Opdatering på min døde kat - obduceringen :-(((

ja, så kom opducerings resultatet, jeg citerer direkte hvad der står i det brev jeg modtog:

Ingen forandringer i hjerte, lunger, lever, tarm, milt og nyre. I livmoderen var betændt (pyometra) I hornspidsen, lige før æggelederen, på den ene horn fandtes et kanppe nåls strot hul. Indholdet, ca. 2 dl., fra livmoderen var altså også ude i bughulen.

Dødsårsag: Sandsynligvis chok pga. bakterier og “giftstoffer” fra livmoderen.

Der foretages ingen yderlige undersøgelser.

Det var det brev jeg modtog fra min dyrlæge- så det lyder grimt, men hvis man skal se bare noget godt i denne katastrofe, må det være at der ingen sygdom var at finde, og jeg derfor ikke skal frygte mine andre katte.

Men jeg kunne ikke have opdaget noget livmoder halløj, og han sagde det sikkert skyldtes hendes løbetid hun var midt i da hun døde. :-(((((

Gud hvor jeg allerede savner hende :-((

Puha det må godt nok være noget af en mundfuld du er igennem -kramer

men dejligt at det ikke var noget du skulle være bange for ift dine andre katte

Jammmmmmmm søde venner dog - hvor trist, men godt at du nu har fået sat ord på, så du ikke skal gå rundt og ha det dårligt men 1000 spørgsmål.

Du får lige en -kramer herfra

Puha godt det ikke var sygdom. Godt du fik det undersøgt. Og tak fordi du fortalte det videre. -handshake

Tak for din opfølgning - vi var faktisk nogle stykker, der snakkede om det på udstillingen i dag … om nogen havde hørt noget. Hvor er det dog stadig trist. Godt hun blev undersøgt, for jeg kan forestille mig, at du bare ville have kunnet blive ved med at spekulere over årsagen, til hendes pludselige og tragiske død.

Du får lige et trøstekram mere herfra -HUG

Sikke triste nyheder, men samtidig lidt opløftende, idet du ikke behøver bekymre dig om dine andre katte er smittet.

Sender dig mange kærlige og trøstende tanker og takker mange gange for opfølgningen!!

-ked -ked -ked -ked
Ih, hvor gør det mig ondt at læse dit svar fra dyrlægen. Din stakkel pige, og dig.
Men jeg håber at dit obdt. svar giver dig ro og indsigt.
Jeg kan nok ikke andet end skrive et stort UNDSKYLD, jeg var en af de mange der skrev… HJERTE fejl. Mange gange undskyld -sorry -sorry -sorry
Jeg var for hurtigt ude, og sidder nu med en temmelit dårlig smag i munden.
Det er desværre bare blevet en meget dårlig vane, ung maine coon død = hjertefejl= HCM.
Så det var et lærerigt slag over næsen, og igen en god grund til at få foretaget en obdt. af katten.
Håber at du en dag finder dig en fin ny miss, der kan fylde dit hjerte igen.
Undskyld,Hilsen Pia -engel

Kære søde ven.

Jeg kan slet ikke beskrive hvor ondt det gør mig for dig.
Ringer til dig i morgen aften.

Mange varme tanker.
Lone

ej hvor gør det mig ondt… Det lyder bare rigtig voldsomt for både dig og katten… Håber du kommer oven på igen og at hun har det godt et sted, hvor hun har fået fred… Stort kram herfra… -HUG

hvor er det bare trist… jeg er SÅ ked af det på dine vegne…

tak fordi du skrev opfølgningen…

Lillemissen venter helt sikkert på dig ved regnbue-broen - super glad og frisk som alle dyr der venter på deres mennesker der…

Store trøste-krammere og -pote knus
Ramses, Sethi og deres mor