Ormekur til killinger

Hejsa

Hvornår gir i den første ormekur til killinger?

Mine små er nu knap 7 uger - jeg har ikke set tegn på orm og deres mor fik ormekur inden fødslen.

Kh Pia
Www.brittemis.dk

Det gør jeg ikke - medmindre jeg ser orm… Men nu har jeg indekatte, så…

Jeg giver første ormekur (Banminth) en uges tid før den første vaccination - Det ville jeg også gøre, selvom det drejede sig om indekatte.

Vores får en 3 dages panacur ved 6-7 ugers alderen, og er det et sommerkuld som kommer ud på græs, får de en milbemax ugen før vaccination.

Giver altid killinger ormekur 14 dage før første vaccine og er det sommer killinger der render rundt ude, så får de igen 1-2 uger før anden vaccine.

… og anden ormekur en uges tid før anden vaccination - igen Banminth (pasta, der gives én gang).

Jeg gav ormekur alltid før til mine kattunger ca 1 uke før vaksineringer.
Men nå har jeg sluttet.
Hvis en i huset har påvist orm,får alle 2 kurer med 14 dagers mellomrom, altså jeg gir kun om det er påvist orm.
Men nå er mine innekatter med en liten utehveranda dem kan sole seg på :slight_smile:

Forrige gang jeg fikk orm på mine katter var da min forrige kattegård var ødelagt 1 år siden,og en av kattene kom seg ut. Da fanget han en fugl,spiste denne,fikk orm.

Jeg giver hunkatten midt i drægtigheden, og killingerne får 1-2 uger før vaccination.