"overskrifter" på racer

Kan vi ikke lave en tråd hvor folk fortælle hvilken sætning der beskriver netop deres race.

F.eks kunne det besvare de typiske spørgsmål folk tit stiller:

Hvis man vil have en klog og lærenem kat hvad race vil i så mene det er :?

Hvis man vil have en selvstændig kat der tit har nok i sig selv hvad race skulle man så vælge:?

Hvis man vil have en kælegris der klistre til ens lår med det samme man sidder ned :?

En kat der egnet sig som ene kat ?

Hvis man vil have en kat der godt kan lide vand?

En kat der egner sig med andre dyr :?

osvosv

:tihi: sorry,kan ikke lade være…men det du der beskriver, beskriver helt og addelse Norton en a fmine skovkatte

[quote=tzari;260604]Kan vi ikke lave en tråd hvor folk fortælle hvilken sætning der beskriver netop deres race.

F.eks kunne det besvare de typiske spørgsmål folk tit stiller:

Hvis man vil have en kælegris der klistre til ens lår med det samme man sidder ned :?

En kat der egnet sig som ene kat ?

En kat der egner sig med andre dyr :?

[/quote]

Med eet ord PERSER eller hvis man ikke er til den lange pels EXOTIC

ingen der vil give en kort beskrivelse af deres repræsentant for diverse racer:(

Hvis ikke jer er verdens midtpunkt, så bliver jeg det! En mild stålvilje.

Rigtige huskatte får ikke stress!!

Går ud fra, det skulle være sådan lidt slagordsagtigt, ikke??

Problemet er nok, at svaret er afhængig af øjnene der ser :slight_smile:

En synes abyssinieren er den mest kælne - en anden, at det er maine coon.
En synes skovkatten er klog - en anden det er siameseren.

Osv osv.

Det er nok de færreste af os, der har boet sammen med de fleste racer og dermed har vi ikke alle det samme grundlag at vurdere ud fra.

Havde ellers svaret i et tidliger indlæg, men de har du nok ikke set :slight_smile:

Perser/ Exotic kattevedens svar på en Sct. Bernhardshund.
( som iøvrigt også findes i både langhåret og korthåret udgave)

jeg tror den er svær… for jeg har verdens mest selvstændige MCO og så verdens største klisterpotte… den ene hænger på mig - den anden giver mig halen -LOL

så jeg tror det er svært…

men MCO’en… Ustresset, krammevenlig, pelsbold :slight_smile:

Snowshoe er en allround kat, der har arvet huskattens robusthed og siameserens intelligens og hang til morsomheder.

Syntes ikke en sætning kan beskrive NFO-kattene fordi hver kat er anderledes end de andre. Nogle kan være jorden største kælegrise andre så reserverede at man sjældent ser dem især hvis man er gæst i huset. Nogle har en vilje af stål andre har en rygrad som en regnorms.

Nej en sætning kan ikke beskrive alle de dejlige venner, som jeg har haft af den race. Hver og en har haft sin egen personlighed.

[quote=Babette;260999]Syntes ikke en sætning kan beskrive NFO-kattene fordi hver kat er anderledes end de andre. Nogle kan være jorden største kælegrise andre så reserverede at man sjældent ser dem især hvis man er gæst i huset. Nogle har en vilje af stål andre har en rygrad som en regnorms.

Nej en sætning kan ikke beskrive alle de dejlige venner, som jeg har haft af den race. Hver og en har haft sin egen personlighed.[/quote]

Enig - tror det gælder alle racer, men er der dog generelle ting - hvorfor ellers “lave” en race?

Hvorfor så lave en race?

Jeg har hørt om mange visuelle kriterier men aldrig et adfært/temperament kriterie. Den sky norsk skovkat skulle være en anden race end den lalleglade broder eller søster. Nej det har jeg aldrig hørt om.

Babette… “Norste skovkatte”?? :wink:

Det er måske en variant af Dorske Skodkatte som jeg så en skive i sin signatur.:smiley:

Babette: Det jeg mener er, at der er forskelle racerne imellem, som kan betegnes som fællesnævnere - ellers kan det jo være lige meget hvilken racekat man som køber vælger - og det er jo som bekendt ikke altid. Tvært imod tror jeg en del med norske skovkatte ville få et chok, hvis de fik en siameser hjem og omvendt.

Naturligvis er katte individuelle - men der er da racemæssige træk, som vi kan sige går igen. Jeg kan da sagtens se, at der er forskelle på mine MCO og andres MCO, men jeg kan da også se fællesskabet…

Det samme kan jeg hos skovkatte og andre racer.

MVH

Kan være jeg er til mere hjælp når jeg får mine Burmilla-børn hjem og kan se en forskæl der.

Åh ja - det er så spændende med dem:-)

Held og lykke til!

KH

-LOL det er god værkstedshumor det der

:klapper: :klapper: Mon der er salg i dem?? :smiley: