OPDATERING : Emmy er flyttet hjem igen

Som nogle af jer har læst, fik jeg lille Emmy hjem til mig at bo i lørdags…
Hun var meget stresset og gemte sig under sengen hele lørdagen, men kom dog frem om natten…
Søndag sad hun så oven på køkkenskabet og nægtede at komme ned…

Efter at hun hverken havde spist, drukket eller været på bakken i næsten 36 timer var jeg meget bekymret for hendes velbefindende…:ked:
Jeg har i disse dage prøvet alt for at lokke hende frem og prøvet at få hende til at spise (hun slikkede en lille smule leverposteg af mine fingre) men intet lykkedes… Jeg ved at det bestemt ikke er sundt for katte at gå i så lang tid uden mad og vand… Lis har været med på sidelinien hele vejen og da jeg kom hjem fra min mor igår aftes prøvede jeg at tage hende ned fra skabet, hvilket resulterede i, at hun hoppede direkte derop igen…

Jeg stortudede og efter at have snakket med Lis tog jeg beslutningen om at Emmy blev nød til at komme hjem til Lis igen… :ked:
Jeg turde simpelthen ikke risikere at hun blev dehydreret eller endnu mere stresset over at være her længere…

Nogle vil måske sige at jeg gav for hurtigt op, men jeg kunne ikke stå og se på at hun blev mere og mere skræmt, samtidig med at hun ingen mad og vand indtog… Jeg er og var utrolig ked af det, og det har rørt mig meget at hun var stresset og skræmt…

Jeg ved ikke om jeg vil forsøge med endnu en voksen kat, for denne oplevelse har virkelig sat nogle tanker igang…

Tak fordi i læste med så langt…

:kram:

:kram:

:kram:

Jeg er ked af det ikke gik:kram:
Godt du har haft Lis med på sidelinjen. Jeg ville nu ikke afskrive en voksen kat, det var desværre bare ikke Emmy, der skulle leve som en dronning hos dig. Men du skal nok finde den helt rigtige kat :klappekat:

Øv da … men hun har det sikkert godt hos Lis igen :slight_smile:

Som jeg skrev i sidste tråd, er det absolut ikke sådan en aby plejer at indtage et nyt hjem - heller ikke selvom den er voksen.
Spørg bare Gry og hendes mor - de har begge fået voksne katte herfra - uden de har gemt sig nogen steder.

Så hvis du stadig ønsker dig en aby, synes jeg du skal gøre et nyt forsøg - med en kat, der er lidt mere modig :slight_smile:

Øv, det var synd :frowning: Kan godt forstå at du er rigtig ked af det. Du ventede så længe og var så spændt.

Kram til dig

Tusinde tak for jeres svar og jeres cyberkram… Det varmer… :slight_smile:

Jeg ved ikke om jeg afskriver voksne katte, men ved helt ærligt heller ikke om jeg tør tage en ind igen… Jeg er/var første gangs katte ejer, og synes det har været en rigtig hård omgang…:ked: Jeg tog en beslutning som var bedst for både mig og Emmy, da ingen af os er tjent med at leve sådan…

Jeg tag mig lidt tid og tænker alle tingene igennem, også finder en jeg løsning, for en lille kat det vil jeg stadig gerne have…

-kramer

Jeg er helt sikker på at den rigtige mis venter på dig et sted derude! Det blev bare ikke i denne omgang. Jeg kan godt forstå at denne episode har afskrækket dig lidt, men giv ikke op. Du har bare været uheldig :slight_smile:

Jeg forstår godt, at du lige nu skal sunde dig ovenpå denne kedelige oplevelse :kram:

De voksne katte, vi har omplaceret til hjem uden andre katte, har alle indtaget deres nye hjem med nysgerrighed og lettelse over at have fået deres helt eget hjem:ok:
Så jeg håber du får mod til at prøve med en anden voksen kat senere:-)

Emmy har det helt fint - hun var ikke det mindste stresset da hun kom hjem - fungerer helt normalt som hun plejer. Spiste med det samme:-)

Jeg må indrømme det smertede mig at se hende sidde deroppe på skabet - så det er fint hun er kommet hjem - hun er åbenbart en af de få der ikke lige klimatiserer sig.

Jeg er ked af Marie skulle få en kedelig oplevelse - men ulykken er ikke større - for Emmy er hjemme igen og alt er ok. Jeg ville godt for os alle og også Emmy have været den oplevelse foruden. Klart den sætter sine spor hos Maria.

Vi talte en del om det sent i går aftes - og inden jeg startede op mod Næstved igen blev vi enige om jeg skulle medbringe Poker og Sarah - så Maria kunne se de to kastrater - begge vildtfarvede - som aftalt så gjort …

Jeg fik Emmy i transportkassen oppe fra skabet - så satte jeg hende ud på badeværelset og lukkede døren.

Ind i stuen med de to katte - vi lukkede døren så vi havde dem på nært hold. Deres selvtillid fejlede ikke noget - ingen af dem - kærlige, nysgerrige og imødekommende overfor både Marie og hendes mor. Klart en stor forskel fra Emmys reaktion. Selv da Poker hoppede op på en hylde fyldt med bøger og det hele røg ud af væggen var de ikke skræmte. Det gav godt nok en ordenligt brag.

Jeg tilbagebetalte prisen for Emmy, kørte hjem igen med alle tre katte - alle tre har det super fint. Marie bad om betænkningstid - helt i orden - man skal ikke tage forhastede beslutninger.

Jeg er virkelig ked af hvis oplevelsen med Emmy gør Marie ikke tør binde an med en voksen kat. Som enekat er en voksen mere perfekt end en killing - den vil kede sig.

Øv…Trist for dig og trist for Emmy.

Det nemmeste er jo altid killinger …De plejer at flytte ind med høj haleføring og nysgerrighed - Især hvis man vælger to jævnaldrende. Måske var det lidt af en kulturchok for Emmy pludselig befinde sig i et hjem uden artsfæller ?

Hvor er det synd for dig :ked:
Håber du får mod til at prøve igen og at du kan få en dejlige kældepot :hjerte:
trøste kram sendes-rækkermegatunge

:brist:

Hvor er det trist for dig, søde ven.

Men jeg synes, at du gjorde det helt rigtige - det er ikke et spørgsmål om, hvor længe vi kan holde ud at se på at katten vænner sig til sit nye hjem - det vigtigste må og skal være, hvordan katten har det - så jeg synes, at du er en kærlig og ansvarlig (kommende?) katte-ejer.

:hjerte:

[quote=Alice;379671]Øv…Trist for dig og trist for Emmy.

Det nemmeste er jo altid killinger …De plejer at flytte ind med høj haleføring og nysgerrighed - Især hvis man vælger to jævnaldrende. Måske var det lidt af en kulturchok for Emmy pludselig befinde sig i et hjem uden artsfæller ?[/quote]

Det er da også trist for mig:-)

Maria må kun have en kat - det er synd for en abykilling at være solist.

Emmy kaldte meget mens jeg var der. Måske løsningen for hende er en dag at flytte hjemmefra med en killing - det haster ikke - vi skal lige slikke sår …

[quote=Lis Dahlstrøm;379669]Emmy har det helt fint - hun var ikke de mindste stresset da hun kom hjem - fungerer helt normalt som hun plejer. Spiste med det samme:-)

Jeg må indrømme det smertede mig at se hende sidde deroppe på skabet - så det er fint hun er kommet hjem - hun er åbenbart en af de få der ikke lige klimatiserer sig.

Jeg er ked af Marie skulle få en kedelig oplevelse - men ulykken er ikke større - for Emmy er hjemme igen og alt er ok. Jeg ville godt for os alle og også Emmy have været den oplevelse foruden. Klart den sætter sine spor hos Maria.

Vi talte en del om det sent i går aftes - og inden jeg startede op mod Næstved igen blev vi enige om jeg skulle medbringe Poker og Sarah - så Maria kunne se de to kastrater - begge vildtfarvede - som aftalt så gjort …

Jeg fik Emmy i transportkassen oppe fra skabet - så satte jeg hende ud på badeværelset og lukkede døren.

Ind i stuen med de to katte - vi lukkede døren så vi havde dem på nært hold. Deres selvtillid fejlede ikke noget - ingen af dem - kærlige, nysgerrige og imødekommende overfor både Marie og hendes mor. Klart en stor forskel fra Emmys reaktion. Selv da Poker hoppede op på en hylde fyldt med bøger og det hele røg ud af væggen var de ikke skræmte. Det gav godt nok en ordenligt brag.

Jeg tilbagebetalte prisen for Emmy, kørte hjem igen med alle tre katte - alle tre har det super fint. Marie bad om betænkningstid - helt i orden - man skal ikke tage forhastede beslutninger.

Jeg er virkelig ked af hvis oplevelsen med Emmy gør Marie ikke tør binde an med en voksen kat. Som enekat er en voksen mere perfekt end en killing - den vil kede sig.[/quote]

Dejligt at høre at Emmy har det godt igen :slight_smile: Det gør mig meget glad at hun spiste da hun kom hjem… Har virkelig været bekymret for om hun fik et traume oven på alt det her…

Det var synd at det ikke gik! :frowning:
Men jo… reaktionen er ganske voldsom og ikke helt almindelig for en aby, så jeg kan godt forstå at du blev bekymret - især, hvis Emmy virkelig intet har fået at spise eller drikke i 36 timer…

AT det ikke gik med Emmy bør ikke få dig til at undlade at kigge på voksne katte igen… Katte er heldigvis meget forskellige og du skal nok finde den helt rigtige på et tidspunkt!

Jeg har gennem tiden taget flere voksne katte ind og det har været en utrolig glæde… samtidig har jeg haft den kæmpefordel at vide, hvordan kattens temperament så nogenlunde har været…
Og som Lis siger, så vil det være direkte synd om du tager en aby-killing som alenekat… det er en race, som har brug for artsfæller.

[quote=Ann K;379679]
Og som Lis siger, så vil det være direkte synd om du tager en aby-killing som alenekat… det er en race, som har brug for artsfæller.[/quote]

Personligt synes jeg det er synd for alle racer.
Enekatte skal - efter min mening - være voksne katte. Der har man en reel chance for at vurdere om de egner sig som enekatte.

[quote=Alice;379671]Øv…Trist for dig og trist for Emmy.

Det nemmeste er jo altid killinger …De plejer at flytte ind med høj haleføring og nysgerrighed - Især hvis man vælger to jævnaldrende. Måske var det lidt af en kulturchok for Emmy pludselig befinde sig i et hjem uden artsfæller ?[/quote]

Jeg må indrømme at efter denne omgang overvejer jeg at få en killing istedet for, men intet er sikkert endnu… Jeg skal lige ha denne oplevelse på afstand, så jeg ikke bliver påvirket af den i mit valg…
Min boligforening giver kun tilladelse til 1 indekat nemlig, så det er en stor beslutning…

Hvor er det trist for dig, søde ven.

Men jeg synes, at du gjorde det helt rigtige - det er ikke et spørgsmål om, hvor længe vi kan holde ud at se på at katten vænner sig til sit nye hjem - det vigtigste må og skal være, hvordan katten har det - så jeg synes, at du er en kærlig og ansvarlig (kommende?) katte-ejer.

:hjerte:[/quote]

Tusinde tak for de varme ord… Rart at få bekræftet at jeg gjorde det rigtige… Så det skal du ha tak for :slight_smile: