Jeg lavede en tråd for et stykke tid siden da Manne mistede sin bedste ven Mille igennem 6 år. Manne har et utroligt mildt sind, jeg har faktisk aldrig oplevet en kat med så mildt sind før, jeg har aldrig set ham hverken hvæse eller kradse, og jeg tror egentlig ikke at han ville kunne gøre en mus fortræd.
Jeg spurgte jer til råds om hvad der ville være bedst for manne, en killing eller en voksen med et mildt sind. Min samvittighed havde det ikke godt med at han skulle være alene, da han altid har været vant til at bo sammen med en anden kat.
Jeg forelskede med i sphynx racen, men dem er der jo desværre ikke mange opdrættere af i dk, og jeg ville helst ikke vente for længe med at få en ny ven til Manne, så jeg fandt en voksen Cornish rex der søgte nyt hjem, da den ikke trives i den flok den var i da hun havde en Cornish han kastrat der ikke var god ved hende, tidligere ejer sagde at hun tog i mod potedask fra ham og sagde ikke fra med mere end hvæs. Så de er gået afskild et stykke tid, så jeg tænkte at det ville være et godt match til Manne da hun også skulle have et mildt sind og ikke er en slagsbror.
Jeg var over at se hende i går og jeg var solgt med det samme så hun kom med hjem, og hun er noget så skøn.
Men… da jeg kom hjem satte jeg transportkassen på gulvet så de kunne hilse på hinanden, manne kommer nysgerrigt hen og kigger, jeg vælger så at åbne kassen, hun kommer stille ud og da hun ser Manne, hvæser hun som en i bare pokker, Manne bliver bange og løber ind i soveværelset hvor han føler sig tryk. Manne kom hende glad og nysgerrig imøde, men hvæsseriet har gjort ham meget utryk og bange. Padme går i gang med at undersøge hele lejligheden, undtagen soveværelset hvor Manne er. Når manne kommer hen mod dør åbningen til stuen hvæser hun med det samme hun ser ham, han bliver bange og løber ind igen. Det virker til at hun også er bange for ham, for hun er på ingen måde nysgerrig efter hvad han er for en og ligeledes er Manne bange for hende fordi hun hvæser.
Så siden vi kom hjem har manne kun været i soveværelset og padme i resten af lejligheden. Hun tør heller ikke gå ind i soveværelset til Manne.
Jeg er ret så fustreret og ulykkelig, det skære i mit hjerte at Manne ikke tør at komme ud af soveværelset, alt det her skulle jo være for hans skyld så han kunne få en ny ven.
Så jeg står lidt i en situation hvor jeg ikke ved hvad jeg skal gøre, da det ikke virker til at nogle af dem har modet til at komme ind i det andet rum, jeg har kattebakke og mad i begge rum ved hver kat, så jeg tænker på hvor længe de vil være i hver deres rum når det ikke virker til at nogen af dem har modet til at komme frem?
Håber i har nogle gode råd, jeg ved det kan tage tid at sætte katte sammen, men jeg er ikke tryk ved denne situation da ingen af dem har selvtilliden til at komme frem, og fordi de begge har mad og bakke i hver deres rum, tænker jeg om en af dem overhovedet vil tage skridtet og gå over dør panelen til det andet rum?
Jeg har prøvet at bytte om på dem og tage manne ind i stuen og padme ind i soveværelset, men manne kryber hen ad gulvet fordi han tror hun stadig er i stuen, han gik hurtigt hen til døren til soveværelset for at kradse på døren, da han ville ind i sikkerhed igen. da jeg åbner døren smuttede han hurtigt ind, padme ligger under sengen og hvæser meget af ham, og hun smutter ind i stuen igen.
Padme har før boet med en mainecoon han kastrat som hun var meget glad for, men hun er jo nok blevet noget utryk ved andre katte nu efter hun blev tryglet af den anden cornish rex tidligere ejer havde.
Kan det være en ide at fjerne maden i stuen så padme skal ind i soveværelset for at spise?
Jeg håber sådan et dette på en eller anden måde lykkedes så hun ikke skal tilbage, men lige nu syntes jeg ikke der er meget håb fordi ingen af dem tør komme ind til den anden. Padme ligger her i min arm mens jeg skriver dette, og Manne er kravlet ind i mit tøjskab i soveværelset.