Oplevelser fra kulturnatten i KBH '09

Piotr og jeg tog ud i det pulserende Natteliv på Kulturnatten '09

Vi havde på forhånd valgt arrangementerne på Suhrs husholdningsskole, Rigets Bloddonor-rundvisning og Det færøske hus på Vesterbrogade :slight_smile:


På vej ned til husholdningsskolen krydsede vi Kultorvet… nøj det var guf, og i gården ved skolen var der varm æbletoddy serveret med et smil


Inde på skolen var der ingen mulighed for at blive brødflov, og vi lærte også lidt om cola :what:


Både udvekslingsstuderende fra Kina og fra Italien serverede deres egnsspecialiteter - vi prøvede både dumplings og Ratatouille


De søde piger fra skolen havde travlt - kyllingen i karry gik som varmt brød


Ude på Riget var hospitalskøkkenet også god for en smagsprøve på deres paprikasuppe inden et stort hold skulle ud på deres bloddonor-rundtur


Vi fik i dagens anledning lov til at besøge hastelaboratoriet hvor vi blev indført i blodets vidunderlige verden og alle maskinerne


Laboranterne og sygeplejerskerne var supersøde til at forklare og vi blev meget klogere


I det færøske hus insisterede Piotr på at prøve en ægte færøsk platte med mallemukunge, gravad fisk, fårehovedsylte og tørfiskesuppe - det SÅ jo lækkert ud


Der bliver smagt på suppen… og der bliver funderet over smagen… og med al respekt for færøsk cuisine - så var det vist ikke lige sagen -LOL

:tak::tak:

Tak for de dejlige billeder, hvor jeg vist uden at overdrive kan konstatere at emnet mad gik som en rød tråd gennem jeres kulturnat…

:savle::savle::savle::savle:

Tak for de dejlige billeder, hvor jeg vist uden at overdrive kan konstatere at emnet mad gik som en rød tråd gennem jeres kulturnat…

:savle::savle::savle::savle:[/quote]

jo da :slight_smile:

vores fælles livret er da gratis bespisning -LOL

og det der blev lavet var virkelig godt… og jeg er sikker på at den færøske mad var virkelig god… den smagte bare meget… færøsk -LOL

Tak for kigget af de herlige billeder. Jeg synes da han er modig ham Piotr :høhø::høhø: :høhø:

Tak for dit indlæg, det var spændende læsning og gode billeder :ok::ok: Næste år er jeg sikker på at vi skal med en tur et eller andet spændende sted :lys-ide:

Det ser ud til at have været rigtig hyggeligt, dog er der visse ting som går indenbords jeg nok ville have sneget mig udenom :høhø:

ja jeg nøjedes også med at lugte til tingene…

jeg har en regel om at kan jeg ikke lide lugten - så smager jeg ikke på det … men PP der normalt godt kan lide fisk - han gik lystigt i krig med tørfiske-suppen…

lad os bare sige at han fortrød :what:

men fårehovedsylten virkede faktisk meget indbydende… i hvert fald af anretning…

Tak for kigget. Jeg har faktisk aldrig selv været til kulturnat i København,
selvom jeg bor så tæt på - det er da for dårligt!

Til gengæld har jeg været til kulturnat i Glostrup flere år i træk. Glostrup :ups:
…spændende kulturelt område :klapper:

-LOL stakkels Piotr! Færøsk mad skal man IMO holde sig fra :klapper:

ja se - det er så noget vi også har fundet ud af nu -LOL han lærte det på den hårde måde :klapper: