Øre mider eller ørevoks?

Altså… Nu har jeg oplevet flere katte med øremider, og normalt er jeg ikke i tvivl…

Kan katte godt få uden at have øremider, mørkebryndt ørevoks? det klør når jeg kommer “langt” nok ned i øret, så bagbenene spjætter, men han går ikke til dagligt og klør sig i øret lillemanden…

Skal jeg have alle 4 til dr. dyr, hvis han har øremider?

Normalt kan jeg også se med mit blotte øje miderne bevæge sig, hvis jeg tager nok voks på… men kan ikke denne gang ? …
Håber i vil svare:) Lillemanden skal ihvertfald til dr.dyr

Jeg har haft øremider på en kat 1 gang, og da jeg fik afvide hvad det var, så var det tydeligt at se at det var øremider og ikke alm. brunt ørevoks.

Mine kradser også glædeligt med når jeg klør øre på dem, og de har ikke øremider.

ja de kan godt have ørevoks der ligner øremider, men du skal nok en tur forbi dr dyr for at være sikker.
Min hunkat har lige haft det og fået nogle øredråber for det.

Ja, det jo ikke det væreste, men har hørt det smitter som en i faen… og tænker, mine går jo ret tæt… Men jeg ringer og får en tid hos dr.dyr:)

[QUOTE=Blunky;604142]Altså… Nu har jeg oplevet flere katte med øremider, og normalt er jeg ikke i tvivl…

Kan katte godt få uden at have øremider, mørkebryndt ørevoks? det klør når jeg kommer “langt” nok ned i øret, så bagbenene spjætter, men han går ikke til dagligt og klør sig i øret lillemanden…

Skal jeg have alle 4 til dr. dyr, hvis han har øremider?

Normalt kan jeg også se med mit blotte øje miderne bevæge sig, hvis jeg tager nok voks på… men kan ikke denne gang ? …
Håber i vil svare:) Lillemanden skal ihvertfald til dr.dyr[/QUOTE]

Ørevoks er altså ganske naturligt og man skal ALDRIG ordne andet og mere end det ydre øre! Hvis du ligefrem får ham til at spjætte så er du gået for langt. Nogle katte har lidt ørevoks, og andre meget. Rens det yderste af øret og det du kan se med det blotte øje, og brug en fugtig vatrondel.

Øremider er let at konstatere, hvis man tager lidt snask og det bliver rødt når det får vand, så er den god nok. Og omkring det at øremider smitter som bare helvede, så er jeg altså ikke enig. Vi har haft øremider på en enkelt kat og ikke på en eneste af de andre, og tro mig det blev mere end tjekket.

[QUOTE=En forhenværende bruger;604166]Ørevoks er altså ganske naturligt og man skal ALDRIG ordne andet og mere end det ydre øre! Hvis du ligefrem får ham til at spjætte så er du gået for langt. Nogle katte har lidt ørevoks, og andre meget. Rens det yderste af øret og det du kan se med det blotte øje, og brug en fugtig vatrondel.

Øremider er let at konstatere, hvis man tager lidt snask og det bliver rødt når det får vand, så er den god nok. Og omkring det at øremider smitter som bare helvede, så er jeg altså ikke enig. Vi har haft øremider på en enkelt kat og ikke på en eneste af de andre, og tro mig det blev mere end tjekket.[/QUOTE]
Normalt renser jeg ikke… Men hans ører var ret beskidte:( Opdagede det da, Sparta havde vasket hans ører i ret lang tid, og ville lige tage og kigge:) Jeg vil huske kun at rense det yderste fra nu af:)

Ellers find en med en forstørrelses dims, kan simpelhen ikke huske hvad den hedder. sådan en bruger jeg til at checke mine dyr en gang imellem for mider. den kostede 200 kr. Sidst jeg mistænkte mider og fik dyrlæge til at checke tog han 800 kr for det, så de penge er hurtigt tjent hjem.

Det hedder såmænd en lup.