Overskredet udløbsdato - kan det bruges?

Jeg har en 10 kg sæk hills adult der udløb 4/2012
Det skal lige siges at sækken aldrig har været åben. :slight_smile:

Kan det godt bruges ? og hvis ja hvor længe frem vil i mene man kan fodre med det? Har det samme gode kvalitet nu som da det blev lavet nu da sækken aldrig har været åben?

Jeg ville ikke have nogen problemer med at bruge den nu, men hvor mange katte har du? 10 kg er meget for en enkelt kat at spise sig igennem og inden den er nået til bunds er jeg ikke sikker på, det vil være godt mere.

Jeg har to katte.

Det er stadig ikke meget til 10 kg tørfoder, der har overskredet datoen allerede. Men jeg ville bestemt heller ikke smide den ud, så prøv da :slight_smile: Kattene skal nok fortælle dig, hvis det ikke er noget værd.

Og du kunne jo overveje at finde et internat, der måske var interesseret i at aftage halvdelen?

Jeg ville ikke være bange for at bruge det selv om det er overskredet. Rigtig mange ting kan holde sig meget længere end der står på udløbsdatoen. Opbevar det tørt om mørkt og helst lufttæt når du har taget hul på sækken så tror jeg ikke det er noget problem. Jeg vil kassere det hvis det fx. lugter anderledes en normalt, men så siger kattene nok også til.

Okay tak for svar. De vil nok ikke køre ud for at hente 5 kg foder :slight_smile: Jeg bor en times kørsel fra et internat

Det ville jeg slet ikke betænke mig på - Desuden spiser kattene det ikke, hvis det er dårligt.
Du kan jo også af og til smide et par håndfulde ud til fuglene. Både solsortene og skaderne spiser det.

Mega - okay, hvor længe tror du det kan holde sig så? Tror du stadig vitaminer osv. er som det skal være når det er udløbet?

Jeg VED det ikke, men jeg kan ikke forestille mig, at kattene ville bukke under pga. vitaminmangel, selv HVIS vitaminindholdet skulle være dalet lidt, og lang overskridelse drejer det sig heller ikke om, især ikke når det drejer sig om en uåbnet pose.
Mine katte har da af og til fået foder, hvor datoen var overskredet, og de lever i bedste velgående :slight_smile:

Det er jo ikke sådan at når udløbsdatoen er nået så PUF bli’r det uspiseligt :slight_smile: En udløbsdato er producentens garanti til dig for at til den dato indeholder det med sikkerhed det det skal, og kun det, det skal :slight_smile: Men derfor kan det jo sagtens bruges et pænt stykke tid efter.

Hvis du er i tvivl, om du vil bruge det, kan du give det til et internat eller sælge det herinde til en af os kattetosser, der har mere end to katte :høhø:

Dk blackangel- det kunne jeg jo gøre :wink: Det er også kun den ene mis der gider spise det, men sådan plejer det at være herhjemme, det den ene vil have, vil den anden ikke. :slight_smile: