Øremærke?

[quote=line_refsgaard;400921]Jeg bruger også Herning dyrehospital.
efter min mening skal du vente med at øretattovere ham til han skal havde ordnet tænder eller af en eller anden grund i narkose. Personligt oplever jeg at mine katte bruger længere tid på at komme sig over en narkose jo ældre de bliver.
Hvis du er meget nervøs for om han skulle stikke af så giv ham chippen nu og så lad dig nøjes med den indtil han skal i narkose. (hvilket var det jeg også mente før)
Jeg ved så også at jesper og Vibeke er dem der får katte ind i vores område og de tjekker altid chip. Jeg ved at det har irriteret dem meget at få katte ind som var tattoveret og ikke registreret, så det er en af deres hjertesager at dyr skal registreres.
Jeg kan så fortælle dig at Jesper har speciale i tænder, hvilket kan mærkes.
De er dog dyre end andre dyrlæger, men de er uden debat de bedste fra Lemvig og til Herning. (der er dog også dyrenes lægehus ved Tjørring som jeg synes er meget dygtige)[/quote]
Ja, jeg ved at de rigtig gerne vil have kattene registreret og mærket - og det er en rigtig god idé! :ok:
Jesper er en rigtig dygtig dyrlæge - så selvom de åbenbart er dyre end andre dyrlæger, så synes jeg det er alle pengene værd. Jeg stoler virkelig på Jesper som dyrlæge - og dét vil jeg gerne betale ekstra for! :slight_smile:

De brune burmesere anses for at være sorte - og i kropsbygning kan en burmeser sagtens gå for at være huskat :slight_smile:

Men derfor ville jeg stadig aldrig lægge en kat i narkose blot for en øretatovering. Guinness’ og Baileys tatoveringer blev aldrig gode. Selvom de var spejlvendte, skulle man godt nok anstrenge sig for at dechiffrere det hele (og det blev testet, da Bailey blev kørt ned) og i ialt 8½ år havde jeg en aftale med min dyrlæge om, at de ville blive lavet om, “når de skulle i narkose”. Det kom de så aldrig…

Jeg tror vi venter med at få Charlie øremærket til han skal have renset tænder igen. :slight_smile:
Så kommer han ikke unødvendigt i narkose!

Tusind tak for alle jeres svar :thumbup:

[quote=Garfield.;401027]Jeg tror vi venter med at få Charlie øremærket til han skal have renset tænder igen. :slight_smile:
Så kommer han ikke unødvendigt i narkose!

Tusind tak for alle jeres svar :thumbup:[/quote]

Det lyder som en god idé!

I mellemtiden kan du jo få ham chippet, så er han i det mindste mærket - også selvom det ikke lige kan ses.

Jeg får i øvrigt typisk også øremærket mine katte når de bliver neutraliseret, selvom de er chippet i forvejen, af samme grund som dig. Jeg fravalgte det så til Mary da jeg måske gerne ville udstille hende igen og det er jo lidt skæmmende med de øretatoveringer - selvom det ikke må tælle ned til en bedømmelse … Skulle hun finde ud af haven og blive fundet af nogle, så håber jeg da at de trods alt checker for chip!