Øv, Chayton er sløj ... :'-/

Min lille Chyton-mand er sølle.

Det startede onsdag, da manden kom hjem havde han kastet op, 2 store portioner mad, han var kommet til at spise ALT for meget om morgenen = sit eget mad + Charley’s + lidt ymer.

Torsdag havde han det noget bedre, vi var hos dyrlægen og få ham checket, vi skulle nemlig på et kort ophold på Årøsund Badehotel.

Ingen feber, lidt rødt tandkød pga nyligt overstået tandskifte, virkede eller nogenlunde OK, regnede med han ‘bare’ havde forædt sig den lille dreng og som kombination med tandskiftet; dyrlægen mente godt vi kunne tage afsted og overlade ham til svigerforældrene der flyttede ind, mens vi var afsted. Så det gjorde vi, nogle timer forsinket.

Jeg var selvfølgelig i jævnlig tlf-kontakt med dem, torsdag sov han mest og ville ikke rigtig spise noget om aftenen (havde spist om morgenen og lige inden vi kørte, så han havde fået mad).

Fredag spiste han, sad på skødet af svigerfar og gik rundt og virkede OK.
Ingen opkast, eller andet problematisk; ingen afførring.

Lørdag kom vi hjem, han tog glad imod os, sammen med de 2 andre, sprang op i klatre-træet osv. Lavede en stor fin pølle, spiste fint aften og så efter lidt tid blev han ‘klattet’ igen :ked:
Maven ‘rumlede’ og det lyder til han ‘raller’ lidt :frowning:
Natten til i dag, lå han og sov helt stille sammen med mig i sengen.
Kl 04:30 vågnede han og små-peb…

Til morgen spiste han med glæde sin mad, nu ligger han igen stille og virker ‘trist’ :ked:

Jeg har ham mistænkt for måske at have spist et eller andet, en lille gren eller lignende; han var ude i løbegården for første gang i tirsdags, så det kan godt være han har spist et eller andet der ikke er egnet for katte-maver.

:kryds: for min lille mand :hjerte:

:kryds::kryds::kryds: for at han snart er på toppen igen…

Jamen det bette pus. Håber han snart er på toppen igen :kryds:

Takker.

Vi tager til dyrlægen i morgen tidlig under alle omstændigheder.
Lige nu spiser han en lille portion mad, det vil han gerne have…

:kryds: :kryds: :kryds:

Mange tak for kryds fra Chayton, Charley og mig.
(Chili er ligeglad, hun synes stadig han er ækel… :-()

[QUOTE=danpia;824010]Mange tak for kryds fra Chayton, Charley og mig.
(Chili er ligeglad, hun synes stadig han er ækel… :-()[/QUOTE]

Jeg håber ikke, at det er noget alvorligt. Men man bliver altid så bekymret, når de små pus er sløje.

Vi vil gerne have krydsede fingre og poter igen…
Var hos dyrlægen til kontrastundersøgelse igår, kl 17 havde kontrastvæsken ikke forladt mavesækken endnu, så vi skal derop igen kl 9:00 og ha’ taget et billede.

Er der stadig kontrastvæske i maven bliver det nok til en kikkertundersøgelse, for at se hvad der holder på det.

Min lille mand :hjerte:

:kryds::kryds::kryds:
For at det ikke er alvorligt, og noget der kan ordnes uden større indgreb…
God bedring til den bette

-jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser masser af krydsede fingre for lille Chayton -jegkrydser -jegkrydser

:kryds::kryds::kryds::kryds: en hel masser af slagsen, sæt selv alle de nuller efter som du har brug for og god bedring med lillemusen :kryds::kryds:

Mange tak for :kryds:, jeg er sikker på det har hjulpet :slight_smile:

Kontrasten havde forladt mavesækken og nu er det meste i tyktarmen, kun en smule i tyndtarmen.
Knud mener ikke der er noget at være nervøs for :juhu:

Han har dog en smule feber og får antibiotika, jeg synes også han var en lille-bitte smule ‘tør’, slet ikke alarmerende, men nu får han væske I/V og der laves en lille blodprofil, nu de alligevel er i en vene (jeg er jo Per-nitten-gryn).

Tak for :kryds:

:slight_smile:

Dejligt nyt :slight_smile: Væske I/V er også en god ting, der er med til at få misserne på dupperne.

Jeg håber det bedste for ham :kryds: :kryds: :kryds:

uha :uha: rigtig god bedring herfra !

Håber Chayton snart er på mærkerne igen…
:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Åh, sikke noget, Pia. Stakkels lille mand :trøste:

Jeg håber, det viser sig, at der er hul hele vejen igennem :kryds::kryds::kryds:

God bedring med missedrengen. :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds: for at han snart er helt frisk igen.

Venlig hilsen
Milles mor :slight_smile:

Masser af xxx for at det går fremad med den lille nus. :slight_smile:

Tusind tak for de mange gode tanker og :kryds:er :slight_smile:

En lille update på den unge mand :slight_smile:

Jeg hentede ham v 14:30 tiden igår efter endt væskebehandling.
Nu de alligevel var i en vene, blev der lavet en ‘lille’ blodprofil, som ser pæn ud :slight_smile:

Han spiste fint til aften (gange flere), lavede en fin lille ‘pølle’ og virker bestemt meget friskere omend ikke helt så hyperaktiv, som tidligere.

Til morgen har han også spist fint og vil nu spise I/D (våd), det ville han ikke for et par dage siden, da ville han kun have RC Sensivity Control Chicken & Rice.
Tørmad er ikke forsøgt endnu, det betyder nu heller ikke så meget udover at vise om han vil have det, som han ville tidligere.

Iøvrigt kaldes han nu Clinton ind i mellem, sviger-forældrene synes Chayton er svært at huske og sige, så de kaldte ham Clinton :høhø:

:slight_smile: