Opskrift på karrysauce

Hey alle.
Er det nogle der kan hjælpe mig med en opskrift på karrysauce det skal være lige som den man får på kinisiske restauranter.

Håber :slight_smile:

Jamen det kommer jo an på hvilken form for Carry sauce du tænker på…der er grøn…gul…etc…

Min carry sauce laver jeg på følgende måde…

1 stort hakket løg…2 fed hakket hvidløg…fint snittet grønt æble…carry som du selv syntes…lidt vand…en oksebullion terning…og hvis du bruger ananas i retten tilsæt noget af vandet fra ananasen (gør den sødere)…jævn med almindelig mel eller maizena…vil du have den stærkere tilsæt lidt chilly

Ja’wl gææææerne til middag hos dig, Birthe. Du siger bare til når jeg skal tage af sted til Schweitz. [bigloony]

Det er alm. karrysauce så det må hedde gul karry. Men den jeg køber hos kiniseren er der bambus og babymajs osv i. Ikke fordi jeg spiser det der er i men det kommer de i.

Men løg og det skal vel blændtes så der ikke kommer klumper i.

Tak nu vil jeg gå ud og lave din karry sauce, jeg fik vildt lyst :-))

Altså jeg bruger KNORR’s sauser - de er fedtfattige og man kan putte alt det smør og mælk i man har lyst til, men man kan også bare bruge alm. postevand -bleg

Og så kan man smage dem til som man selv lyster -thumbs

Forøvrigt er der også karolines, som er lidt smagsløse, men så kan man jo tilsætte alt det krudt man har lyst til -mai

Men når det så skal gå vildt til, så bliver den lavet på gammeldaws facon - med afbrænding af karry (så det stinker i hele huset) - masser af hakket løg og æbler, en opbagning der siger spar to - så er der ikke et øje tørt i det lille hjem -ked

Det er alm. karrysauce så det må hedde gul karry. Men den jeg køber hos kiniseren er der bambus og babymajs osv i. Ikke fordi jeg spiser det der er i men det kommer de i.

Men løg og det skal vel blændtes så der ikke kommer klumper i.[/quote]

Ja eller si den hvis klumperne irritere dig… :smiley:

Okay må se om jeg ikke kan finde de saucer det er noget nemmere end det andet med æbler og det :slight_smile: