Opsigelse af forsikringer - input ønskes

Det er fordi det er kronisk mundhule betændelse og det dækkes heldigvis.
Pelka havde det også.

Dream har forl, så der er det bare et beskedent beløb på ca 2000, men det er jo stadig penge.

Og ja, det er tryg

2 Synes om

Jeg havde gladeligt taget imod 2000 :sweat_smile: Paradentose dækker de ikke med en krone. Det var jeg ret overrasket - og skuffet - over. Vi skiftede mest for at få dækket tænder.

3 Synes om

Man skal også have in mente hvor meget man kan få årligt på medicin til en kronisk syg kat. Jeg får nok det dobbelte på McCoy af hvad jeg giver i forsikringen alene fra medicin :smil:

3 Synes om

Jeg har to ud af tre sygeforsikret ved Agria - de to drenge, som er ved godt helbred (bortset fra Ralfs tænder med paradentose som ingen dækker).
De er jo mine to udstillingskræ, som kommer med alverdens steder og derfor også er mere “udsat” for at slæbe ting med sig.
Men samtidig er det også et par katte, som jeg har vurderet er katte, som kan “stå i mod meget” og komme godt ud på den anden side. De er unge og stærke katte.

Min “gamle” pige på 8 er ikke forsikret …
Hendes helbred/immunforsvar er ikke det bedste og et evt langt behandlingsforløb for noget kritisk - det vil hun formentligt ikke kunne klare.
Jeg har kigget hende dybt i øjnene - og truffet den beslutning, at skulle noget støde til som kræver en lang sej behandling, så holder vi …
Det jeg ville få brug for en sygeforsikring til med hende - det vil jeg med 97% sikkerhed ikke byde den lille kat uanset.
Jeg synes det var et hårdt valg i sin tid, men jeg har det godt med at være afklaret faktisk.

Så for mig var sondringen lidt, at det jeg kan bruge forsikringen til - er det noget jeg mener mine katte kan klare at “stå i mod” og komme godt ud på den anden side. Er det “fair for katten” at blive slæbt igennem x behandling.
Og der har jeg så valgt, at min gamle pige ikke er tjent med det, så der har jeg i stedet en god snak med min dyrlæge om, hvor går grænsen, den dag det sker.

8 Synes om

Som et lille ekstra input kan jeg komme med slutningen af Picassos forløb med forsikring.
Jeg fik endelig opgørelse over dyrlægeudgifterne i forbindelse med hans lungebetændelse og sammen med regningen for tænderne løb alt op i 19.350 her af endte jeg med at få i alt 15.350 fra forsikring.

I dag var jeg MEGET glad for min forsikring :smiley:

Picasso har det godt igen og sidste kontrol med røngten viste igen fine lunger. efter 3 uger på antibiotika. :heart:

15 Synes om

Tak, Lone.

Jeg ville også følge op på tråden selv. I har alle sammen haft nogle rigtig gode pointer - for begge sider af sagen, så det har ikke været helt oplagt bare at gøre en af delene. Jeg er endt med, at jeg beholder forsikringerne. Mest af alt, fordi der ikke er nogen fortrydelsesret for katte på 10 og 12 år. Hvis jeg siger forsikringerne op, kan jeg ikke tegne nye, hvis jeg skulle skifte mening. Og så er jeg åbenbart den type forsikringstager, der har brug for den trydhed, det alligevel giver, skulle der opstå nye sygdomme.

14 Synes om