OPDATERING : Emmy er flyttet hjem igen

[quote=Maria-Amalie;379682]Jeg må indrømme at efter denne omgang overvejer jeg at få en killing istedet for, men intet er sikkert endnu… Jeg skal lige ha denne oplevelse på afstand, så jeg ikke bliver påvirket af den i mit valg…
Min boligforening giver kun tilladelse til 1 indekat nemlig, så det er en stor beslutning…[/quote]

Søde Maria,

jeg forstår godt du er påvirket af episoden med Emmy, det er jeg også, heldigvis er Emmy så ikke - men jeg forstår ikke du ikke nævner Poker og Sarah med et eneste ord - det gør faktisk mig ondt. Netop at undlade at nævne dem med et eneste ord gør jeg har slet ingen formodning om hvad du egentlig forventer dig?

[quote=Lis Dahlstrøm;379677]Det er da også trist for mig:-)

Maria må kun have en kat - det er synd for en abykilling at være solist.

Emmy kaldte meget mens jeg var der. Måske løsningen for hende er en dag at flytte hjemmefra med en killing - det haster ikke - vi skal lige slikke sår …[/quote]

Sørme ja, er det osse synd for dig …Det er absolut ikke sjov at udsætte en af sine katte for det - Men du beviste nok engang hvor ansvarlig du er, ved at hente Emmy hjem. Jeg tror du har ret, Emmy skal sikkert ha’ en lille ‘fælle’ med sig, når hun flytter.

Hvor er det altså ærgeligt med bestemmelser om ‘kun’ en kat :-/

[quote=Maria-Amalie;379682]Jeg må indrømme at efter denne omgang overvejer jeg at få en killing istedet for, men intet er sikkert endnu… Jeg skal lige ha denne oplevelse på afstand, så jeg ikke bliver påvirket af den i mit valg…
Min boligforening giver kun tilladelse til 1 indekat nemlig, så det er en stor beslutning…[/quote]

Maria hvilken boligforening bor du i ? …Jeg bor selv i Næstved, og jeg har talt med de fleste boligforeninger her i byen, og de fleste steder har de ytret at de ville være imødekommende hvis de skulle få en anmodning om det.

:slight_smile:

Det var så lidt - og jeg synes bestemt ikke, at du skal lade dig afskrække af denne lidt hårde start med et liv med en kat i huset.

Få det hele lidt på afstand - og så gå du ud og find dig en anden killing/ungkat/voksen kat - det er noget af det dejligste at have en trofast ven.

Selv har jeg Silke (huskat) - hun er enekat, har boet her siden hun var 12 uger gammel :pote::pote: og er lige blevet 10 år - de kan sagtens have et godt liv som enekat, når man bare snakker/nusser/leger/stimulerer og aktiverer dem.

:hjerte:

[quote=Maria-Amalie;379682]Jeg må indrømme at efter denne omgang overvejer jeg at få en killing istedet for, men intet er sikkert endnu… Jeg skal lige ha denne oplevelse på afstand, så jeg ikke bliver påvirket af den i mit valg…
Min boligforening giver kun tilladelse til 1 indekat nemlig, så det er en stor beslutning…[/quote]

Det synes jeg så vil være et dårligt valg. Måske det letteste for dig, men for en killing er det yderst traumatisk at flytte fra sine mor og søskende, for at komme ud til et nyt hjem uden andre artsfæller.

Hvorfor prøver du ikke med en af Lis’ andre voksne abyer?

[quote=Lis Dahlstrøm;379686]Søde Maria,

jeg forstår godt du er påvirket af episoden med Emmy, det er jeg også, heldigvis er Emmy så ikke - men jeg forstår ikke du ikke nævner Poker og Sarah med et eneste ord - det gør faktisk mig ondt. Netop at undlader at nævne dem med et eneste ord gør jeg har slet ingen formodning om hvad du egentlig forventer dig?[/quote]

Jeg har ingen ide om hvad jeg vil endnu… Episoden med Emmy har påvirket mig meget… Poker og Sarah er nogle utrolig søde katte, og var meget nysgerrig omkring det hele…
Grunden til at jeg ikke har nævnt dem var at jeg ville opdatere på situation med Emmy herinde oven på min foregående tråd… Jeg har en del at tænke over og er ikke sikker på at det ville være det bedste for dem, hvis de blev skilt ad, for de var meget glade for hinanden…

Men jeg må se tiden til an, og jeg vil helt sikkert kontakte dig her sidst på ugen, for der har jeg forhåbentlig et svar…

[quote=Tante Tut;379689]:slight_smile:

Det var så lidt - og jeg synes bestemt ikke, at du skal lade dig afskrække af denne lidt hårde start med et liv med en kat i huset.

Få det hele lidt på afstand - og så gå du ud og find dig en anden killing/ungkat/voksen kat - det er noget af det dejligste at have en trofast ven.

Selv har jeg Silke (huskat) - hun er enekat,har boet her siden hun var 12 uger gammel :pote::pote: og er lige blevet 10 år - de kan sagtens have et godt liv som enekat, når man bare snakker/nusser/leger/stimulerer og aktiverer dem.

:hjerte:[/quote]

:slight_smile: Sikke en smuk misser :hjerte:

Ja hele oplevelsen skal lidt på afstand, så jeg netop kan træffe det rigtige valg… Og dejligt at høre at enekatte sagtens kan have et godt og dejligt liv… Silke ser ihvertfald ud til at nyde det i fuldedrag…:slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;379690]Det synes jeg så vil være et dårligt valg. Måske det letteste for dig, men for en killing er det yderst traumatisk at flytte fra sine mor og søskende, for at komme ud til et nyt hjem uden andre artsfæller.

Hvorfor prøver du ikke med en af Lis’ andre voksne abyer?[/quote]

Se hvad jeg har skrevet til Lis :slight_smile:

Næstved Boligselskab… Har snakket med en af dem deroppe, og hun sagde at der ikke bliver givet tilladelse til mere en 1 indekat…

Enekatte kan sagtens have et godt liv, men det er bedst at vælge en voksen. Du skal tænke på at en killing på 12 uger også forlader sin familie. Hvis du ikke tør med en voksen, men vil have en der stadig er lidt “killingedum” nogle gange, så vil jeg anbefale et ungdyr.

Nu må du ikke misforstå følgende for det er ikke for at give dig dårlig samvittighed overhovedet. Men har du overvejet om du måske har været nervøs(pga. det er første gang du prøver at få en kat hjem og du vil gøre det så godt som overhovedet muligt for hende)? Katte er ret gode til at aflæse vores følelser og det kan jo være Emmy er meget følsom? Uanset om du vælger en voksen, killing eller et ungdyr så vær meget opmærksom på dig selv når din nye pelskugle flytter ind - måske du kan tage lidt Bach Rescue (naturmedicin der beroliger)?

Nu kender jeg jo ikke Emmy, men hvis hun ikke plejer at være sådan, så tænker jeg at det jo kan være en mulighed at du (ubevidst) har smittet hende med nervøsitet :slight_smile: Mine katte reagerer i hvert fald ret meget på mine sindsstemninger.

Hmmmmm jeg mener bestemt at det var et af de steder, som sagde til mig at de ville se med velvillighed på en evt. ansøgning, når det vel at mærke er indekatte vi taler om. Da jeg talte med dem, og argumenterede for at de fleste katte har godt af en artsfælle, da viste hun fuld forståelse.

[quote=Maria-Amalie;379682]Jeg må indrømme at efter denne omgang overvejer jeg at få en killing istedet for, men intet er sikkert endnu… Jeg skal lige ha denne oplevelse på afstand, så jeg ikke bliver påvirket af den i mit valg…
Min boligforening giver kun tilladelse til 1 indekat nemlig, så det er en stor beslutning…[/quote]

Om du vælger en killing eller en voksen er lige meget. Sådan en oplevelse har du ikke fået på grund af kattens alder men på grund af kattens væsen.

Når du nu går rundt og overvejer så tænk på at der er 1000er af katte som er flyttet ind uden problemer. Havde du fået sådan en ville du aldrig overveje ikke at få flere/en ny blot fordi din genbo havde fået en som måtte flytte hjem igen.

Vil sige som de andre at hvis du kun må have en kat så vælg en voksen. gerne en som har det svært i en stor flok. Så vil både kat og mennesker syntes at et singleliv hos dig bare er sagen.

Ønsker for dig at du snart finder din drømmekat.

[quote=Nevadaisy;379697]Enekatte kan sagtens have et godt liv, men det er bedst at vælge en voksen. Du skal tænke på at en killing på 12 uger også forlader sin familie. Hvis du ikke tør med en voksen, men vil have en der stadig er lidt “killingedum” nogle gange, så vil jeg anbefale et ungdyr.

Nu må du ikke misforstå følgende for det er ikke for at give dig dårlig samvittighed overhovedet. Men har du overvejet om du måske har været nervøs(pga. det er første gang du prøver at få en kat hjem og du vil gøre det så godt som overhovedet muligt for hende)? Katte er ret gode til at aflæse vores følelser og det kan jo være Emmy er meget følsom? Uanset om du vælger en voksen, killing eller et ungdyr så vær meget opmærksom på dig selv når din nye pelskugle flytter ind - måske du kan tage lidt Bach Rescue (naturmedicin der beroliger)?

Nu kender jeg jo ikke Emmy, men hvis hun ikke plejer at være sådan, så tænker jeg at det jo kan være en mulighed at du (ubevidst) har smittet hende med nervøsitet :slight_smile: Mine katte reagerer i hvert fald ret meget på mine sindsstemninger.[/quote]

Jeg misforstår dig bestemt ikke :slight_smile: Synes det giver god mening det du skriver, men mener ikke at jeg har været nervøs… Har været omkring mange katte før, både hos private og da jeg arbejdede hos en dyrlæge, så ved hvad det vil sige at have kat…
Jeg var meget spændt på at hun skulle komme og havde glædet mig meget, men nervøs synes jeg ikke jeg var… Tror bare hele situationen var for meget for lille Emmy, for var først nervøs efter hun ikke havde spist og drukket så længe…

Hmm det gjorde personen jeg snakkede med ikke… Ved ikk om de har ændret politik siden du talte med dem, eller om de bare alle sammen har forskellige meninger… :slight_smile:

Jeg synes, I skal give Maria et pusterum til at tænke igennem, hvad hun gerne vil. Man kan nemt føle sig presset, når folk står i kø for at komme med gode råd, og jeg tror, det er vigtigt, at Maria får bearbejdet den her oplevelse, inden hun træffer nogle nye beslutninger.

Når det er sagt, så tror jeg dog bare, at du har været uheldig med Emmy, og jeg er sikker på, at der nok skal findes en voksen kat derude, som passer lige til dig. Jeg er heller ikke selv vild med tanken om at sende killinger ud alene, så jeg håber ikke, at du er blevet så forskrækket, at du har forkastet tanken om en voksen kat.

Hvor ærgerligt for alle parter, at det ikke gik med Emmy. Men dejligt at høre, at Lis var med på sidelinien med råd hele vejen - så kan der ikke være tvivl om, at det var det rigtige valg, at Emmy kom hjem igen, selvom det selvfølgelig er trist.

Umiddelbart vil jeg også foreslå en voksen kat, som har vist at den helst vil være alene-kat, fremfor en lille killing, når du nu skal have kat igen :slight_smile:

[quote=Jane;379704]Jeg synes, I skal give Maria et pusterum til at tænke igennem, hvad hun gerne vil. Man kan nemt føle sig presset, når folk står i kø for at komme med gode råd, og jeg tror, det er vigtigt, at Maria får bearbejdet den her oplevelse, inden hun træffer nogle nye beslutninger.

Når det er sagt, så tror jeg dog bare, at du har været uheldig med Emmy, og jeg er sikker på, at der nok skal findes en voksen kat derude, som passer lige til dig. Jeg er heller ikke selv vild med tanken om at sende killinger ud alene, så jeg håber ikke, at du er blevet så forskrækket, at du har forkastet tanken om en voksen kat.[/quote]

Jeg giver dig ret …Klart at Maria lige skal ha’ pusten igen :slight_smile:
Klart der nok skal findes en voksen kat til Maria - Jeg omplacerede jo sidste år Gaia. Hun kom ud som alene mis til en dejlig ‘slave’ i Kastrup. Gaia gemte sig osse under Lones sofa de første timer, men inden samme aften dukkede hun op, og var klar til at indtage hendes nye hjem - Men Gaia havde jo osse tydelig vist mig, at hun ikke trivedes i min flok, så jeg tror ikke hun et eneste minut har savnet de andre misser.

Killinger sælger jeg slet ikke til alene kat tilværelse.

Det kommer nok osse an på, hvor i Næstved det er … jeg boede i Birkehegnet, dengang det blev gjort lovligt at have 1 indekat (eller 1 hund) … har en veninde, der stadigvæk bor der og hun har fortalt mig, at det har været oppe at vende, om kattehold helt skulle forbydes der … grundet mange løsgående katte :frowning:
Så jeg tror ikke, at der vil blive givet lov til flere dyr …

Maria-Amalie: Jeg er rigtig ked af, at det ikke gik med Emmy :trøster:

Jeg ville satse på en voksen kat, der er vant til at være alene, da jeg - ikke tit - men af og til har hørt, at katte der er vant til andre katte, vil kalde og mistrives alene, også selv om de har været mobbekatte.

Der sidder SÅ mange på internaterne, og de findes også på www.vildkat.dk.

Held og lykke!

[quote=Mega;379722]Jeg ville satse på en voksen kat, der er vant til at være alene, da jeg - ikke tit - men af og til har hørt, at katte der er vant til andre katte, vil kalde og mistrives alene, også selv om de har været mobbekatte.

Der sidder SÅ mange på internaterne, og de findes også på www.vildkat.dk.

Held og lykke![/quote]

Go’ ide med internaterne, men har man sikkerhed for om de katte som er til salg, egner sig som alene/indekat - Mange af deres misser er jo ‘bare’ indbragte som herreløse og uden kendskab til tidligere liv ?