Nogle der har opskrifter på gode rababer tærter. FIk en masse rababer hjem igår
Jeg har ikke på tærte, men min snart “berømte” rabarberkage kan du da få opskriften på
100 gr smør - rumtemperatur
100 gr sukker
100 gr blandede nødder/mandler (kan købes færdigblandet, hvis man er rig nok ;-), men ellers efter humør)
1 tsk stødt kanel
250 gr brun farin
1 stort æg
225 gr hvedemel
1 tsk natron
½ tsk salt
ca. 300 ml. creme fraiche
300 gr rabarber, skåret i 1 cm lange stykker
Ovnen forvarmes til 180 gr. og en form på ca. 33 x 23 x 5 smøres eller belægges med bagepapir.
Smelt ca. 15 gr smør og bland det med sukker, nødder og kanel i en skål. Sæt skålen til side.
Bland resten af smørret med den brune farin og ægget. Når konsistensen er blød, tilsættes mel, natron, ½ tsk salt og creme fraiche. Tilsidst tilsættes rabarberne.
Hæld rabarberblandingen i den smurte form og drys med sukker/nøddeblandingen. Bages i 30-35 minutter. Kan serveres både kold og varm med f.eks. creme fraiche til.
Uhh den blev god, men skulle give den 55 min før den var færdig :?
Så er din ovn meget anderledes end min - jeg har aldrig givet den mere end 35 minutter
Men godt, du kunne lide den.
En super nem rabarbertærte (eller anden frugt) er en crumble.
Rabarber (eller anden frugt) rengøres, skæres i stykker og vendes med lidt sukker.
1 del sukker, 1 del smør, 2 dele mel (spelt, hvede eller blandet) smuldres mellem fingrene.
Rabarberene kommes i et smurt tærte fad og mel/sukker/smør smuldret drysses over. Bages i ovnen ved 180 grader i 25-30min.
Evt kan der drysses valnødder over eller kom et drys kardemomme i melet, eller hvad man nu selv finder på.
Det er super nemt og fantastisk med en god vanilje is eller en lækker syrlig creme fraiche.
Velbekomme
Mange hilsner Eva M
[quote=Temple Bar;386597]Jeg har ikke på tærte, men min snart “berømte” rabarberkage kan du da få opskriften på
100 gr smør - rumtemperatur
100 gr sukker
100 gr blandede nødder/mandler (kan købes færdigblandet, hvis man er rig nok ;-), men ellers efter humør)
1 tsk stødt kanel
250 gr brun farin
1 stort æg
225 gr hvedemel
1 tsk natron
½ tsk salt
ca. 300 ml. creme fraiche
300 gr rabarber, skåret i 1 cm lange stykker
Ovnen forvarmes til 180 gr. og en form på ca. 33 x 23 x 5 smøres eller belægges med bagepapir.
Smelt ca. 15 gr smør og bland det med sukker, nødder og kanel i en skål. Sæt skålen til side.
Bland resten af smørret med den brune farin og ægget. Når konsistensen er blød, tilsættes mel, natron, ½ tsk salt og creme fraiche. Tilsidst tilsættes rabarberne.
Hæld rabarberblandingen i den smurte form og drys med sukker/nøddeblandingen. Bages i 30-35 minutter. Kan serveres både kold og varm med f.eks. creme fraiche til.[/quote]
Uhm Så fik jeg også prøvet den. Den er virkelig god
(Og bagetiden passede i min ovn :))
[quote=Beydana;388002]Uhm Så fik jeg også prøvet den. Den er virkelig god
(Og bagetiden passede i min ovn :))[/quote]
Der er flere af mine kolleger, som mener, at enhver lejlighed er grund nok til en gang rabarberkage Jeg havde dårligt nået at prale af min nye titel, før de bestilte rabarberkage :høhø::høhø: Godt, jeg har en del i fryseren…