jeg hentede den 9. Dec. Og som @Enki fik "skylden " for

Har jeg lige åbnet for nu, det er vel også på tide :tihi:

Indeholdt det her



Ja den bog @Enki skrev om, en loden affære, var jeg slet ikke itvivl om den var lige en for mig, kiggede for sjov skyld efter den på nettet, fandt den til 200 kr, nej kiggede lidt mere priser var omkring 80 til 160 kr. Men blev ved ned i rækken. Kom til den til 19,50. Og den stod som pæn stand.
Kiggede mere på siden og der var nogle jule Anders And som jeg ved vi ikke havde og en som jeg er lidt i tvivl om om vi har og til priser det ok og standen bedre til prisen, ja den ene mandelgave brugt eksemplar som stand men til 5 kr er det ok. Kogebogen fra Mikey er der fedtpletter på uden på, men det er til og forholde sig til, også når jeg sammenligner med prisen.
Den dyreste er en helt ny garfield, den er bare lidt klemt i hjørnet, det er en privat hjemme side og der var meget spændende, der var de fleste puk bøger, nøj diskutere en del med mig selv om dem, der var også drenge bøger, gøg og gokke tegne serier. Jeg fik besked på jeg skulle betale 30 kr mindre end det samlede pris, pga mængden jeg købte :thumbup:
Er der nu en, der ikke er mig, kan det jo gå til eller sælges til en anden der er interesseret, jeg købte efter den holdning, nu når jeg ikke kunne se bøgerne/bladende rigtig. Det er første gang jeg køber sådan noget brugt. Men er positiv overraskelse.
Og ja :wink: @Enki du får stadig skylden for det :wink:
Og tak for din anbefaling af bogen :thumbup:

Med venlig hilsen beimis ejer

9 Synes om

Den kasse vil jeg glædeligt have på samvittigheden! En del af dem kan jeg genkende fra min barndom, og Mickey’s kogebog havde jeg også. Faktisk brugte jeg den kakao opskrift i årevis som barn. Husker jeg galt, eller er der også en opskrift på tomatsupper? Håber du kan lide En lodden affære! :smil:

2 Synes om

En lodden affærer er herlig - der findes flere i serien - mon ikke 7-8 stykker?
Jeg har lånt dem på biblioteket for nogle år siden - måske er det på tide med et gensyn :thumbup:

1 Synes om

Men det er på engelsk, ikk? Så vidt jeg husker, og har kunne google, udkom der kun en på dansk, desværre.

1 Synes om

Ja, jeg mener kun der kom en på dansk - undskyld men jeg forvekslede den med serien om Mis og Fister :dokdok:

2 Synes om

Ja dem kom der en del flere af på dansk. Jeg har, eller havde, kan ikke lige huske om de var blandt dem jeg mistede i branden, flere af dem, hvis ikke dem alle. Selv den første som udkom i en lille dåse, ligesom en lille dåse kattemad. :grin:

Men Get Fuzzy, En lodden affære på engelsk, kan nu også lånes på biblioteket. Mit engelsk er desværre ikke supergodt, og slet ikke hvis jeg skal læse eller skrive det, så er tingene oversat til dansk, så læser jeg dem på dansk. Jeg har dog fundet ud af, at flere af mine yndlings tegneserier, har mistet op til flere sider, når de bliver oversat, så ville ønske mit engelsk var bedre. Og ville ønske at jeg kunne fransk, da min yndlings tegner Enki Bilal, udgiver på fransk, og ikke alle hans ting er udgivet på dansk.

2 Synes om

Jeg læser også helst på dansk - eller rettere næsten kun på dansk.
Men en enkelt tegneserie som Get Fuzzy kan jeg godt læse, men ellers - dansk til mig :thumbup:
Er det efter tegneren du har taget navnet Enki?
Jeg kender ham slet ikke, må jeg indrømme.

2 Synes om

Enki er til dels mit navn. Navnet Ea/Enki er navnet på mandlig gud i Mellemøsten. Af det jeg kunne finde, går det 4000 år tilbage. Det jeg linker til her, siger dog kun til Hellenistisk periode, men jeg har tidligere fundet ting der siger omkring 2000 år f.Kr. Alt efter hvor guden blev omtalt, hed den Ea eller Enki. Så selvom jeg hverken er mand eller en gud (det sidste ved man ikke med sikkerhed :hoho: ), så er Ea/Enki den samme, og jeg synes det er lidt sjovt med skjult mening/betydning, derfor bruger jeg ofte Enki som profilnavn.

Mine forældre vidste ikke alt det her, de troede bare det var et dansk navn da de stødte på det. Men de var så vilde med navnet, at det var det eneste navn de havde til mig. Så heldigt at jeg blev en pige, da vi i Danmark jo bruger det som pigenavn. :grin:

At jeg så også føler jeg hylder Enki Bilal, min yndlings tegner, ved at bruge navnet, er jo kun et plus. Og så skulle guden Ea/Enki havde bygget et tempel til guden Baal. Hvilket jeg synes er ret sjovt, når nu et af min absolutte yndlings bands hedder Baal. :tihi:

Wikipedia - Enki

Min yndlingstegneserie med Enki Bilal

Googlebillede med Enki Bilal

Mit yndlingsnummer med Baal, fra deres første album Sensorama der udkom i 1996. Siden 18.05.1996 har jeg oplevet dem live 58 gange, til bl.a. koncerter og teaterstykker.

Baal: Chronical Lovesong

Wikipedia - Baal

Og vi siger tak til nørden Ea :hoho:

7 Synes om

Takker for den fine forklaring :ok:

2 Synes om

Sikke dog en fantastisk forklaring med dit navn, sikke en dejligt nørderi du kunne der :thumbup:
Det jeg har kigget indtil videre er en loden affære lige mig, kogebogen er der kakao opskrift men ikke tomat suppe . Har ikke fået kigger mere fik mulighed og komme før end planlagt op til beimis, og det benytte jeg mig af, så beimis tog lige middags luren klister op af mig :hjerte:

Med venlig hilsen beimis ejer

5 Synes om

Tak, får jeg først begyndt kan jeg have svært ved at stoppe, som man nok fornemmer. :hoho:

Jaja man kan ikke huske alt. Det må være 36 år siden jeg havde den og kikkede i den. :smil:

2 Synes om

Kikker på møbel website…syntes det er så grineren når man finder grimt produkt til helt vild pris…
Hvem betaler mere end 3000 for en grim polyester pude :laughing:

8 Synes om

Så fik jeg vist handlet for sidste gang i år :slightly_smiling_face:
Jeg gider i hvert fald ikke mere, så skulle der mod forventning mangle en ting, sender jeg en stafet :smile:

7 Synes om

nogen der ved om Pest nord har brevomdeling i morgen …? ville da gerne ha’ den post der skulle have været her før jul …

2 Synes om