Opdrætterkurusus

Hej herinde.

Villige klappe mig selv på skulderen :tihi:

Har netop fået mit stamnavn . Mit / vores fremtidige opdræt kommer til at hedde DK DOLA og jeg har netop fået at vide at jeg har bestået første modul af DARAKS opdrætterkursus med toppoint :wehu:

Nice. :ok:

Vidste ikke de havde kurser man skulle bestå. Det er da top nice. :thumbup:

Tillykke! :slight_smile:

Tillykke :flag:

[quote=Sheer;257977]Nice. :ok:

Vidste ikke de havde kurser man skulle bestå. Det er da top nice. :thumbup:

Tillykke! :-)[/quote]
Jo der er 5 moduler man skal igennem og så varer det så vidt jeg ved 5 år så skal man gennemføre det igen.
Det er gratis for DARAKS medlemmer.:rock:

Takker:D

TILLYKKE:-)

Hvad lærer I på kurset?
Sikke et dejligt initiativ!

Knus

Tillykke…

Vidste slet ikke der var kurser man kunne tage…

[quote=lenschow;258077]TILLYKKE:-)

Hvad lærer I på kurset?
Sikke et dejligt initiativ!

Knus[/quote]

Her er et link til hvad der står på DARAKS hjemmeside.
http://darak.dk/darak/opdratsmarke.htm

Jeg har som nævnt taget det første modul og glæder mig til næste gang…

Det er altid rart at lære noget:ok:

Jeg ved også at hvis man ikke har været til det første kan man gøre det i omvendt rækkefølge

Hvor er det et godt initiativ!

Det kursus ville jeg gerne have… tilbyder Jyrak noget lignende?

Kan man tage det i Jylland?

MVH

Helle - JYRAK tilbyder opdrætter kursuser her i jylland. Der har været modul 1 og 2 så vidt jeg ved (og tror ikke der er et modul 3). Jeg var med til modul 1 for to år siden, men desværre ikke modul 2 sidste år. Men især med Susanne som formand kan man jo håbe at der igen snart kommer nye kurser for os :slight_smile:

Dorte - og tillykke med stamnavn og beståelsen -partytime

Stort set alle klubberne tilbyder opdrætteruddannelse, hos Darak er det nogle forskellige moduler, Racekatten har poteuddannelse, der består af 4 poter og der hører så minimum 4 foredrag med per pote. Jyrak har også holdt nogle opdrætterseminarer, jeg tror ikke umiddelbart at Katteklubben har noget.

Derudover er der også en del af specialklubberne, som tilbyder uddannelse, fx. ‘kørekortet’ hos NFO, og de fleste specialklubber holder også arrangmenter og foredrag med særligt fokus på racen. :ok:

Jeg har taget opdrætterkurset hos Pawpeds.com, som er ret intensivt, med opgaver stortset hver uge og en endelig eksamen. Kursus 1 er meget basis, men jeg har egentligt været glad for det, og regner med at skulle undervise på G1 til efteråret. Hvis man er interesseret kan man kigge på Internet Courses hos Pawpeds.com.

KH

Sofie

tillykke med det :slight_smile:

stort tillykke med navn og første modul !! :slight_smile:

Tillykke :slight_smile: Det der opdrætter kursus, er det noget alle 4 klubber laver, og ved du om de er i hele landet?

Se mit svar ovenover. Både Darak og Racekatten har opdrættereuddannelser, Jyrak har nogle seminarer af og til, mens Katteklubben ikke umiddelbart har noget pt.

KH

Sofie

Sofie - Kan du uddybe lidt ang. de opgaver i kursuset fra pawpeds? Lyder som et interessant initiativ.

Det kan du tro, jeg skal bare lige nusse et par killinger færdigt. :stuck_out_tongue:

Hejsa Eva,

det første kursus der hedder G1, handler meget grundlæggende om katten og dens behov. Pawpeds bruger et online system, hvor der er lagt læsestof og en opgave ud til hver uge. G1 er i virkeligheden ikke særligt tiltænkt opdrættere, men handler mere alment om katte. Men ønsker man at tage næste kursus, G2, som handler mere specifikt om opdræt i form af selektion af hunkat, fødsler etc., skal man have G1 kurset bestået først.

Der står meget mere om hvad de enkelte kurser handler om inde på Pawpeds, her kan I se lidt om G1, som afholdes på engelsk eller svensk:
http://www.pawpeds.com/pawacademy/courses/g1/g1info.html

Om G2, som er det mere opdrætterrelevante kursus:
http://www.pawpeds.com/pawacademy/courses/g2/g2info.html

Jeg var ikke selv super imponeret over G1, i det at det er meget basisviden, men jeg endte faktisk med at have været for at have taget det, og der var nogle gode diskussioner, som var lærerige. Der var opgaver, der alligevel fik en til at tænke lidt ekstra og noget af basisviden var godt at få genopfrisket.

Kurset er tidkrævende, der er en god mængde lektier til hver uge og det tager altså tid, nogle gange fordi opgaverne skal laves i grupper, så der skal være tid og overskud, men hårdere er det heller ikke.
Hele kurset afsluttes med en eksamen, og består man den får man et lille banner til hjemmesiden og man bliver nævnt på Pawpeds hjemmeside over beståede kursister.

KH

Sofie

Sofie - Mange tak for dit svar. Det lyder spændende. Det tror jeg, at jeg vil tage på et tidspunkt hvor jeg ikke har så travlt med eksaminer osv på uni :slight_smile: