Operation BARF

Jeg har endelig fået lagt et barf program til mine ildere. Så tænkte jeg nu skal de katte altså lære at spise rigtig kød også. Har elementer i min fryser jeg ikke skal bruge til mit barf program så det er vi langsomt ved at få fjernet.

Jeg tager 4 dl tørfoder, et læs kød, 5 dl vand. Så kommer der enten en æggeblomme med skallen, en smule lakse olie eller lidt mælkeerstatning pulver i blandingen og den blendes

Pt har vi forsøgt oksemix, indmads mix, hønemix, hele gubi fisk(det er faktisk guf synes de :rock:) hakkede daggamle og kalkun kød. Har set dem alle smage lidt på alle blandingerne og har ikke katte, der virker sultne men ok afslappede :wehu: Imorgen står den på okse muskelkød i mixet. Spændt på hvordan de reagere med det.

Når fryseren er tømt for det ekstra kød vil jeg sætte kattene på et halvt barf halv tørfoder mix i samme mønster som ilderne og når kattene spiser barf nok få lagt et barf program til dem også :slight_smile: Lyder det ikke ok ? (kattene er 6,6,6 og 4 år)

Ildernes program er:
2 måltider om dagen
dag 1: rotte
dag 2: kohjerte/ kalkun halse
dag 3: kallun / liver mixet med hjorte/rensdyr kød
dag 4: rotte
dag 5: Hjort og kanin
dag 6: kalkun hals og ko hjerte
dag 7: rotte
Som tilskud får de taurin og benmel eller lign.

Kan ildernes program bruges til kattene på sigt også hvis kattene lærer at spise knogler og gnavere også(har pt KUN kyrie der spiser gnavere)

Vægt status efter 5 dage med mix foder er de 2 piger holder vægt nøjagtig, de 2 drenge har hver smidt 100 gram. Så de spiser sørme det de får serveret :rock: