Opdatering på *Racekatten*

Så er der opdatering på Racekatten - Spiseseddelen til Sorø

http://www.racekatten.dk/default.aspx?pageid=127

-thumbs

Det er nu stadig ikke særligt imponerende for kat. III-udstillere.

Jeg har intet imod Marianne Roth, bortset fra at hun tilsyneladende har “været på udsalg” et stykke tid. Ud af 6 udstillinger, er Galliano blevet bedømt af hende tre gange og det virker lidt grotesk på mig, hvis jeg allerede skal ud i kontrasigneringer, før han overhovedet er blevet Premier :S De andre mulige dommere i kat. III har jeg indtil videre ikke hørt meget positivt om :frowning:

Nej det er ikke et imponerende dommer udvalg der er i kat III, jeg har så kun 35 km til Sorø, så det er fristende at melde til. Der er så også kun én af dommerne, jeg bestemt ikke vil have kat op hos, så jeg må jo ønske de tre andre og hvis jeg så er så uheldig alligevel at få hunulven Ilse så må katten ABSes til bedømmelsen :slight_smile:

Nu er jeg bare nysgerrig, men hvorfor ønsker du ikke at blive bedømt ved den pågældende dommer? (Mener at du synes så lidt om hende, at du abs’er dine katte :slight_smile: )

Jeg vil gerne lige komme ind med en anden indfaldsvinkel her…

Det er tit at dommerne bliver spurgt 1-1½ år før selve udstillingen holdes, mens andre spørger i det samme år de skal afholde udstillingen.
Mange dommere har booket op i deres kalender flere år frem i tiden - og derfor kan det være svært for klubberne at få de gode og dem som er eftertragtet. Nogle dommere kan blive nødt til, at melde afbud til en udstilling; de er sjovt nok også mennesker og ting kan komme i vejen for dem også.
Nogle skal ikke noget og siger Ja til klubberne, fordi de måske er kommet lidt i “klemme” med et par afbud eller simpelthen ikke ar fået svar fra dommerne, som de har indbudt.

Så når man ser et dommerpanel man ikke altid er helt tilfreds med - kan der være mange årsager til det… Og ikke kun for at klubberne vil “genere” (forstå mig ret - men det var det bedste ord jeg på det her tidspunkt kan finde på at skrive) udstillerne…

Og det var så morgenens fodnote fra mig :slight_smile:

Hej Lene

Og udstillere er jo også kun mennesker med et følelsesregister, som mange gange krakelerer ved den mindste påvirkning -ked

Vi ved jo godt alle sammen, at en udstilling kræver hår på brystet, og nerverne står på højkant, især når en el. to dommere melder fra i 12. time og der bare ikke er nogen erstatning, så man må ta’ hvad der tilbydes - og den må udstillerne så æde og vælge fra hvis man ikke kan tåle mosten.

Mene men men . . . . . vi skal jo lige gøre opmærksom på vores irritation (i magtesløshedens navn) - som sagt vi er jo kun mennesker alle sammen - med følelserne uden på tøjet.

P.S. Måske man skulle lave et lynkursus Forberedelse på forandring [bigloony]

Det er muligt at følelserne sidder udenpå tøjet - men så er det måske den forkerte hobby man dyrker… -shhhh … og mange er jo ikke førstegangsudstiller og det ser man jo konstant på de udtalelser de kommer med når der er kommet dommerpanel…

Pointen jeg vil frem til er, at der kan være mange årsager til at ønskedommerne måske ikke lige kommer på den udstilling man påtænker at komme på… og så må man tage det sure med det søde… I stedet for at sidde og græde over "at den og den dommer kommer - og så kommer jeg i hvert fald ikke… " -ikkemig -politi -blomst

Tænk, jeg mener faktisk, det står enhver frit for at lade være med at melde til en udstilling af den ene eller den anden årsag - uden at skulle stå til regnskab over for nogen af den grund :?

Jeg er personligt ikke imponeret over, at Marianne Roth skal dømme for i hvert fald 5. gang på et år og eftersom jeg indtil videre ikke har været på udstillinger i Jylland, “fylder” hun meget i min hukommelse. Jeg har intet imod hende som dommer og er faktisk også generelt enig med hendes bedømmelser, men derfor har jeg da vel stadig ret til at drømme om lidt variation?

Korthårsudstillere har ikke så mange dommere at vælge mellem - hvis der er tre pr. udstilling, er det vist højden - og netop “hunulven Ilse”, som Vibeke hentyder til, er der rigtigt mange udstillere, der ikke vil have deres kat hos og sjovt nok af samme årsag for alles vedkommende. Så om det er udstillerne eller dommeren, der er noget galt med her, vil jeg lade op til folk selv at bedømme.

Jeg har stadig ikke meldt til og gør det stadig også kun måske, for selvom det er min hobby, vil jeg også gerne have en rimelig chance for en god oplevelse for både mig og min kat.

Jeg dømmer ikke - jeg skrev at jeg kom med en anden indfaldsvinkel på hvorfor nogle dommere måske kommer oftere end andre… Plaine and Simple … Jeg ønsker da selv at få så mange forskellige dommere hele tiden - i stedet for den samme… Men nogle gange så går den bare ikke…

Hej igen Lene

Jammmmm . . .det har du da nok helt ret i, at man måske skulle vælge sig en anden hobby, el. måske blive væk fra udstillingerne - men sådan hænger det jo bare ikke sammen. Man har valgt en hobby som så mange andre, med alle de plusser og minusser der følger med - deriblandt også konkurrencen.

Og hvor der er mennesker sker der sjove ting. . . . . .bl.a. pga de følelser, som vi alle sammen indeholder, og det er kun den enkelte der kan lave om på det.

Kattesporten er jo ikke en elitesport . . . og det behøver jeg vist ikke at komme nærmere ind på, andet end, at vi alle stiler mod de bedste resultater.
Og dem har vi jo ikke selv indflydelse på 100 %, da der jo lige er en dommer, som har det afgørende ord. Og hvis det så ikke lige er den dommer man elsker aller højst, er det ikke alle (som du) der har fuld kontrol over sine følelser, og blæser det en lang march, og tager det sure med det søde.

Jeg dømmer ikke - jeg skrev at jeg kom med en anden indfaldsvinkel på hvorfor nogle dommere måske kommer oftere end andre… Plaine and Simple … Jeg ønsker da selv at få så mange forskellige dommere hele tiden - i stedet for den samme… Men nogle gange så går den bare ikke…[/quote]

Jeg synes nu, du virker fordømmende, men det kan være din måde at skrive på, der ikke går ordentligt igennem til mig.

Det står dog stadig enhver frit for at lade være med at tage på en udstilling, hvor der kommer dommer(e), der har dømt ens kat til hudløshed. Eftersom jeg har én primær udstillingskat, har jeg ikke behov for at høre den samme dommers mening om den samme kat hvertandet øjeblik og bare fordi man er udstiller - eller opdrætter for den sags skyld - står der jo ingen steder, at man absolut partout skal møde op på samtlige udstillinger :?

Jeg kan sagtens klare at tabe - både certifikat, BIV og BIS - og endda uden at skabe mig, men det er vigtigt for mig, at min kat har en god oplevelse, derfor vil jeg med det, jeg har hørt, ikke have min kat bedømt af hunulven Ilse.

Jeg dømmer ikke - jeg skrev at jeg kom med en anden indfaldsvinkel på hvorfor nogle dommere måske kommer oftere end andre… Plaine and Simple … Jeg ønsker da selv at få så mange forskellige dommere hele tiden - i stedet for den samme… Men nogle gange så går den bare ikke…[/quote]

Jeg synes nu, du virker fordømmende, men det kan være din måde at skrive på, der ikke går ordentligt igennem til mig.

Det står dog stadig enhver frit for at lade være med at tage på en udstilling, hvor der kommer dommer(e), der har dømt ens kat til hudløshed. Eftersom jeg har én primær udstillingskat, har jeg ikke behov for at høre den samme dommers mening om den samme kat hvertandet øjeblik og bare fordi man er udstiller - eller opdrætter for den sags skyld - står der jo ingen steder, at man absolut partout skal møde op på samtlige udstillinger :?

Jeg kan sagtens klare at tabe - både certifikat, BIV og BIS - og endda uden at skabe mig, men det er vigtigt for mig, at min kat har en god oplevelse, derfor vil jeg med det, jeg har hørt, ikke have min kat bedømt af hunulven Ilse.[/quote:1oj4irc1]

ja ja - what ever… Me Jane you Tarzan… you Winn I loose… - du kan læse det som du vil… og du vil gerne misforstå… Fint nok for mig - det er ikke mig der sidder og kører længere og længere ud - og afslutter med at navngive en dommer… Det siger vist mere om dig end mig… !! Og så slutter jeg herfra… kan godt se at min fodnote SKAL misforståes uanset hvilket sprogbrug jeg bruge… [smilie=hate-tunz.gif]

Men hvad er problemet med hende? :slight_smile: Siden I mener katten får en dårlig oplevelse ved hende?