Opkøb af dyreklinikker - betydning for kunder?

Enig - der findes flere pengefokuserede klinikker, der ikke er opkøbte.
men dem der er opkøbt har et krav fra baglandet om indtjening.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;1155074]Enig - der findes flere pengefokuserede klinikker, der ikke er opkøbte.
men dem der er opkøbt har et krav fra baglandet om indtjening.[/QUOTE]
Jeps - men det åg bar de uden tvivl i forvejen, bare med krav fra bank eller kreditforening… Så selve situationen at der skal overskud i kassen ændres næppe ret meget. (Og jeg ville stadig være ked af det hvis mit dyrehospital blev svenskejet, tag ikke fejl af det!)
VH
Susanne

Jeg kan da blive lidt bekymret for Aalborg Dyrehospital’s fremtid mht at blive opkøbt af svenskerne…:S

Da jeg flyttede herop for 13 år siden, var der 6 dyrlæger…nu er der 3.

Men jeg er så tilfreds med deres dyrlægefaglige viden…så jeg går ingen steder.

Hvem står bag vet family - for de har jo været i gang et stykke tid- og endda med eget foder som de så promoverer helt vildt ( og det er ikke noget topfoder, langt fra)

Djursjukhusgruppen
http://www.vetfamily.dk/nyt.aspx

De 7 store danske klinikker der er opkøbt, er blevet det indenfor det seneste års tid … De spilder ikke tiden

Næh - der må være penge nok i Sverige… Ikke så sært de vælger at kaste dem i gode, danske klinikker med et godt ry, der uden tvivl bliver en rigtig god forretning igen når krisen engang vender. Ærgerligt at klinikkerne ikke har kunnet vente så længe… På den anden side drikker de fleste af os sikkert også Arla mælk og har opgivet den kamp…
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1155116]Næh - der må være penge nok i Sverige… Ikke så sært de vælger at kaste dem i gode, danske klinikker med et godt ry, der uden tvivl bliver en rigtig god forretning igen når krisen engang vender. Ærgerligt at klinikkerne ikke har kunnet vente så længe… På den anden side drikker de fleste af os sikkert også Arla mælk og har opgivet den kamp…
VH
Susanne[/QUOTE]

Jo flere der har deres dyr i sygekasse, jo flere penge kan dyrehospitaler tjene.

Mht Arla…nixen, ingen Arla-mælk/mælkeprodukter her i huset. Kun økologisk mælk fra Naturmælk. :ok:

På sigt kan det måske medføre lempelige betalingsvilkår, så det ikke er økonomien, der afholder folk fra at lade deres dyr behandle. Jeg læste i hvert fald i et veterinærblad, at Odense Dyrehospital fra januar 2013 indførte en rente- og gebyrfri afdragsordning. (Går ud fra, at dyrehospitalet har tegnet en forsikring mod tab.)

Om denne ordning så bortfalder ved det svenske opkøb eller tværtimod bliver udvidet til at omfatte hele kæden, ved jeg ikke.

  • efter hvad de skriver er det fortsat dansk administreret, så det afhænger nok af den daglige ledelse

men jeg indrømmer…jelling, bredsten og billund dyreklinikker er drevet af billund dyrlægerne…i alt 5 dyrlæger + 1 klinik assistent…3 klinikker, et relativt lille område, 6 lønninger, 3 huslejer …der skal omsættes en hel del
Deres force ligger formentligt i at det er landbrugsområde og dermed kreaturbestande, eller væsentligt mere end små dyr…håber sørme ikke flaget skal skifte farve der

[QUOTE=Mega;1155154]På sigt kan det måske medføre lempelige betalingsvilkår, så det ikke er økonomien, der afholder folk fra at lade deres dyr behandle. Jeg læste i hvert fald i et veterinærblad, at Odense Dyrehospital fra januar 2013 indførte en rente- og gebyrfri afdragsordning. (Går ud fra, at dyrehospitalet har tegnet en forsikring mod tab.)

Om denne ordning så bortfalder ved det svenske opkøb eller tværtimod bliver udvidet til at omfatte hele kæden, ved jeg ikke.[/QUOTE]

Det gør den ikke - altså bortfalder. De har lige reklameret for den i forbindelse med deres forårstilbud på neutralisering. Det er en aftale, de har med Nordea Finans, tror jeg nok. Den samme som min optiker i øvrigt har. Jeg afbetaler mine briller over 24 måneder uden renter og gebyr. Det må også være i dyrlægernes - og Djursjukhusets for den sags skyld - egen interesse at have sådan en ordning.

[QUOTE=Jim;1155037]- i enhver kontrakt af den slags vil der være en klausul der forbyder dyrlægen at arbejde selvstændigt i en vis periode og eller en bestemt del af landet…
kan sagtens se det fra dr. dyrs side…en fast løncheck hver måned frem for en uvis og skiftende indtjening + en adgang til bedre værktøjer til gavn for patienterne
uanset hvad er der kun en grund til at opkøbe adskillige klinikker og det er skillinger…ellers kunne svenskerne jo blot tilbyde et samarbejde hvor de tager sig betalt for ydelserne[/QUOTE]

Som regel ja, men bestemt ikke altid.

Har du set en kontrakt, eller er det ‘bare’ noget du formoder, fordi det er normalt inden for andre brancher?

nej…jeg har ikke set en kontrakt, men det er en standard klausul i sådanne overtagelser,ellers ville sælgeren jo bare kunne rykke over på det modsatte hjørne og tage hele kundekredsen med…til gengæld har jeg set kontrakter der forbyder sælgeren at arbejde i sit eget fag i en periode…altså ikke blot som selvstændig