Opsparing til kattene

Har i sådan en?

Altså en konto, hvor i hver måned sætter penge ind på så der altid er til dyrlægebesøg, foder osv…?

Hvis i har hvor meget sætter i så til side?

Vi har to katte og jeg overvejer at vi begge to skal sætte 100kr ind om måneden - tror i det er rimeligt? - Det er jo selvfølgelig svært at sige hvor meget man kommer til at bruge…

Jeps…jeg har min Kamikaze-konto i banken. Den er nu mest lavet til de tilfælde jeg skal købe en af mine opdrættede killinger hjem. Det er nemlig godt at være forberedt.
Ikke at det er sket forfærdelig mange gange, men at have pengene NÅR det sker, er en god ting.
De penge jeg får for mine mislinger sættes der ind plus 600 kr om måneden fra min lønkonto.
NÅR der så kommer en stor regning af den ene eller anden grind (vaccination af hele banden, hjemmebesøg efter en fødsel, neutraliseringen vaccinationer mærkninger af mislinger) skriver jeg en check (JA jeg er gammeldags) og så tages pengene fra min Kamikaze-konto.
Men ellers er de daglige udgifter noget der bare betales.

Ikke en speciel konto til det,men jeg sætter ekstra 1500 kr ind på budgetten hver måned.

Jeg tiltrækker dyrlæger :stuck_out_tongue: Mine besøg der plejer at koste kasse udover hvad jeg ellers bruger på det årlige eftersyn og vacc.

Skal så nævnes,at jeg har 4 katte og en vovse.

Det er en go ide,at sætte penge til side evt på en konto som du nævner,for man kan sagtens løbe ind i nogle rigtige dyre regninger.

Det er mit indtryk fra andre fora, at der er rigtig mange der har en katteopsparing til uforudseete udgifter.
Synes det er en rigtig god idé hvis man ikke pludselig kan hive masser af penge ud af en budget hvis der sker noget.
Jeg har dog ikke selv nogen, men betaler når der sker noget.
Hvad folk sætter ind har jo noget at gøre med, hvad man kan undvære i sit månedlige budget.

Ja vi har vores egne bamkkonti, ungerne har hver en, også har vi en kun til kattene. Så er vi sikre på at der altid er penge til uventede udgifter som dyrlæge besøg osv -thumbs

Kan da fortælle at grunden til jeg vil have den lavet er fordi jeg nu skal nu skal på elevløn i stedet for SU+lån+ løn fra fritidsjob, så jeg har en del mindre end jeg er vant til…

Og det med dyre regninger - JA TAK… Betaler stadig af på en som har været på 6000-7000kr (for to katte)…

Hvad ville i sætte til side, med to katte som spiser RC og Hills, den ene har astma og skal engang imellem have pincillin hjem, den anden døjer nogen gange med blæren… kattegrus (vitakraft), koster ofte 200 for 4-5 kasser… Og så ellers de årlige tjek… Det er hvad vi VED som kommer

Det er svært at svare på Lena,kender ikke din netto løn og hvad du har af udgifter.

Sæt dig og regn på hvor meget du kan sætte til side hver måned og om der evt er noget du kan skære ned på,så du stadig har penge til kattene

Vi har hhv ca 2000 og 4000 til os selv hver måned og der kan ikke skæres ned - har lige skåret ned på de ting der kan netop fordi min indkomst bliver mindre :wink:

ja vi har også en kattekonto, alt hvad vi sælger af killinger går ind på den konto, og yderliger går der minimum 2000 kr ind hver måned.
Vi havde inden vi startede noget på kontoen, og den får aldrig lov at rende tør, så spænder vi livremmen og sætter mere end de sædvanlige ind hver måned.

Denne konto dækker så alt hvad der er vigtigt for kattene, også indkøb af nye katte. [bigloony]

Karen …det lyder meget som min måde…blot flere penge end mine sølle 600 penge…men så betaler jeg blot alt det hverdags ting af egen lomme…GUF, grus, af og til tørkost, kontingenter, IDAG ny grusskovl [smilie=hate-tunz.gif] og en stooor bøtte KMR til komende tider.
Jeg vil slet slet ikke regne på hvad det koster dét min lønkonto betaler…det er også fdyyyt**ing lige meget…en hobby koster uanset om man har en hest opstaldet, går til svømning eller har misser.
Til gengæld er det alle pengene værd NÅR jeg trækker dynen MED x-antal misser op omkring mig her om lidt. DÈT kan nemlig IKKE gøres op i penge.
Brita

Ja men så har jeg også tilsvarende flere katte, så når det kommer til stykket så er det det samme. -lyside

Og ja en hobby koster, og da denne hobby er levende dyr så må man sørge for at man har pengene. :smiley:
Jeg kunne ikke klare at jeg ikke bare kan sige, afsted til dyrlæge.

Alt det sjove man køber ved siden af, det snakker vi slet ikke om -shhhh

Ja men så har jeg også tilsvarende flere katte, så når det kommer til stykket så er det det samme. -lyside

Og ja en hobby koster, og da denne hobby er levende dyr så må man sørge for at man har pengene. :smiley:
Jeg kunne ikke klare at jeg ikke bare kan sige, afsted til dyrlæge.

Alt det sjove man køber ved siden af, det snakker vi slet ikke om -shhhh[/quote]

Det er jo lige det der er grunden til at starte denne konto: Jeg vil have penge til dyrlægebesøg… Jeg er ikke interesseret i at det en dag bliver virkeligt virkeligt nødvendigt og så er der bare ik penge til det… De skal afsted hvis det bliver nødvendigt - og hellere engang for meget end, en gang for lidt (selvom jeg får at vide jeg er for pyldret haha)

Der SKAL være råd til det, der skal til til kattene. Vi har ikke en katteopsparing, men vi skylder INTET nogen steder (har solgt huse og bor i stedet til leje) og har en opsparing at tære på, hvis det bliver nødvendigt. Det vi får til gengæld for de penge vi bruger på kattene, kan slet slet ikke gøres op i penge. Uforudsete dyrlægeregninger er ØV, men dem har vi nu heller ikke haft mange af og håber heller ikke de kommer -jegkrydser

vi har nu heller ingen speciel konto til kattene, vi betaler bare når der er udgifter på dem, heldigvis har det ikke være ret meget og skulle det ske at der kom en dyr regning, så klarer vi nok at betale den osse
daffys samlede dyrelægeregning løber op i måske 3500 kr på 12 år
trixie har intet kostet endnu
derudover kommer så det årlige tjeck/vac hos dr dyr

Vi har en kattekonto, hvor jeg sætter 1000 ind om månden, de går udelukkende til katterelaterede ting, som dyrlæge, nødhjælp/bidrag, kradsetræer osv…
Foder, godbider og alt det andet sjove, som de skal have hver dag hører til i de dgl. udgifter…

Enig -thumbs

jeg gør præcis det samme

jeg sætter 1000 ind hver måned pr kat og det gjorde jeg da heldigvis også 4 md inden vi fik misserne… det har vist sig ikke at være spor for meget med investeringer i udstillingsudstyr, udstyr i hjemmet ect… dog er foder også inde over men har da måttet lægge til budgettet.

men nu hvor alle engangsinvesteringerne er på plads - så passer de 1000 pr kat egentlig meget godt har jeg fundet ud af… foder, udstillingsgebyrer, dyrlæge + aaaaaaaaaaalt det løse.

jeg er forsikret således at jeg maks betaler 500 kr pr gang hos dyrlægen i alle andre tilfælde end rutinebesøg - det er en god forsikring for de 800 om året er godt nok hurtigt tjent hjem hvis misser bliver uforudset syg eller kommer tilskade

min mor siger jeg har pip… men katte er da bare verdens dejligste hobby :smiley: - i min verden skal der helst lægges bare lidt mere tilside end hvad der skal bruges… man ved jo aldrig…

sommer -pote dask

Vi har et budget der siger 4000 om måneden, det er ikke altid det slår til, men så er det godt vi har lidt “på bogen”,det er med foder men uden udstillinger.
godt vi får “mængderabat” hos dyrlægen, har som regel nogle stykker der følges ad til vacc. og sundhedstjek.
det er så udelukkende til misser, hund og heste har deres egen konto på 1000 pr måned…

vi sparer ved at vi aldrig går ud og spiser, deler hellere 5 gode bøffer med misserne…bio det er heller ikke noget vi gider, hellere en god DVD i maskinen og så med alle de misser i sengen der gider se den sammen med os…

Det var da en fornuftig ting at gøre. Vi sætter 500 kr ind hver måned, og de måneder hvor der er lidt ekstra på kontoen kommer de også derind.

Det er jo en rigtig god hjælp at ha når der kommer uforudsete udgifter. [bigloony] Så disse ikke slår bunden fuldstændig ud af budgettet

Jeg sætter heller ikke penge fra til kattene…de er der bare… :smiley: OG heldigvis med den omgang med Nunuu… :slight_smile: