Opskrift på rababer tærte e.lign søges

Nogle der har opskrifter på gode rababer tærter. FIk en masse rababer hjem igår :wehuu:

Jeg har ikke på tærte, men min snart “berømte” rabarberkage kan du da få opskriften på :slight_smile:

100 gr smør - rumtemperatur
100 gr sukker
100 gr blandede nødder/mandler (kan købes færdigblandet, hvis man er rig nok ;-), men ellers efter humør)
1 tsk stødt kanel
250 gr brun farin
1 stort æg
225 gr hvedemel
1 tsk natron
½ tsk salt
ca. 300 ml. creme fraiche
300 gr rabarber, skåret i 1 cm lange stykker

Ovnen forvarmes til 180 gr. og en form på ca. 33 x 23 x 5 smøres eller belægges med bagepapir.

Smelt ca. 15 gr smør og bland det med sukker, nødder og kanel i en skål. Sæt skålen til side.

Bland resten af smørret med den brune farin og ægget. Når konsistensen er blød, tilsættes mel, natron, ½ tsk salt og creme fraiche. Tilsidst tilsættes rabarberne.

Hæld rabarberblandingen i den smurte form og drys med sukker/nøddeblandingen. Bages i 30-35 minutter. Kan serveres både kold og varm med f.eks. creme fraiche til.

Uhh den blev god, men skulle give den 55 min før den var færdig :? :tak::tak:

Så er din ovn meget anderledes end min - jeg har aldrig givet den mere end 35 minutter :slight_smile:

Men godt, du kunne lide den.

Denne rabarbertærte lavede jeg til sidste spilelaften med tøzerne… den var goooooooooooooooooooo’ :thumbup:

En super nem rabarbertærte (eller anden frugt) er en crumble.

Rabarber (eller anden frugt) rengøres, skæres i stykker og vendes med lidt sukker.
1 del sukker, 1 del smør, 2 dele mel (spelt, hvede eller blandet) smuldres mellem fingrene.
Rabarberene kommes i et smurt tærte fad og mel/sukker/smør smuldret drysses over. Bages i ovnen ved 180 grader i 25-30min.

Evt kan der drysses valnødder over eller kom et drys kardemomme i melet, eller hvad man nu selv finder på.

Det er super nemt og fantastisk med en god vanilje is eller en lækker syrlig creme fraiche.

Velbekomme :slight_smile:

Mange hilsner Eva M

[quote=Temple Bar;386597]Jeg har ikke på tærte, men min snart “berømte” rabarberkage kan du da få opskriften på :slight_smile:

100 gr smør - rumtemperatur
100 gr sukker
100 gr blandede nødder/mandler (kan købes færdigblandet, hvis man er rig nok ;-), men ellers efter humør)
1 tsk stødt kanel
250 gr brun farin
1 stort æg
225 gr hvedemel
1 tsk natron
½ tsk salt
ca. 300 ml. creme fraiche
300 gr rabarber, skåret i 1 cm lange stykker

Ovnen forvarmes til 180 gr. og en form på ca. 33 x 23 x 5 smøres eller belægges med bagepapir.

Smelt ca. 15 gr smør og bland det med sukker, nødder og kanel i en skål. Sæt skålen til side.

Bland resten af smørret med den brune farin og ægget. Når konsistensen er blød, tilsættes mel, natron, ½ tsk salt og creme fraiche. Tilsidst tilsættes rabarberne.

Hæld rabarberblandingen i den smurte form og drys med sukker/nøddeblandingen. Bages i 30-35 minutter. Kan serveres både kold og varm med f.eks. creme fraiche til.[/quote]

Uhm :savle: Så fik jeg også prøvet den. Den er virkelig god :ok:
(Og bagetiden passede i min ovn :))

[quote=Beydana;388002]Uhm :savle: Så fik jeg også prøvet den. Den er virkelig god :ok:
(Og bagetiden passede i min ovn :))[/quote]

Der er flere af mine kolleger, som mener, at enhver lejlighed er grund nok til en gang rabarberkage :smiley: Jeg havde dårligt nået at prale af min nye titel, før de bestilte rabarberkage :høhø::høhø: Godt, jeg har en del i fryseren…