Øremider

Hej kattemennesker! :slight_smile:

Min lille Misha døjer stadigvæk med øremider og vi skal udstille i Hedensted. De fik for 4 dage siden sidste behandling, men jeg er bange for at de ikke når at gå 100% væk. De er sidst her blevet behandlet med avocate… Tidligere er de også behandlet med stronghold, men det havde ingen effekt…

Øret ser sådan ud nu, tror i det når at gå væk? Og er der evt. noget jeg kan gøre for at det når at gå væk?
Det er lidt vigtigt at vi kommer til den udstilling for det er hendes første og jeg vil gerne have hende med så hurtigt som muligt, da det er godt med træning. Hun er nu 5 måneder gammel… Og vi skal have vores lille nye misser med hjem fra udstillingen, så derfor er jeg nød til at være sikker på om vi går gennem dyrlægekontrollen eller ej. Og selvfølgelig også fordi jeg ikke ønsker min lille nye killing også skal få øremider…

At dine egne katte evt. smittes er et mindre problem - tænk på hvor stor smittespredning der kan ske på en udstilling.

Min anbefaling til dig er at du har et raskmeldingsdokument med fra din dyrlæge. Kan du ikke få det - så må I blive hjemme

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=33070&highlight=�remider
bed om det her middel i stedet for det er speciel beregnet til øremider og dræber de små bæster med det SAMME. jeg ville heller ikke tage til udstil med en kat jeg ved har haft øremider uden at være HELT sikker på de er væk

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;1165080]At dine egne katte evt. smittes er et mindre problem - tænk på hvor stor smittespredning der kan ske på en udstilling.

Min anbefaling til dig er at du har et raskmeldingsdokument med fra din dyrlæge. Kan du ikke få det - så må I blive hjemme[/QUOTE]

Jeg vil selvfølgelig heller ikke smitte de andre katte… Men det nævnte jeg ikke, da jeg jo godt er klar over at jeg ikke kommer igennem med sådanne ører. Jeg ser det bare som et kæmpe problem med den nye, for hvis den får det, så smitter den de andre også kører det jo fortsat i ring… Derfor vil jeg gerne have problemet løst hurtigst muligt…

Hvornår skal jeg tage til dyrlægen og få sådan et dokument? torsdag eller fredag inden udstillingen?

check det produkt jeg anbefalede det giver man alle sine katte og så er det vist en uge eller 2 man giver dem det igen og så skulle de øremider være fortid. De andre midler er imo ikke særlig effektive da de skal gives oftere og ikke dræber bæsterne med det SAMME.

[QUOTE=tzari;1165083]http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=33070&highlight=�remider
bed om det her middel i stedet for det er speciel beregnet til øremider og dræber de små bæster med det SAMME. jeg ville heller ikke tage til udstil med en kat jeg ved har haft øremider uden at være HELT sikker på de er væk[/QUOTE]

Er det bare dine katte det har virket så godt på, eller er der andre statistikker på det? I hvert fald vil jeg da prøve det :smiley:

Jeg fik det for mange år siden da det stadig var MEGET nyt på markedet det er speciel beregnet til øremider hos både kat,hund og ilder og ja det VIRKER

Kig også lige på Tzaris indlæg oven over dit eget, hvis du ikke allerede har set det.

Jeg har lige mailet dyrlægen om det var muligt at få det til dem :slight_smile:

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;1165080]At dine egne katte evt. smittes er et mindre problem - tænk på hvor stor smittespredning der kan ske på en udstilling.

Min anbefaling til dig er at du har et raskmeldingsdokument med fra din dyrlæge. Kan du ikke få det - så må I blive hjemme[/QUOTE]
Lis, det er en misforståelse at det vil gøre en forskel. Det er dyrlægen i indcheck der alene afgør hvad vedkommende ser. Man afvises ikke nødvendigvis på en diagnose - man afvises på mistanken. Hvis dyrlægen i indcheck mener at kunne se noget som helst, så kan man vifte nok så meget med en attest fra egen dyrlæge - den har intet at sige.
VH
Susanne

[QUOTE=Lubas;1165059]
Øret ser sådan ud nu, tror i det når at gå væk? Og er der evt. noget jeg kan gøre for at det når at gå væk?[/QUOTE]
Er du sikker på at det stadig er øremider og ikke kun almindeligt ørevoks? Nogle unge katte danner i rå mængder af ørevoks, som man godt kan tro har noget med øremider at gøre. Prøv at få kigget en ekstra gang med et otoskop om der er noget i bunden af øret, der er levende endnu.
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1165160]Lis, det er en misforståelse at det vil gøre en forskel. Det er dyrlægen i indcheck der alene afgør hvad vedkommende ser. Man afvises ikke nødvendigvis på en diagnose - man afvises på mistanken. Hvis dyrlægen i indcheck mener at kunne se noget som helst, så kan man vifte nok så meget med en attest fra egen dyrlæge - den har intet at sige.
VH
Susanne[/QUOTE]

Vist ja :slight_smile:

Jeg havde nu mere i tankerne at et sådan dokument var rart at ha’ og kunne vise medudstillere der har kendskab forløbet. Jeg har slet ingen fornemmelse af om der slipper øremider gennem kontrollen - har da set en del andet gå igennem …

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;1165164]Vist ja :slight_smile:

Jeg havde nu mere i tankerne at et sådan dokument var rart at ha’ og kunne vise medudstillere der har kendskab forløbet. [/QUOTE]
Ja, nogle gange kan det såmænd være praktisk nok - men folk må jo acceptere at der står en dyrlæge, som har set hver enkelt kat inden den kommer ind :slight_smile: Og derefter må de finde noget andet at snakke om :wink:

Jeg har slet ingen fornemmelse af om der slipper øremider gennem kontrollen - har da set en del andet gå igennem …

Der kommer på enhver udstilling lidt af hvert ind, både virus, bakterier og andet godt - ikke alt er lige påfaldende, så der vil altid slippe lidt igennem uanset hvad man gør.
VH
Susanne

Hvis det kun er for medudstillernes skyld, så vil jeg ikke få lavet noget dokument… Det skulle kun være hvis jeg ikke kunne komme ind.

Jeg mailede billedet til min dyrlæge og han skriver:

"Umiddelbart ser det ud som skorperne er rent gule (voks) og knap så brune/sorte som jeg ville forvente med øremider.

Derfor vil jeg tro at miderne er væk og at skorperne er voksproduktion fra tidligere irritation."

Men jeg har fået udskrevet omtalte produkt til efterbehandling, så er jeg er helt sikker.

Umiddelbart synes jeg heller ikke det lignede øremider :slight_smile:

Sker det dog for mig at jeg får en kat ind med øremider, vil jeg behandle med Dectomax, eller det vil dyrlægen, da det kun er dyrlægen der må dosere.
Behandlingen er ret dyr (mener jeg gav 500kr. for den tilbage i 2010), men skal kun foregå 1 gang. Der bliver dryppet lidt i øret af katten, og med en sprøjte ind i blodet.
Den er super effektiv, og alt dræbes inden for et døgns tid, og kan renses ud med en simpel vatpind :slight_smile:

[QUOTE=Henriette;1165185]Umiddelbart synes jeg heller ikke det lignede øremider :slight_smile:

Sker det dog for mig at jeg får en kat ind med øremider, vil jeg behandle med Dectomax, eller det vil dyrlægen, da det kun er dyrlægen der må dosere.
Behandlingen er ret dyr (mener jeg gav 500kr. for den tilbage i 2010), men skal kun foregå 1 gang. Der bliver dryppet lidt i øret af katten, og med en sprøjte ind i blodet.
Den er super effektiv, og alt dræbes inden for et døgns tid, og kan renses ud med en simpel vatpind :)[/QUOTE]
Det vil jeg prøve hvis de evt. skulle dukke op igen :slight_smile:

Øremider ligner mørkt kaffegrums dybt nede i øret … syntes ikke det på billedet ligner øremider !?

Ofte følger der en gærsvampeinfektion med en omgang øremider. Er der undersøgt og/eller behandlet for det?

Jeg har haft kat med øremider og det var ej kønt, kan slet ikke se det du viser på billede skulle være øremider. Men kan godt forstå du er hys. Jeg ville få det tjekket af dyrlæge inden udstilling og hvis dyrlægen så siger du har øremider så sæt de syge i isolation og bring din nye hjem og behandle alle med de virksomme midler som nævnes her i tråden inden du fører dem sammen?

totalt off topic, men en dag skal jeg vise jer et billede af rynkes ører når jeg ikke har renset dem i nogle dage. De bliver så umådeligt klamme at det fatter man ikke. og sådan en som pelkas er altis skinnende rene, helt ind i kraniet nærmest. Man kan jo se det hele på de skaldede :slight_smile: