Øv øv øv øv øv øv

EDTA-dråber , hvor finder jeg så dem?

Og hvordan finder jeg ud af om de har herpes?

Dyrlægen sagde det var svært at teste for, da man ikke altid kunne stole på resultatet?

Jeg venter på han ringer med resultat af de andre svaberprøver.

Kan jeg give dem de der EDTA-dråber uanset, eller kan de skade?

Må hellere lige høre ham igen, så jeg ikke har misforstået ham, og ellers korrigere ham på at det alligevel kan være herpes.

EDTA-dråber - Hvad er det, og hvad indvirker de på?
Når jeg får taget blod mhp test i udlandet, ved jeg kun, det kaldes EDTA-blodudtag, fordi EDTA virker blodfortyndende.

PS: Har nu fundet ud af (længe leve Google), at EDTA-dråber benyttes som behandling af hjerte-karsygdomme som alternativ til operation, da det nedbryder kalk.
Man fandt i sin tid ud af, at dette var en tillægsgevinst ved behandling af blyforgiftning med EDTA.

[QUOTE=alleos7;185063]EDTA-dråber , hvor finder jeg så dem?

Og hvordan finder jeg ud af om de har herpes?

Dyrlægen sagde det var svært at teste for, da man ikke altid kunne stole på resultatet?

Jeg venter på han ringer med resultat af de andre svaberprøver.

Kan jeg give dem de der EDTA-dråber uanset, eller kan de skade?

Må hellere lige høre ham igen, så jeg ikke har misforstået ham, og ellers korrigere ham på at det alligevel kan være herpes.[/QUOTE]

Dråberne ved Vivi alt om - det gør jeg ikke.

Det er ikke det mindste vanskeligt at teste for Herpes. Der findes idag en PCR test, laboratoriearbejde fra øjeskrab.

Mener der er en pakkepris hvor man kan få kørt de tre det kan dreje sig om:

Herpes
Clamydia
Mycoplasma Felis

Det koster for alle tre lidt mere end hvad to koster - og nu kommer det, mener det er ca. 1200 - og kun for prøven, så er der udtagningen mv.

EDTA er et tilsætningsstof, der bruges til blodprøver. Så vidt jeg ved bruges det til at forhindre blodet i at størkne.

Dråberne fåes ikke i handlen, men laves af visse dyrlæger, der har fundet ud af, at stoffet på en eller anden måde forhindrer fibrinen i at sætte sig i kattenes øjne.
Den eneste måde, at få disse dråber er altså, at man enten bruger en dyrlæge, der kender en del til herpes - eller at man får sin egen dyrlæge til at ringe til en af dem, der kender til det :slight_smile: