Opkast og tynd mave? hjælp!

Hvordan er det gået med din kat, Annapetrea?

Nå men jeg har været til dyrelægen med ham, Han havde feber og infektion i Tyktarmen, jeg fik nogle piller imod infektionen og noget Antibiotica. Men pepsi har kun været i bedring 2 dage efter, nu begynder symptomner komme frem igen. Men jeg har bemærket han halter noget videre på bagbenene, jeg har lige haft ringet til dyrelægen, fordi jeg også lagde mærke til at det lille pus stadig har lidt besvær med at kommee af med pølserne. så lægen sagde jeg havde 2 valgmuligheder 1. gå ned på apoteket og køb Microlax, som vil få ham til at komme af med afføringen. og 2. komme ned og få taget et rynkenbillede af hans bagparti. Men kan det godt være smerterne der gør han ikke kommer af med afføringen eller kan det godt være fordi han stadig ikke er færdig med sin medicin kur. Jeg valgte dog at tage det lidt roligt så købte Microlax til ham og har sprøjtet det op i Numsen på ham så nu venter jeg på han går ud og får tømt sig :smiley: Synes bare det er så synd for den lille, og håber virkelig på han snart kan blive rask, både for hans helbred skyld, men også for min og min penge pung’s skyld :slight_smile: PS har fået smidt alt det billige bras til PUSSI og Kitekat ud og nu står der hills på hylderne :slight_smile:

Men kan det godt være smerterne der gør han ikke kommer af med afføringen eller kan det godt være fordi han stadig ikke er færdig med sin medicin kur?

Du skriver at han har haft tynd mave i 2 uger. Prøv at forestil dig at det var dig selv. Mon ikke du for længe siden havde behandlet rumpen for hudløshed og hvad deraf følger af smerte og ubehag. Babypudder flere gange daglig hjælper hans bag til at hele op. Forsigtig vask med lunken vand hjælper og derefter pudder til at tørre og hjælpe helingsprocessen og skåne ved næste toiletbesøg når det er meget slemt.

Okay så du tror ikke på det kan være min anden kat “Tulle” som har bidt ham et sted på bagnene? For hun har en tendens til at “Drille” ham lidt og jeg kan tydeligt hører han bliver irriteret, så jeg når næsten at stoppe hende inden hun når at gør ham noget, for jeg synes det er synd for ham hvis han i forvejen har det lidt skidt :frowning: Men @Babette tak for det gode råd, det vil jeg lige gøre mig et forsøg med og vende tilbage, kan sagtens se din pointe, det ville nok heller ikke have været særlig rart for mig, både før og efter et Dr. besøg. Jeg panikker nok for meget, men det simpelthen fordi jeg holder af mine små dyr, og kun vil dem det bedste, og når sådan en situation som denne fremkommer føler man sig bare så hjælpeløs :confused:

Panikken passer fint til den problematik du beskriver. Tynd mave SKAL behandles fra dag 0. Den går ikke over af sig selv. Årsagen kan vi lave en liste over så lang at du kun ved dyrlægens hjælp kan finde den rette. Erfaring lærer jo en hvornår og hvor hyppigt man skal besøge dyrlægen. Er man uerfaren eller har lidt erfaring vil hurtig og hyppig besøg efter katten/killingens første sygedag være klogest.
Håber lille mis snart er i bedring.

Det kunne være værd at overveje og se om smertestillende kunne ændre tilstanden. Det skal dyrlægen ordinere - du må ikke bruge menneske medicin

Nu tager vi atter til dyrelægen med Pepsi. Vi har en tid 16.40 idag.
Han burde efter sin tarmskyldning og antibiotika kur i næsten 3 dage være i stand til at komme af med sin afføring. Og det kan han ikke. Desuden har han kastet op igen og han halter rigtig meget på benene. Dagen efter han var til dyrelægen begyndte han at ændre adfær og opfører sig mere normalt igen. Men nu er han gået tilbage til at ligge for sig selv og sige underlige lyde.Vi er meget bekymret og trods dyrelæren sagde at vi godt kunne vente pincilinkuren ud og se om det hjalp har vi valgt at få ham tjekket igen.
Nu håber vi altså bare ikke at det er noget alt for slemt og at han hurtigt kan komme på benene igen.

[QUOTE=Annapetrea;949616]Nu tager vi atter til dyrelægen med Pepsi. Vi har en tid 16.40 idag.
Han burde efter sin tarmskyldning og antibiotika kur i næsten 3 dage være i stand til at komme af med sin afføring. Og det kan han ikke. Desuden har han kastet op igen og han halter rigtig meget på benene. Dagen efter han var til dyrelægen begyndte han at ændre adfær og opfører sig mere normalt igen. Men nu er han gået tilbage til at ligge for sig selv og sige underlige lyde.Vi er meget bekymret og trods dyrelæren sagde at vi godt kunne vente pincilinkuren ud og se om det hjalp har vi valgt at få ham tjekket igen.
Nu håber vi altså bare ikke at det er noget alt for slemt og at han hurtigt kan komme på benene igen.[/QUOTE]

vi :kryds: for god bedring med Pepsi!!

God bedring, og jeg håber på det bedste for Pepsi :kryds:

:kryds: :kryds: for lille Pepsi…

[QUOTE=Annapetrea;949616]Nu tager vi atter til dyrelægen med Pepsi. Vi har en tid 16.40 idag.
Han burde efter sin tarmskyldning og antibiotika kur i næsten 3 dage være i stand til at komme af med sin afføring. Og det kan han ikke. Desuden har han kastet op igen og han halter rigtig meget på benene. Dagen efter han var til dyrelægen begyndte han at ændre adfær og opfører sig mere normalt igen. Men nu er han gået tilbage til at ligge for sig selv og sige underlige lyde.Vi er meget bekymret og trods dyrelæren sagde at vi godt kunne vente pincilinkuren ud og se om det hjalp har vi valgt at få ham tjekket igen.
Nu håber vi altså bare ikke at det er noget alt for slemt og at han hurtigt kan komme på benene igen.[/QUOTE]

Nå, det var trist, at det ikke blev ved med at gå bedre :frowning: Jeg håber, de finder ud af, hvad der er galt :kryds: :kryds:

Jeg kan desværre meddele alle jer som har været hjælpsomme omkring Pepsis sygdom at han blev aflivet hos dyrelæren idag. Dyrelægen sagde at det enten var en byld, kræft eller noget andet der sad på nerverne og ‘‘lammede’’ dem så han ikke kunne komme af med sin afføring.
Det havde noget med hans rygsøjle at gøre.
Der var desværre intet der kunne gøres for lille Pepsi. Dyrelægen sagde at det ville være en meget lang process som kun ville kunne udføres i Århus eller København og som han langt fra ville anbefalde og desuden ville der kun være 5-10 % chance for at han ville overleve.
Vi er helt knust men som lægen sagde, vi gjorde alt hvad vi kunne for at få ham rask, men når det handler om nerver på en kat er det nærmest umuligt og vi ville ikke kunne gøre fra eller til, heller ikke hvis vi var gået til lægen da diareren startede. (for som sagt, det var egentlig ikke tarmene den var gal med).
Det var meget hårdt at tage afsked, men vi holdte en fin lille begravelse for ham og begravede ham sammen med vores andre dyr vi har haft gennem årene.
Vi vil aldrig glemme vores lille Pepsi og savnet er allerede enormt. Men vi ved han ikke har smerter nu og det er ivhertfald det vigtigste.
Et lys er tændt og vores tanker går til vores helt fantastiske og unikke lille mis <3 :’(

Stakkels lille Pepsi :frowning: Godt at I kom afsted til dyrlægen igen, så I kunne få det endeligt afgjort og han ikke skulle lide mere

:rip: Pepsi

Det gør mig ondt for jer, at det skulle ende på den måde. Det var jo slet ikke til at forudse :trøste:

Hils ved broen, lille Pepsi :hjerte:

Hvor trist. Godt I tog af sted igen at I ikke ikke bare så tiden an. Desværre kan vi ikke altid hjælpe dem hvor gerne vi end vil.

Farvel, Pepsi. Du var en elsket lille kat, og dine mennesker gjorde det bedste for dig. Også da de måtte sige farvel :rip:

Så længe vi husker dem, er de stadig med os. :trøste:

Åhhh det var en trist opdatering, sov godt lille Pepsi.

Årh nej, det var dog trist :trøste:
Sov sødt, lille Pepsi :lys:

Åhh, hvor trist :trøste:

God rejse lille Pepsi :lys: