Ormekur på vej til Sverige - bortfalder den?

(Jeg mangler altså et andet præfix)

Jeg har netop været ved dyrlægen med Jelly for at få taget blodprøve til rabiestiter, og i den forbindelse kommer vi til at tale om ormekuren, som dyrlægen siger, at hun er 99,999% sikker på, bortfalder helt pr. 1. januar 2012.

Jeg har kun hørt, at det er blodprøven, der bortfalder, så det diskuterer vi selvfølgelig lidt, og hun lover at undersøge det - hvilket jeg så også selv har gjort.

Jeg har fundet dette link, hvor jeg med min begrænsede svensk-forståelse kan læse, at den skulle være god nok:
http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/inochutforsel/hundarochkatterinforsel/forandringarinforsel.4.773c089e128e1620fa5800086858.html

Har I andre set dette? Og har jeg læst rigtigt nok? :? :høhø: Det ville da være dejligt, om man slipper for den! Men det er ret nyt, er det ikke?

Min dyrlæge mener heller ikke, at ormekuren bortfalder - men svenskerne må kende deres egne regler bedst :wink:

Vores dyrlæge mener jo netop, at den bortfalder, hvilket jeg ikke havde hørt før, så derfor ville jeg lige dobbelttjekke - står der ikke i linket, at den bortfalder? :?

så vidt som jeg kan forstå Svensk at stopper de kravet om ormekur samtidigt

Införsel från EU-länder och från listade länder utanför EU

* Kravet på antikroppskontroll slopas. Djuret får tidigast vaccineras mot rabies då det är tre månader och får resa först när det gått 21 dagar efter den första vaccinationen. Du kan därmed tidigast resa med djuret då det är cirka fyra månader gammalt.
* Nuvarande krav på avmaskning slopas helt. 

Jo, jeg vil mene, der står, at antiterkontrol og ormekur bortfalder.

I den sidste tråd hvor der snakkede om det, var der en eller to der luftede at den bortfaldt, men at de jo nok bare lavede en ny regel for at få den til at blive, fordi man ikke troede de ville slippe det krav helt…

Men jo, indtil videre virker det da til at den bortfalder, og de skal da til at skynde sig lidt hvis de skal have andet igennem? :slight_smile: