Opfører jeres katte sig også meget mærkeligt engang imellem?

Min lille Ronja er den kæreste lille kat. Men nogle gange opfører hun sig bare så mærkeligt.
Jeg så at nogen blæste sæbebobler for at lege med deres katte så jeg købte en stor orange flaske for at lege med dem. Jeg når kun at komme ind ad døren og tager flasken op af tasken før hun styrter ud af rummet. Jeg har ikke engang blæst bobler endnu for hun er så bange for flasken. Det kan vel ikke være farven? Det så lidt sjovt ud da flasken stod på bordet og hun fik øje på den og nærmest fik sidelæns for at slippe væk.

Her i morges lå jeg med hende på maven og løftede lidt op i dynen. Jeg havde en top på med nogle sølvpalietter på og pludselig fik hun øje på en og blev først nysgerrig og baskede til den med poten, men så bevægede jeg mig lidt i sengen og hun kradsede mig og løb væk.
Hun er en forskræmt lille kat, men så sød:)

åh jo - min Neffy… verdens DUMMESTE mest blanke kat… hun er virkelig spejlblank… men så udsøgt uimodståeligt elskelig at man ikke kan andet en knuskramme hende…

hun lader de samme numre som din Ronja…

Hmmm nææh har aldrig prøvet at Victor var bange for en genstand. Igår fik jeg en ven på besøg som skulle møde Victor for første gang, og da Victor så ham, spænede han ind i soveværelset. Men 2 minutter efter kom han ud i entréen og ville hilse.

Det er ikke dagligt jeg får gæster, men det sker et par gange i løbet af måneden, og hvis det så er en gæst som Victor ikke har mødt før, så er han lige lidt forsigtig de første par minutter, men derefter er han klar til leg :tihi:

Men kan han have oplevet noget traumatisk med sæbebobler? :stuck_out_tongue:
Det er lidt af en gåde hvad traumatisk der kan opstå med sæbebobler, med mindre at der er et barn eller sådan noget der har hældt sæbevandet i beholderen ud over ham?

[quote=sleepflower;425701]Min lille Ronja er den kæreste lille kat. Men nogle gange opfører hun sig bare så mærkeligt.
Jeg så at nogen blæste sæbebobler for at lege med deres katte så jeg købte en stor orange flaske for at lege med dem. Jeg når kun at komme ind ad døren og tager flasken op af tasken før hun styrter ud af rummet. Jeg har ikke engang blæst bobler endnu for hun er så bange for flasken. Det kan vel ikke være farven? Det så lidt sjovt ud da flasken stod på bordet og hun fik øje på den og nærmest fik sidelæns for at slippe væk.

Her i morges lå jeg med hende på maven og løftede lidt op i dynen. Jeg havde en top på med nogle sølvpalietter på og pludselig fik hun øje på en og blev først nysgerrig og baskede til den med poten, men så bevægede jeg mig lidt i sengen og hun kradsede mig og løb væk.
Hun er en forskræmt lille kat, men så sød:)[/quote]
hey - hvis du gerne vil lege med sæbebobler med hende så har jeg nogle med catnip i.
Mine katte er totalt ligeglade. de kigger på mig som om jeg er tosset. så indtil nu er de kun brugt når jeg virkelig trængte til at være 8 år igen :ups::tihi:

Du kan få dem for hvad portoen koster. har brugt dem kort 2 eller 3 gange. -engel

Lyder som om hun er en lidt nervøs kat, der er bange for nye ting.

Hvor gammel er hun?

Vores huskat kan bogstaveligt talt blive bange for sin egen skygge! Hun er meget forsigtig, og så er hun VANEDYR grænsende til det autistiske, så man skal ikke ændre på ret meget, før det pludselig er farligt!

Vi har flere gange observeret hende snuse til et eller andet - og det behøver ikke være noget fremmed, det kan sagtens være et objekt, der har ligget samme sted længe - og pludselig så spjætter eller hopper hun væk fra det, og der er ikke andre end hende i nærheden, og intet andet end hende selv har bevæget sig :rolleyes:

[quote=Opus1;425715]hey - hvis du gerne vil lege med sæbebobler med hende så har jeg nogle med catnip i.
Mine katte er totalt ligeglade. de kigger på mig som om jeg er tosset. så indtil nu er de kun brugt når jeg virkelig trængte til at være 8 år igen :ups::tihi:

Du kan få dem for hvad portoen koster. har brugt dem kort 2 eller 3 gange. -engel[/quote]

:?

