ØV ØV ØV...så må jeg lige til dyrelæge igen

Nunuu fejlede ikke noget igår, men her til morgen var hans ene øje lukket. Så forsøgte jeg forsigtig at rense det, hvorefter at han gjorde et halvhjertet forsøg på at åbne det. Da kl var 11 og han stadig ikke havde lukket øjet op bestilte jeg tid hos dyrelægen og har fået en tid til kl. 17. Jeg håber virkelig ikke at det er noget alvorligt… -ked

ej hvor trist! Hvad kan det være? Stakkels lille kat! -blåblå

Åhhhh for søren da også…
Jeg håber det er noget “ubetydeligt” så som støv i øjet

Håber det er noget øjensalve kan klare -jegkrydser

Uha håber på det bedste for jer -love

Nåååååååååå lille nunuu…la os håbe at det ikke er så alvorligt med det bette pjevs

Må jeg anbefale mirakkeløjedråberne her i huset:
Euprahasia fra www.versandapo.de
små pipetter, de er bare gode til at tage alt jeg har set i opløbet. Men god vilje kan en pipette holde til 3 til 4 gange behandling. Svider ikke og er naturprodukt.
Et helt lukket øje skal selvfølgelig til dyrlæge, håber det gik godt?

Nej, hvor belastende og nok generende for den stakkels misser… Håber ikke det er alvorligt. Her går turen i perioder til dyrlægen hver uge. Det er altid bøvlet, da vi bor langt ude og kun har en bil, så Casper skal tage fri fra arbejde hver gang…

Vi får vel en lille opdatering.

Så er vi tilbage fra dyrelægen og har spist til aften. Nunuu har et sår/rids på nethinden som er noget der er påvirket udefra da det ellers ville have været på begge øjne ifølge dyrelægen. Nunuu fik renset øjet, noget kontrastfarve i øjet og så vasket igen.
Jeg har fået vand til at skylle øjet med hver tredie time hvorefter at han skal have nogle øjendråber der en blanding af 2 forskellige slags…(blandet af dyrelægen) og så en salve der skal ind i øjet ved sengetid som så holder hele natten. Hvis han klør i øjet skal have krave på…den har jeg også fået med og så skal han til genundersøgelse om en uge, når medicineringen er forbi.

Jeg kunne forstå på dyrelægen at det var godt at jeg kom for ubehandlet kan det få alvorlige konsekvenser for katten…

Han skal holdes ude af sollys da stærk lys kan fremkalde smerter…

Hvor var det godt du tog afsted til dyrlægen…

Rigtig god bedring med ham [oregonian_bear9.gif]

Vi har også prøvet sådanne ting her nogle gange. Dino har prøvet det 2 gange, 1. gang fik kan Kloramfenikol og noget øjegel og anden gang vist kun Fucitalmic. Begge gange var det lukket på ca. 2 dage, det er utroligt så hurtigt det læges hos katte med normalt imumforsvar. Vores Blonde er en helt andet historie…
God bedring med ham -jegkrydser

Tak skal du have Stine

Denise…det lyder godt…her er den synlige hævelse allerede svundet og det syntes vi jo er gode tegn efter kun en gange dråber [bigloony]

Ævvv hvor er det sørgeligt. -blåblå
Øjet skal nok hele op meget hurtigt. Jeg havde en kat som jeg fik for mange år siden, hun havde en medfødt skade i det ene øje. Hun var delvis blind på det ene øje pga. skaden, men Knud Stensborg i Brabrand, skrallede hornhinden af over to gange, altså to operationer. Efter hver gang fik hun salve som gjorde hun ikke kunne lukke øjet, det var godt klistret og jeg husker ikke mere navnet på det.
Men katten fik ca 75% syn tilbage efter operationerne, og vi synes de var guld værd.
Hun lever idag hos en bekendt som kælekat og har stadig ingen problemer med øjet.

Hvad jeg ville med min beretning, var at berolige dig… det skal nok gå [smilie=hate-tunz.gif]

Birgitte takker…nu har jeg lige givet første behandling selv og han var ikke just begejsteret…men hvem kan fortænke ham i det…så er der kun salven som skal ind inden sengetid…

Har sagt til min mand at han nok score flere points hos Nunuu den kommende uge da jeg kan forestille mig at vi nok ikke er beste venner til alt dette er overstået… -ked

Tak for din positive beretning [bigloony] Mine forældre brugte også Knud Stensborg i Brabrand til deres hunde og fugle…Abild et eller andet…hedder klinikken…

Ved du hvad, - jeg synes faktisk at syge og tilskadekomne dyr oftest lader sig hjælpe, og bære ikke nag, så jeg tror at din mand skuffes -høhø
God bedring med Nunuu -thumbs

Rigtig god bedring til ham.Godt du kom afsted til dyrlægen [smilie=hate-tunz.gif] -forelsket

Rigtig go’ bedring -thumbs

Tak Lis…det tror jeg lige at jeg skal have noget på lager af…

Og tak til alle andre for jeres søde ord…

Hej Birthe… Godt du kom hurtigt afsted. Det bliver svært at holde katten fra lys, men håber for jer det ikke tager så længe, før det er bedre.
God weekend.

Jeg bruger det altid til killinger når de hrt været for voldsomme i deres leg. Det er virkelig godt - også til os mennesker.