Øv øv øv øv øv øv

Nu bliver jeg altså snart hysterisk.

Om 1 time tager jeg til vagtdyrlægen, for nu har den ene killing et helt tykt og lukket øje.
Det er lidt snasket, så hvis jeg er heldig er det “bare” lidt øjenbetændelse, men som mit år har været indtil nu, er det garanteret noget værre.

En skade til mange penge, vil betyde at jeg må få killingen aflivet.

Jeg har allerede nu brugt 20.000+ på dyrlæge i år, så kontoen er altså ved at være drænet.

Vil i ikke nok krydse fingre for at det bare er en øjenbetændelse.

Hilsen Dorte, der lige pt ikke synes det er ret fedt.

:kryds::kryds::kryds::kryds: :kryds::kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds:

:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:
Krydser alt hvad krydses kan…

Æv da:(
Heldigvis er det ikke altid så alvorligt med de små selvom det kan se slemt ud. Har selv prøvet at have en killing der fik en klo i øjet under leg. Dyrlægen ville aflive men det ville jeg ikke, så der blev dryppet, givet smertestillende og antibiotika og øjet blev fint.
Håber det går godt med den lille.
Marina

:kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds:

:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:I fortjener ikke flere hårde tider hos Jer, Dorte:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Vi krydser alt det vi kan og ønsker det bedste for lillemissen.
:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:
Knus Elin

:kryds::kryds::kryds:

Er i kommet hjem Dorte? Hvordan er det gået?

Så har vi været hos dyrlægen.

Han så lige på de 2 killinger jeg havde med, så måtte han tage sig af en hund der var blevet kørt over.

Men han sagde jeg skulle slå koldt vand i blodet, vaske med saltvand, og så ellers bare få dem kigget på imorgen, når han har normal åbningstid.

Han var 99% sikker på det bare var en simpel øjenbetændelse, for der var jo én mere der var begyndt at hæve op, som jeg tog med.

Nu skulle jeg så prøve med saltvand, for han ville helst undgå at give penicillin (eller hvad det er man giver), når de nu er så små.

Men han sagde de var nuttede, og jeg skal ikke betale noget for de 3 min. idag, og hvis jeg kom ved 11-tiden imorgen, skulle jeg ikke betale andet end hvis jeg skulle have medicin.

Flink dyrlæge.

Jeg -jegerenheks rører en ekstra gang i gryden…

Og sender mine bedste heksetanker;
for at det er øjenbetændelse.
Nu har du haft modgang nok - ja…for flere år.:wehuu:

Århh det lyder til at i slipper med skræken - puhaa hvor lækkert Dorte.

Åh ja, mange glæder med de små men også mange bekymringer.

Skyl og skyl og mere skyl med saltopløsning. Det går på at skylle alt materie ud af øjnene. Skulle det være Herpes der er ved at bryde ud kan du risikere hornhindesår. Så selvom de ikke gider - ingen kære mor, den står på skylning i stride strømme.

Held og lykke med projectet

[quote=Lis Dahlstrøm;184493]Skulle det være Herpes der er ved at bryde ud kan du risikere hornhindesår. Så selvom de ikke gider - ingen kære mor, den står på skylning i stride strømme.

Held og lykke med projectet[/quote]

Se det var jeg ikke klar over. Håber det går godt med skylningen og ønsker også held og lykke.

Alleos7 - Krydser fingre for at det ikke er noget alvorligt og de snart at raske igen!
Dejligt med en flink dyrlæge…
Pøj pøj med det

:kryds: for, at det kun er en øjenbetændelse.
Hvordan har killingerne det i øvrigt? Nyser? sløje? friske?

Et eller andet skal de altså ha’ vil jeg mene. En øjenbetændelse, hvor øjet er nærmest lukket, skal behandles med øjensalve. Saltvand er ikke nok.

Er det herpesinfektion er det skylning, skylning, skylning, fjernelse af fibrinhinder, skylning, skylning, edta-dråber, skylning, skylning - og fik jeg nævnt, at det er vigtigt, at skylle øjet? :tihi:

:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:
Hvordan gik det ved dyrlægen idag?
Dejligt med en dyrlæge som ikke tager penge for sådan en konsultation, det hjælper da lidt på det økonomiske…

Håber snart de to misser er friske igen…

[quote=Lis Dahlstrøm;184493]Åh ja, mange glæder med de små men også mange bekymringer.

Skyl og skyl og mere skyl med saltopløsning. Det går på at skylle alt materie ud af øjnene. Skulle det være Herpes der er ved at bryde ud kan du risikere hornhindesår. Så selvom de ikke gider - ingen kære mor, den står på skylning i stride strømme.

Held og lykke med projectet[/quote]

Vi skyller på livet løs.

Da kattene er i huset er vaccineret, mener dyrlægen ikke det er Herpes, da det ikk burde smitte vaccinerede katte.

Til gengæld tog han en prøve for chlamydia og en for callici.

Dem kunne killingerne nemlig begge godt få, selv om deres mor er vaccineret i december, og alle de andre er det i januar.

Øjet ser lidt pænere ud idag, så vi fortsætter foreløbig bare med at skylle, skylle, og så skyller vi det lidt ind imellem.

Den anden killing, er fin igen.

Men hvis det nu er callici eller chlamydia, hvad så?

har i nogle links, til sider hvor der står lidt mere om det.

Har kun set på netdyredoktor, og der står bare det som dyrlægen fortalte mig.

Killingerne kan jo alletidligst vaccineres når de er 8 uger, så jeg er da lidt utryg ved situationen.

De kan sagtens få herpes selvom alle andre i huset er vaccinerede!
Tænk på, at herpes er en ganske alm. katterisygdom. Jeg har selv haft den - og mine katte har altid været vaccineret.
Calici sætter sig ikke så ofte på øjnene, er min erfaring.

Er det herpes, ville jeg skylle og skylle og så dryppe med EDTA-dråber (som din dyrlæge sandsynligvis intet kender til ;-))