Øv for en nedtur

Blåmanden er stadig nervøs da alt jo endnu er meget nyt her. Vi har haft lukket hundene fra, men det er bare ikke en holdbar løsning, da det stresser dem utrolig meget og skaber dem en utryg tilværelse da de bliver forvirrede.
Vi har derfor i dag haft lukket dem ind og dækket dem af, men stakkels blåmand gik helt i sort og fløj mod den ene hund, for derefter og gemme sig flere timer.
Da han endelig kom frem, kunne jeg se han har lavet i pelsen og det måtte ordnes, hvilket han slet ikke var tryg ved.
Han knurre og hvæser og er helt ved siden af sig selv, er bare så ked af det - men blåmand er ikke vant til hund og måske er han bare for gammel til og vende sig til dem, i hvertefald er begge parter nu helt ved siden af sig selv :ked:

MVH
Gitte

Jeg tror, det kræver meget mere tid! Hvis Blåmanden overhovedet ikke har
været vant til hunde, så er det nok en ordentlig mundfuld både at skulle
finde sig til rette i et nyt hjem og samtidig finde ud af, hvad hunde er for
en størrelse.

Jeg håber, han snart falder til ro. :slight_smile:

Ja, det samme her og at vores ene hund er en med krudt i rumpen er nok lige for meget, så lige pt. er Blåmand lukket i soveværelset han kan føle sig tryg der og hundene kan komme med i stuen som de plejer, blev bare så ked af og se ham reagere så voldsomt på dem.

MVH
Gitte

Mange katte reagerer med et angreb, hvis de er usikre.
Har du ikke mulighed for at lave en netdør, så han kan se dem uden at kunne gøre dem noget?

Har forsøgt langsomt i stedet og lade ham se Polly (mis) men det er samme reaktion for så at gemme sig bagefter. Har nu taget hans opdrætter med på råd også, da jeg virkelig er ked af og stå med så utryg en kat, har ikke prøvet det i denne grad før.

Men ved det sociale har været forsømt noget tid og tror det spiller en stor rolle i hans måde at være sammen med os mennesker, som han heller ikke selv på nogen måde nu opsøger, men ligger i stedet og gemmer sig, men bliver liggende nærmest uden reaktion når vi så tager ham op, der er han så stiv - men spinner dog efter noget tid hvor han er nusset bag øret, men stadig stiv i kroppen uden at slappe af

MVH
Gitte