Opdatering på Anouschka's Sygdoms forløb

her er den oprindelige tråd hvis du vil have det hele med fra starten af: http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?28407-Anouschka-er-alvorlig-syg-og-Indlagt.-(langt-indl�g)&highlight=anouschka

Lige en kæmpe opdatering, I må undskylde hvis det virker rodet eller usammenhængende, men det er virkelig svært at skrive dette uden at begynde at grade. Men jeg syndes altså i skal have dette af vide, således at hvis nogen, nogen sinde kommer til at opleve det min pige har været igennem, at i er klar til at tage den rigtige bleslutning.

Som i kan læse i den oprindelige tråd så kom min dejlige lille pige sig fint oven på forstoppelsen, hun kom i insulin behandling mod den sukkersyge hun var ved at udvikle, hun fik for kun 14 dage siden fjerne alle tænderne på nær de to hjørne tænder i undermunden, og der sagde de at hun var gået i remision hurtigere ind forventet og ville komme sig helt, og ville derfor i løbet af 2-3 måneder kunne klare sig helt kun ved speciel foderet.

hun kom sig fint oven på operationen, men i fra i onsdag d. 26 Maj, begyndte hun så småt at mangle appetit, hun drak mere vand ind hun burte, men hindes blod sukker målinger var “normale” set i forhold til hvordan de har ligget fra hun startede op på insulin og blodsukker målingerne.
Søndag morgen, ved 09 tiden, var ikke spor anderledes, hendes blodsukker værdier lå på 16, hvilket var helt normalt for hendes morgen målingerne, jeg observerede så at hun ikke rigtig gik til maden, men efter lidt tid begyndte hun alligevel at spise, jeg må indrømme at jeg var bekymret, men det var ikke usædvanligt adfærd fra hende efter hendes forstoppelse indtraf, så jeg overbeviste mig selv om at det ikke var noget at hænge sig i. Kl. 10 tog jeg derfor på familie besøg hele dagen.

Men det syn der mødte mig da jeg kom jeg igen kl. 20:20 i søndags, er så skrækkeligt at jeg har svært ved at tilgive mig selv for ikke at have reagerede om morgen.

Jeg fandt min stakkels lille pige næsten livsøs og kold, hun trak stadig været svagt og reagerede kun svagt når man holdt hende op under forbenene, således at det kun var bag poterne der rørte ved bordet. Jeg fik straks ringet til dyrlægen, som desværre ikke var i København lige nu, men henviste mig til den vagthavende på klinikken. denne kunne jeg selvfølgelig ikke få fat i, så jeg ringede derfor til opdrætterne og gradende fik jeg fortalt dem situationen. I løbet af 20 min, kom de og hentede mig og Anouschka pigen og vi hastede ind til LIFE, her blev hun straks indlagt og sat i behandling, klokken var her omkring 21:30.
Anouschkas temperatur var så lav at de ved indlæggelsen ikke kunne måle den. hendes blodsukker niuvo var så højt at det ikke kunne måles heller, og hendes blod om løb var næsten stoppet ude ved ekstremiteterne (ørene, benene og halen)
opdrætterne kørte mig hjem til min faster hvor jeg afventene, ventede på at høre gode nyheder fra LIFE af.

da kl. var omkring 24, ringede tilefonen endeligt. Hendes temperatur havde ved indlæggelsen været på 32 grader, hindes blodsukker lå på 35, men de havde fået hende “stabiliseret” (fået temperatuer’en op på 39 igen og blodsukkeret ned på 21) men hun lå stadig meget apatisk, og reagerede ikke rigtigt på hvordan hun blev lagt. hun havde 2 katon stoffer i sin urin, og hun havde udviklet betændelse i bugspytkirtlen og det tegnede slet ikke godt med oddsene for hende. jeg bad dem ringe til opdrætterne, da jeg ikke selv ville stå med en beslutning. omkring kl. 2 ringede opdrætterne og fortalte mig at situationen var så indviklet at jeg ikke ville kunne forstå det. allerede her havde jeg en pæn fornemmelse af hvor det bar hænd men sendte alligevel min pige de aller bedste og positive tanker. de fortalte også at de ville give hende 12 timer mere og så tage stilling derfra.

da kl. var 9 om mågen ringede jeg ud til LIFE for at høre til min lille pige, sekretæren kunne intet se i sonalen, så hun ville bede en af dyrlægerne om at ringe mig op. da klokken blev 12:30 og jeg stadig ikke havde hørt noget, ringede jeg igen, samme svar. kl. 14 ringede opdrætterne og fortalt den skrækkelige nyhed, lever og nyrerne var ved at stå af… stilhed… hvor ved jag forsigtigt så sagde, men er det så ikke bedst at lade hende få fred.
kl. 16:04 stod vi alle 3 igen inde på LIFE for at tage afsked med Vores alle samens lille prinsesse og super dejlige pige. vi fik lov at stå rundt op hendes bur, hvor opdrætterne lige fik snakket lidt med den vagthavende dyrlæge om forløbet, og konklutionen på det hele er at hun har lidt af Tør FIP, da det er det eneste der kan give det forløb vi har været igennem. kl. blev 18 før hun stille og roligt fik lov at falde i søvn i mine arme.

Vi har i fællesskab valgt at hun ikke skulle opduksereds, men at hun skulle begraves vedsiden af sin brødre nede i haven. hvor hun er lagt i sin ynglings seng (som var en del af det bursæt Ann K har syet til hende. men det ville føles forkert hvis hun ikke fik den med sig.) Så rielt set ved vi ikke med sikkerhed om det var Tør FIP, men det er den eneste kendte sygdom som kan sætte det område i hjerne som styre temperatur reguleringen ud af funktion på så få timer.

Min kære dejlige pige sov stille ind d. 30 Maj 2011, 7 år og 3½ måneder gammel.

Så Min og opdrætternes bøn er at Anouskas historie kan rede fremtidige missere fra at skulle lide unødvendigt. Min bøn til jer er, Husk min piges historie, tilter en kat for jer, og den i forvejen har gået med betændelse i munden, men nu har udviklet sukkersyge, få under søgt i bund omkring muligheden for FIP, ja min pige fik næsten 3 måneder ekstra at leve i efter hindes første tilt, men hendes organer var alle rade der ved at sætte ud.

:kram:

tak fordi du deler!!!

Sikke et forfærdeligt forløb I alle har været igennem :frowning: Må hun hvile i fred :rip:

Føj en uhyggelig og meget trist historie, som jeg takker for at du ‘orker’,at fortælle os andre om.

Det er bare så trist, når sådan noget sker.
Mange tanker til dig og opdrætteren, dejligt de var der til at hjælpe dig, da det brændte på
:rip: Anouschka

Battlestar: Det manglede da bare, for hendes bort gang skal bestemt ikke være forgæves. :ked:

Det gør mig virkelig ondt Amanda…

Amanda - det gør mig så ondt for dig, at du mistede Anouschka. :trøste:

Det har været en lang kamp, men hvis det var tør FIP, var der ingen chance for at vinde. :blegne:
Hvor jeg dog håber og beder til, at man snart finder en behandling af den forbandede sygdom.
:kryds::kryds::kryds:

Tak fordi du delte Anouschkas historie med os og trist, at hun skulle herfra allerede nu :ked:

Det gør mig ondt -kramer

Hvor trist at du mistede din dejlige Anouschka. Jeg føler med dig :trøste:

Et trøste:kram: til dig

Hvil i fred, lille kat :rip: