Opvarmning af surmælksprodukter?

Overskriften siger nok en del…

Jeg søger råd om, hvordan jeg kan erstatte fløde, creme fraiche og til dels mælk i ellers gode opskrifter?

Forsøgte her tl aften at bruge Skyer i stedet for creme fraiche i en opskrift, hvor jeg normalt ville opvarme til kogepunktet… Det skal man ikke gøre! Skyer skiller når det opvarmes så meget! Og bliver virkelig ækelt…
Vil græsk youghurt 0.1% gøre det samme? og hvad med Fromage frais?

Jeg kan bruge hytteret i en del, men det passer bare ikke rigtigt til fx karryretter - smagen bliver for syrlig… så der skal findes alternativer :slight_smile:

Jeg tænker også på at bruge de lette surmælksprodukter i forskellige former for bagværk… kan man det? altså erstatte mælk måske… Jeg ved at jeg kan bruge creme frache, men har aldrig forsøgt mig med det andet…

Er du nødt til at komme det i retten inden du varmer op ? Jeg tænker på, om man kunne røre det i efter opvarmningen … (selvfølgelig ikke køleskabskoldt) ??

Føtex havde før i tiden en Fromage Frais, som var kogefast. Jeg ved ikke, om de stadig har den, for jeg er i mellemtiden flyttet til Føtex-frit område. Men prøv at checke emballagen om der er nogen, der “praler” med at være kogefaste. :wink: