Oplåsning af Mobil (3)

Er der nogen der ved, om der er steder, hvor man kan få låst en ny mobil (uden kort) op. - og hvad det koster. Jeg ser f.eks. nye mobiler på Ebay som er låst til “3”.

Det kommer an på om det er Nokia eller SE eller andre mærker, jeg vil ikke tro at man kan låse en SE op, men Nokia er der en del hjemmesider der reklamerer med gratis oplåsning.

Du kan søge efter det på google :wink:

[quote=Elisabeth;88780]Det kommer an på om det er Nokia eller SE eller andre mærker, jeg vil ikke tro at man kan låse en SE op, men Nokia er der en del hjemmesider der reklamerer med gratis oplåsning.

Du kan søge efter det på google ;)[/quote]

Det er en SE. Jeg har forsøgt at søge på google, men synes ikke lige, at jeg kunne få et entydigt svar. Der var et sted, hvor de skrev 250 kr. for at låse op … og måske er det det, der er muligheden.

Hej May-Britt.

Min søn fortæller mig at du skal prøve at gå ind på sonofon.dk der skulle du kunne få hjælp.
Han er en rigtig teenager i øjeblikket,så jeg er ikke helt sikker på at han svarede på mit spørgsmål:?

Håber det er en hjælp

[quote=Gitte E;88842]Hej May-Britt.

Min søn fortæller mig at du skal prøve at gå ind på sonofon.dk der skulle du kunne få hjælp.
Han er en rigtig teenager i øjeblikket,så jeg er ikke helt sikker på at han svarede på mit spørgsmål:?

Håber det er en hjælp[/quote]

Umiddelbart tror jeg, at man så skal have haft et kort fra Sonofon, jeg har låst en anden mobil op derigennem. Men køber jeg gennem ebay er det jo uden kort.

Sønnike påstår at det ikke betyder noget om man har kort fra det ene eller andet selskab

hvis det er en 3 tlf. kan du ringe til 3. De har så nordeuropas længste telefonguide du skal igennem og så kan du selv låse den op. Mener kun jeg skulle bruge det der IMEI nummer da jeg gjorde det. Held og lykke med det.

[

Hvis det er - hvor står det der IMEI nr. så? Det vil være smadder irriterende at købe en telefon, som jeg så ikke kan bruge.

Og noget andet - mon de tlf. man køber i Europa alle kan indstilles til det danske sprog?

IMEI nummeret står bag batteriet mener jeg.

Tast *#06#
Så kommer IMEInr. frem

Hvis tlf er ny og låst til 3 - så åbner de den da ikke før bindingsperioden er ovre…

Har selv 3 og de har tjekket det inden jeg fik mine tidligere mobiler låst op :slight_smile:

[quote=Elisabeth;89125]Hvis tlf er ny og låst til 3 - så åbner de den da ikke før bindingsperioden er ovre…

Har selv 3 og de har tjekket det inden jeg fik mine tidligere mobiler låst op :-)[/quote]

Det er korrekt at “man” tjekker inden tlf. låses op. tilhører den det firma “man” er kundesupporter i, så låser man den op hvis bindingsperioden er ovre og ellers fortæller man hvad det vil koste at få den låst op.
MEN der findes jo andre firmaer som låser telefonerne op - også selvom bindingsperioden er ovre. Man kan sagtens finde koden til mobilen selvom der ikke er gået 6 måneder - det er ikke særlig svært og tager omkring 2 sek. Men regningen til mobilselskabet skal jo stadig betales.