Opskrift på bacon fingre

Jeg har lavet dem i dag og MUUUUUUUUUMS MUMS MUMS MUMS :savle:

Måske man skulle sætte sin bagemaskine til at bikse sådan en dej sammen, når man nu ligger herhjemme og er ynkelig…

Hmmm… er det meningen, at dejen skal være meget klistret?
For jeg synes godt nok, at det var svært at forme dem som andet end “klatkager”?

Jeg kom endda en sjat ekstra mel i end de 225 gram.

Og godt nok kan jeg godt li’ bacon, men jeg synes, de 100 gram ser ud til at fylde ret meget i dejen. Men nu må jeg se, når de bliver færdige. :slight_smile:

Jeg har levet af baconfingre hele sidste uge, stort set. -tihi

[quote=DaneX;450346]Hmmm… er det meningen, at dejen skal være meget klistret?
For jeg synes godt nok, at det var svært at forme dem som andet end “klatkager”?

Jeg kom endda en sjat ekstra mel i end de 225 gram.

Og godt nok kan jeg godt li’ bacon, men jeg synes, de 100 gram ser ud til at fylde ret meget i dejen. Men nu må jeg se, når de bliver færdige. :)[/quote]

ALLE de mennesker der har lavet baconfingre, og to af dem i denne her uge, og så er der ingen gang faldet nogen invitation til mig af :venter:

Jeg venter… :venter:

Hihi :tihi: Jeg håber de smager godt, og så skriver I bare en besked til mig næste gang, så kommer jeg i det øjeblik de er klar :thumbup:

[quote=Camissen;450355]ALLE de mennesker der har lavet baconfingre, og to af dem i denne her uge, og så er der ingen gang faldet nogen invitation til mig af :venter:

Jeg venter… :venter:[/quote]

Så får du bare en invitation af mig, hvis vi så kan blive fri for alt det brok! hehe

Så nu er det vel mig, der venter… :venter:

:yah:

[quote=DaneX;450369]Så får du bare en invitation af mig, hvis vi så kan blive fri for alt det brok! hehe

Så nu er det vel mig, der venter… :venter:

:yah:[/quote]

Hehe, jeg er kvinde, det ligger i mine gener, troede du var vant til den slags herinde :wink:

Men dine var jo dem der nok ikke blev så gode ik? :stuck_out_tongue:

Ååhhhh jo… men yderligere end det tør jeg ikke kommentere… SÅ modig er jeg heller ikke! :klapper:

Men dine var jo dem der nok ikke blev så gode ik? :stuck_out_tongue:

Det ved jeg jo ikke, før jeg har smagt dem.
De er lige kommet ud af ovnen og står og køler af.

Men jeg har da givet dem 14 minutter, fordi jeg ikke synes, de så færdige ud ved 10. Og jeg formede endda 7 modsat de 6, som OP (original poster) gjorde med sine (hun lavede 12 på en dobbelt portion).

Og selv med 14 minutter så de lidt bløde ud da de kom ud. Men nu får de lov til at køle af og så må dommen falde lidt senere. :wink:

Men så er de jo så bare kolde inden du kommer. :stuck_out_tongue:

[quote=Camissen;450355]ALLE de mennesker der har lavet baconfingre, og to af dem i denne her uge, og så er der ingen gang faldet nogen invitation til mig af :venter:

Jeg venter… :venter:

Hihi :tihi: Jeg håber de smager godt, og så skriver I bare en besked til mig næste gang, så kommer jeg i det øjeblik de er klar :thumbup:[/quote]

-LOL

Eiijj, undskyld! Du bor jo faktisk kun 5-10 minutter fra os, så det var da drøntarveligt, af mig :tihi:

[quote=DaneX;450395]Ååhhhh jo… men yderligere end det tør jeg ikke kommentere… SÅ modig er jeg heller ikke! :klapper:

Det ved jeg jo ikke, før jeg har smagt dem.
De er lige kommet ud af ovnen og står og køler af.

Men jeg har da givet dem 14 minutter, fordi jeg ikke synes, de så færdige ud ved 10. Og jeg formede endda 7 modsat de 6, som OP (original poster) gjorde med sine (hun lavede 12 på en dobbelt portion).

Og selv med 14 minutter så de lidt bløde ud da de kom ud. Men nu får de lov til at køle af og så må dommen falde lidt senere. :wink:

Men så er de jo så bare kolde inden du kommer. :p[/quote]

Du er da en tøsedreng hva :klapper: haha… Ej, det er så i orden :klapper:

Jeg skal nok brokke mig i god tid næste gang, så jeg kan få dem varme :stuck_out_tongue:

[quote=Blabl;450398]-LOL

Eiijj, undskyld! Du bor jo faktisk kun 5-10 minutter fra os, så det var da drøntarveligt, af mig :tihi:[/quote]

Eeeeeeej, ja, SÅ er det bare endnu mere tarveligt… :klapper:

Husk mig næste gang, jeg er også god til at klappe katte :klapper: :wehu:

Jeg kan altså ikke tro at den opskrift i første indlæg holder…

Jeg dobbeltcheckede, at jeg kom det rigtige i og i de rigtige mængder.

Fingrene fik 14 minutter ved 225°, da jeg ikke synes, at de så færdige ud efter 10 minutter, som der står i første indlæg.

Og det viste sig, at de stadig ikke var færdige efter 14 minutter, for den første jeg tog var godt klistret inden i - og det var endda den mindste af alle dem jeg lavede.
Derudover var den meget fedtet i det også - jeg gætter selvfølgelig på, at det er fra bacon…

Så nu har de fået 10 minutter mere (de blev sat i ovnen da den kun var moderat lun - dvs. ca. 5 minutter mere ved 200 grader), så nu må jeg se, om det har hjulpet her når de er kølet af igen.

Men umiddelbart fra den første jeg smagte, så ville jeg nok udelade den tsk salt, hvis jeg skal lave det en anden gang. Jeg vil tro at bacon gør det salt nok i sig selv.
Alternativt komme en halv tsk sukker i.

[quote=DaneX;450408]Jeg kan altså ikke tro at den opskrift i første indlæg holder…

Jeg dobbeltcheckede, at jeg kom det rigtige i og i de rigtige mængder.

Fingrene fik 14 minutter ved 225°, da jeg ikke synes, at de så færdige ud efter 10 minutter, som der står i første indlæg.

Og det viste sig, at de stadig ikke var færdige efter 14 minutter, for den første jeg tog var godt klistret inden i - og det var endda den mindste af alle dem jeg lavede.
Derudover var den meget fedtet i det også - jeg gætter selvfølgelig på, at det er fra bacon…

Så nu har de fået 10 minutter mere (de blev sat i ovnen da den kun var moderat lun - dvs. ca. 5 minutter mere ved 200 grader), så nu må jeg se, om det har hjulpet her når de er kølet af igen.

Men umiddelbart fra den første jeg smagte, så ville jeg nok udelade den tsk salt, hvis jeg skal lave det en anden gang. Jeg vil tro at bacon gør det salt nok i sig selv.
Alternativt komme en halv tsk sukker i.[/quote]

Mine fik 10 minutter og det var helt perfekt :slight_smile:

De blev lidt bedre efter den sidste tid i ovnen.
Men de er stadig meget salt - men det hjælper med lidt ketchup til. Og jeg er altså ikke typen, som tværer alt ind i ketchup. Det er faktisk sjældent, at jeg bruger det andet end i nogle få varme retter.

Og så er de jo ret fedtede. Men det kan jo ikke undgåes med alt den bacon og smør. :slight_smile:
Måske jeg skulle forsøge mig med at riste bacon ganske let næste gang - hvis der bliver en næste gang. :slight_smile:

[quote=DaneX;450422]De blev lidt bedre efter den sidste tid i ovnen.
Men de er stadig meget salt - men det hjælper med lidt ketchup til. Og jeg er altså ikke typen, som tværer alt ind i ketchup. Det er faktisk sjældent, at jeg bruger det andet end i nogle få varme retter.

Og så er de jo ret fedtede. Men det kan jo ikke undgåes med alt den bacon og smør. :slight_smile:
Måske jeg skulle forsøge mig med at riste bacon ganske let næste gang - hvis der bliver en næste gang. :)[/quote]

det er faktisk meningen at dejen skal være meget fedtet…

men jeg gav mine 25 min i ovnen… de blev gyldne, sprøde og rigtig gode i midten…

man skal lave dem finger-størrelse hvis de ikke skal have mere end 10 min… og det lyder som om at dine er blevet alt for store… det var mine også - jeg lavede nemlig kun 10 af den nævnte portion.

og det er pegefinger-tykkelse hvis det er 10 min :slight_smile: