Øv, da også

Jeg tror ski vi har fået øremider.

2 af kattene klør sig i ørene, og hvis jeg kigger godt efter, er der “kaffegrums” i dem.

Øv, det gider jeg ski da ikke bøvle med.

Nå, men til et spørgsmål.

Der er jo kommet det der nye smarte noget på markedet, som tager lopper øremider, og en del forskellige orm.

Er der nogen der har erfaringer med dette?

Da jeg har et par loppeallergikere, drypper jeg jo forebyggende fra ca. april til oktober med advantage, og kattene får ind i mellem milbemax.

Men måske skulle man prøve det der nye noget, hvis de nu har øremider.
Jeg får dyrlægen til at kigge ørerne på mandag, men tror i jeg skal isolere de 2 jeg tror har, eller er de smittet allesammen?

Hilsen Dorte, der ikke synes at hun har lyst til at bøvle med øremider.

Jeg har ikke så meget forstand på midler til udryddelse af øremider, men m.h.t. at isolere, ja så smitter det jo det skidt…og hvor mange der evt. er smittet kan jo være svært at sige.

Nu ved jeg jo ikke hvem af kattene der har det, men hvis det nu eks. var to du havde fået samtidigt og måske de sidst ankomne, så kunne du måske sådan med sandsynlighed sige, at det var noget de havde med, og så håbe de ikke havde smittet andre…og så isolere dem…men hvis det bare sådan er tilfældigt konstateret i flokken er det straks sværere…men alligevel, jeg ville nok isolere dem under alle omstændigheder og så forhøre ved dyrlægen, om hele banden skal tjekkes, eller om det er nok at holde ekstra øje…

Jeg kender til en opdrætter, som brugte Advocate til en stor flok med øremider med succes. Først skal ørenes renses forsigtigt og du skal sikre dig, at der ikke er kradset hul. Mon ikke du kan rådspørge dig med en dyrlæge over tlf. nu med det samme?

Jeg ville nok isolere dem jeg havde mistanke om og så i øvrigt tale med en dyrlæge på mandag.
Har hørt, at det kan være noget svært noget at komme af med, så jo færre der har det des lettere bliver det for dig selv.

Pippi har lige haft øremider og vi fik så tjekket Xena også, men heldigvis var det kun Pips det var ved. Hun fik en sprøjte hos dyrlægen og øredråber med hjem og så fik hun en sprøjte igen 14 dage efter og så var alt væk.
Knus Elin

Nogen der kan linke til et billede af en kat med øremider?
Det “kaffegrums” som Dorte nævner, har Buster en smule af i det ene øre, naiv som jeg er har jeg taget det for noget ørevoks af en art.
Han klør sig ikke specielt i øret.

Jubiiiiii…
Ingen øremider.

Bare mudder.

hvordan de har fået mudder i ørerne er et god spørgsmål, men skidt med det, for det er da trods alt noget nemmere at kurere end øremider.

Og så er der den fordel ved mudder, at det ikke sådan smitter.

hilsen Dorte, der er blevet mobbet af sin dyrlæge.

Kan du fortælle mine katte det :rulleøjne:

Dejligt at det ikke var øremider :wehu:

Muddermider er ikke sådan at komme af med, når de først er kommet ind i ens hjem, og man ser tit spor efter dem på gulve, borde, sofaer og sågar i sengetøjet. :S

Nærmere beskrivelse:
Fire ben, lang hale og mere eller mindre behårede. -what

Jeg har selv 13 af slagsen -høhø