Opskrifter på Fuglemad :)

Tænkte på at om der er nogen, der har nogle lækre opskrifter på fuglemad.

Fedtkugler osv ?

Kunne nemlig også være hyggeligt at lave det sammen med lillemanden, og hænge dem op til fuglene ude i haven .

og et andet spørgsmål, jeg er kommet i tvivl om hvor vidt der er “okay” at fodre fugle og vildmisserne, når man bor i socialt boligbyggeri?

Da foder nemt kan lokke rotter til ? :øhmm:

På forhånd tak :thumbup:

[quote=Lykke86;505800]Tænkte på at om der er nogen, der har nogle lækre opskrifter på fuglemad.

Fedtkugler osv ?

Kunne nemlig også være hyggeligt at lave det sammen med lillemanden, og hænge dem op til fuglene ude i haven .

og et andet spørgsmål, jeg er kommet i tvivl om hvor vidt der er “okay” at fodre fugle og vildmisserne, når man bor i socialt boligbyggeri?

Da foder nemt kan lokke rotter til ? :øhmm:

På forhånd tak :thumbup:[/quote]

har i evt mulighed for at sætte et foderbræt op, så er det nr 1, vi er selv igang med at ansøge om tillladelse til opsærning af sådan et fuglebræt, men er det bare fuglekugler i vil lave skal de jo op og hænge i træerne.

en opskrift på fuglekugler har jeg ikke rigtig, men sidste år prøvede vi at smelte noget fedt som ikke var salt og harsk, vi købte det hos en slagter og der blandede vi havregryn,forskellige fuglefrø osv i og så købte vi sådan en fuglekugleholder til at lægge kuglerne i.
det var en nogenlunde succes, men vores fugle er åbentbart meget kræsen da vi er mange der fodre dem, så de spiste kun lidt af kuglerne, det skyldes måske osse at kuglerne ret hurtigt frøs til

[quote=Johnny;505814]har i evt mulighed for at sætte et foderbræt op, så er det nr 1, vi er selv igang med at ansøge om tillladelse til opsærning af sådan et fuglebræt, men er det bare fuglekugler i vil lave skal de jo op og hænge i træerne.

en opskrift på fuglekugler har jeg ikke rigtig, men sidste år prøvede vi at smelte noget fedt som ikke var salt og harsk, vi købte det hos en slagter og der blandede vi havregryn,forskellige fuglefrø osv i og så købte vi sådan en fuglekugleholder til at lægge kuglerne i.
det var en nogenlunde succes, men vores fugle er åbentbart meget kræsen da vi er mange der fodre dem, så de spiste kun lidt af kuglerne, det skyldes måske osse at kuglerne ret hurtigt frøs til[/quote]

Jeg har et fint fuglebræt med tag, som stod her da jeg flyttede ind :smiley:

og tanken er at jeg køber nogle lækre korn (eller stjæler oppe i stalden)