Hvor køber du dem henne ??

Silke er vild med sæbebobler - har lige købt ny forsyning…

Hun fatter bare ikke budskabet med at fange dem i luften hver gang - men sidder og kigger på gulvet, hver gang det giver et lille blop - når boblen brister…

:hjerte::hjerte::hjerte:

-LOL

Jeg tror hun er omkring 2½. Jeg fik hende fra min far da han døde så er ikke helt sikker. Kan være hun er traumatiseret for hun var alene i næsten en uge da min far døde fordi det var i påsken og mig og min bror ikke måtte komme ind i lejligheden før efter påsken. og politiet var ligeglade med en kat. Så hun var meget tynd da vi endelig fik fat på hende. Men hun var nu også noget bange af sig inden tror jeg. Min far havde fået hende til jul og han døde i påsken så jeg havde kun set hende engang før.

Jeg tror nu mere hun bare er en meget forsigtig kat :slight_smile:

Når jeg lufter ud lukker jeg Mini ude på badeværelset i 10 min og hver gang hun kommer ud skal alt undersøges, for tænk nu hvis noget har ændret sig :uha:

Og igår da vi sad og så fjernsyn inde i soveværelset gik hun rundt oppe i sengen og pludselig hoppede hun som om der var en der havde bidt hende og kiggede meget anklagende på dynen :tihi: det har hun også gjort med sin kattebakke.

osvosv

Jeg ved ikke, hvad det er med sæbebobler, men jeg har haft købt dem med catnip hos Pitstop og både flaske og de blæste bobler var MEGET MEGET farlige, hvis du spørger samtlige mine tre katte -what-what

Så det blev foræret væk :frowning:

Sander kan godt være lidt forsigtig og Fanny var ikke sååå gammel, men Galliano er kun bange for hunde og biler, så jeg tror på, at der er “noget” ved sæbebobler for nogen katte.

[quote=Mette Stevnsborg;425929]Når jeg lufter ud lukker jeg Mini ude på badeværelset i 10 min og hver gang hun kommer ud skal alt undersøges, for tænk nu hvis noget har ændret sig :uha:

Og igår da vi sad og så fjernsyn inde i soveværelset gik hun rundt oppe i sengen og pludselig hoppede hun som om der var en der havde bidt hende og kiggede meget anklagende på dynen :tihi: det har hun også gjort med sin kattebakke.

osvosv[/quote]

:slight_smile:

Pssssst, Mette.

Kan du ikke få lavet noget kattesikring bare ved et enkelt vindue ??

Så kan Mini oz få lidt frisk luft på kinderne en gang imellem - Silke elsker at sidde ved det åbne vindue.

[quote=Tante Tut;426087]:slight_smile:

Pssssst, Mette.

Kan du ikke få lavet noget kattesikring bare ved et enkelt vindue ??

Så kan Mini oz få lidt frisk luft på kinderne en gang imellem - Silke elsker at sidde ved det åbne vindue.

:)[/quote]

Jeg har overvejet det, kan åbne vinduerne ca 2. cm nu, og det må vi så nøjes med indtil jeg har råd til det andet. Jeg ved heller ikke om man må sætte sådan noget op for boligforeningen. :øhmm:

Nåe… så får hun da lidt frisk luft, den lille skat :hjerte:

Jeg tror sagtens, at du må lave noget kattesikring - det er bare en ramme med noget hønse/kaninnet - lige til at tage af og på - det kræver højst et par skruer i karmen…

[COLOR=“Purple”]Ja ofte undrer jeg mig over, at Lille Fisen, der er ferm til at fange fluer, ikke har fundet ud af, at det er dumt, at kigge under poten, for at se om den stadig er der!!! OK det gir’ jo ekstra fornøjelse:høhø:

Cats og Conni[/COLOR]

Katte med sjov adfærd :slight_smile:
http://www.youtube.com/watch?v=S1k86fWsmRE&feature=player_embedded#!

Mine to killinger har det med at blive bange for bananskræller, når de ser den, dasker de til den, snuser og dasker igen … mine dejlige tosser :smiley: