Overdragelse af forsikring

Min kat Bertil skal snart flytte over til en veninde og være enehersker der.
Jeg har sundhedsforsikring på ham i Tjenestemændenes forsikring. Kan min veninde godt tegne forsikring i et nyt selskab og så få overflyttet anciniteten fra min forsikring?
Han er 5 år så ikke for sent at forsikre ham, men han har også været syg, så ved ikke om han bare kan forsikres hvis man tegner den helt fra ny?
Evt. Kunne hun skrive mit navn på regningen og så lade forsikringen køre videre i mit navn. Hvad er bedst at gøre?

Kontakt forsikringsselskabet, som ham skal flyttes over i. Det er nemlig MEGET forskelligt hvordan de vil gøre det. der er forskellige vilkår selskaberne imellem, men også fra person til person, da nogle kan have nogle bedre vilkår end andre, hvis de har særlig kundestatus et sted :slight_smile:

Da jeg fik Stine sidste år var hun forsikret fra tidligere ejer.
Jeg kontaktede det selskab og fik forsikringen overdraget til mig.
Da det var gjort kontaktede jeg mit eget forsikringsselskab for at få hende flyttet derover. Da Stine allerede er forsikret i mit navn bliver hun flyttet med ancenitet og det hele.

Så husk at få lavet ejerskifte på den nuværende forsikring først.

(Og husk at give besked til DDÅ om ny ejer :wink: )

Også selvom det er så lang tid siden at jeg hentede ham?

Ja, hele levetiden vil de gerne have besked, ligesom de vil have besked den dag han ikke lever mere :wink:
Det står i overdragelsesattesten at katten ikke må videreformidles uden DDÅs tilladelse. Lige det med tilladelse tror jeg ikek du skal tage så tungt, men send en mail hvor du skriver at han skal flytte, at du har fundet nyt hjem og så navn og adresse på din veninde.

Det har så været inden for samme selskab, men jeg har uden problemer flyttet katten til ny ejer.

Det var også derfor jeg først fik Stines forsikring flyttet over i mit navn, inden jeg begyndte at flytte den til andet selskab.

Hun tager kontakt til sin forsikring og så tager vi den derfra. Tak for råd alle sammen :tak:

1 Synes om

Smart taktik :slight_smile: