Ørene er tosset på min lille pus

:blaafrossen:-kat4 jeg ved ikke om der er nonge der har prøvet at jeres kat går rundt og ryster på hovede og klør sit øre

jeg har kigget ind i dens øre men det ser pænt og rent ud kan det bare være noget støv
jill

Jeg ville få dyrlægen til at kigge dybt ind - det kan være øremider - dem kan man vist ikke bare umiddelbart se.

ja du siger noget men kan det godt kun komme på det ene øre jeg har været i tvivl om hvad jeg skulle gøre da den jo ikke har virket syg
men du har nok ret for vi kan jo ikke se så meget
jill

øreproblemer er ikke at spøge med, jeg ville tage til dyrlægen med katten

Jeg synes også det lyder som øremider.

hvis ørerne er rene og uden “kaffegrums” så tror jeg det er noget andet… men stadig noget en dyrlæge bør se på

for at de kan se ind i øret så skal de vel bedøve hinde for hun kan blive noget så gal der er lidt vild kat i hinde
jeg fik hinde et sted fra hvor at de mensker der havede killingerne tog sig ikke ret meget af dem og det er jo ikke godt at de ikke er ser ret meget til menesker og de ikke kæler med dem så det kunne jeg mærke da jeg fik hinde som 12 ugers så derfor tror jeg at hun bliver mere bange end nomalt

Det finder I ud af derhenne. Men typisk får dyrlægen lov til at gøre mere ved vores katte, end vi selv lige kan. Og de er vant til at håndtere.

du behøver ikke være bange…dyrlægen ved hvad han/hun gør…men din kat bør komme til en dyrlæge, så årsagen på kløen kan findes

Min Ebony var en ret bestemt dame. Lidt af en hysterisk diva, om I vil. :stuck_out_tongue: Så jeg var ganske imponeret over at de hos dyrlægen ikke alene kunne holde hende, men samtidig også tage en blodprøve uden at hun protesterede synderligt meget. :ok:
Så jeg er ganske enig!

I 9. klasse, som 14-årig, var jeg i erhvervspraktik på en dyreklinik. (Fantastisk oplevelse, i øvrigt. :))

  • De kan virkelig tricks, kneb og specielle tag på et dyr!

Så bobine, jeg er ganske overbevist om at dyrlægen nok skal få lov til at kigge din kat i øret uden narkose. :slight_smile:

Om ikke andet pakker de katten ind i et håndklæde :slight_smile:

Som de andre skriver, så få din kat tjekket af en dyrlæge. Det kunne tyde på øremider eller en øregangsinfektion. Og begge dele skal behandles… Og du behøver ikke umidelbart at kunne se noget selv, da du kun kan se den ydre øregang. Dyrlægen bruger et otoskop til at kigge ind i den indre øregang.

Og det burde kunne lade sig gøre uden at ligge katten i narkose. Det er i hvert fald meget sjældent det er nødvendigt på min klinik.

Jeps få katten checket… det kan også være mellemøresbetændelse.

Desværre havde jeg en maine coon som ikke gav udtryk for at noget var galt før trommehinden sprang… og det er ikke noget at spøge med.

Desværre blev hendes balancenerve så skadet, at jeg i samråd med dyrlæge valgte at få hende aflivet.

Hun fik ellers en periode på ca. 6 mdr. for at se om det kunne rette op på skaden (hun kunne altså sagtens gå uden at dratte omkuld, men holdt hele tiden hovedet på skrå for at gå lige). Jeg mente det var en unaturlig stilling for en kat at skulle rende med hovedet i den stilling resten af livet og valgte derfor i samråd med dyrlægen, at få hende aflivet.