P-piller der ikke virker?

:S Nu bli’r jeg nødt til at spørge…kan p-piller være for gamle og ikke virke, selvom datoen på pakningen er ok ?
Grunden til at jeg spørger, er at vi for tiden oplever vores piger gå i løb en efter en på trods af pillen…og da de 3 af dem er “tavse løbere” opdagede vi det først da de blev parret…og den anden dag da jeg kom fra arbejde havde en mere af pigerne sine søde knirkelyde og lavtgående “ta’ mig” attitude og var tydeligt “gnasket” i nakken.
Lært af tidligere erfaring har vi kæmmet huset for udspyttede piller, og har ikke fundet nogle, men løbegården er det jo umuligt at checke, men på den anden side skulle det jo osse være underligt at det lige pludselig er alle tøserne der spytter pillen ud …
men pyha…er allerede begyndt at planlægge hvor’n filen vi skal indrette hytten hvis de alle er drægtige…og for at det ikke er løgn, har vi en planlagt drægtig pige såååååå -surrender
Og ja selvfølgelig har vi købt ny forsyning, og dr dyr mener ikke at der er noget galt med pillerne :besvimer: Det drejer sig om Promon

Tja … jeg har prøvet hunkatte i løbetid, trods p-piller, flere gange. Tror nogle hunkatte er meget hormonelle og dermed skal have p-piller oftere. Prøv fx hver 5. dag i stedet for hver 7. dag.

P-piller virker ikke altid:S - slet ikke hvis de fertile hunkatte går sammen med fertile hankatte. Hankattene vil lugte hunkattens hormoner en dag eller to før p-pilledag:yah:

Vi har så oplevet at have en højfertil hunkat, som p-piller slet ikke virkede på:argh: - hun boede i et værelse ved siden af en fertil hankat… de kunne ikke se hinanden, men de kunne muligvis lugte hinanden gennem væggen, og så kunne de høre hinanden. Som sagt p-piller havde ingen effekt på hende overhovedet (ligegyldigt hvor ofte hun fik dem)!:argh: Hun var i løbetid konstant, hvilket jo selvfølgelig påvirkede hendes almene trivsel i flokken negativt:thumbdown: Fertile hankatte og hendes egne killinger elskede hun:wehuu: - alle andre brød hun sig ikke om:mad:-surrender*

Hun fik sine 3 kuld, blev steriliseret, flyttede da hendes sidste kuld var 12 uger, og stortives nu i sit nye hjem:thumbup:

Ja jeg har set i lyset af det her startet med at give de unge piller hver 6. dag nu, og de 2 er jo hans eget afkom, så p.t. er jeg ekstra obs på dem.

[quote=dkkorat;435157]P-piller virker ikke altid:S - slet ikke hvis de fertile hunkatte går sammen med fertile hankatte. Hankattene vil lugte hunkattens hormoner en dag eller to før p-pilledag:yah:

Vi har så oplevet at have en højfertil hunkat, som p-piller slet ikke virkede på:argh: - hun boede i et værelse ved siden af en fertil hankat… de kunne ikke se hinanden, men de kunne muligvis lugte hinanden gennem væggen, og så kunne de høre hinanden. Som sagt p-piller havde ingen effekt på hende overhovedet (ligegyldigt hvor ofte hun fik dem)!:argh: Hun var i løbetid konstant, hvilket jo selvfølgelig påvirkede hendes almene trivsel i flokken negativt:thumbdown: Fertile hankatte og hendes egne killinger elskede hun:wehuu: - alle andre brød hun sig ikke om:mad:-surrender*

Hun fik sine 3 kuld, blev steriliseret, flyttede da hendes sidste kuld var 12 uger, og stortives nu i sit nye hjem:thumbup:[/quote]

Jeg har også haft en hvor p-piller ingen effekt havde overhovedet…hun fik 2 kuld og blev så steriliseret og fik alletiders nye familie hvor hun idag er dronning :hjerte:

Fortsætter du med at give p-piller velvidende at hunkattene er blevet parret og sansynligvis drægtige :?:?

Der er risiko for fosterskader, livmoderbetændelse og andet ubehageligt, hvis en drægtig kat får p-piller…

[quote=danpia;438419]Fortsætter du med at give p-piller velvidende at hunkattene er blevet parret og sansynligvis drægtige :?:?

Der er risiko for fosterskader, livmoderbetændelse og andet ubehageligt, hvis en drægtig kat får p-piller…[/quote]

Nej som jeg skriver længere oppe er jeg begyndt at gi mine UNGE piger pille lidt oftere…

Da jeg gav kattene p-piller, blev de med det samme skyllet ned (engangssprøjte med vand), for selv om kattene så ud til at have sunket pillen nok så meget og sad med lukket mund, kunne jeg alligevel finde en pille et eller andet sted bagefter. Og hvem havde så spyttet den ud?

Det er i det hele taget blevet en vane for mig at skylle efter, når en kat har fået medicin.

[quote=Mega;438865]Da jeg gav kattene p-piller, blev de med det samme skyllet ned (engangssprøjte med vand), for selv om kattene så ud til at have sunket pillen nok så meget og sad med lukket mund, kunne jeg alligevel finde en pille et eller andet sted bagefter. Og hvem havde så spyttet den ud?

Det er i det hele taget blevet en vane for mig at skylle efter, når en kat har fået medicin.[/quote]

Tak Hanne…det var en rigtig god ide :ok:

jeg har også hyberhormonelle kræ…hver 5 dag virker for mig…

Noget jeg har hørt, en skulle have hørt fra en dyrlæge at de p piller vi bruger er beregnet til katte på 4 kg, dvs vores store maine cooner, de er jo som oftest over 4 kg.
om teorien holder ved jeg ikke, men det lyder da som en god forklaring

Her i huset har vi skiftet til promon for et par måneder siden og jeg har en der nu skal have pille med max 5 dages mellemrum.

Det var ikke noget problem på de gamle piller (navn???)

[quote=Berit R;440135]Her i huset har vi skiftet til promon for et par måneder siden og jeg har en der nu skal have pille med max 5 dages mellemrum.

Det var ikke noget problem på de gamle piller (navn???)[/quote]

Hed de Perlutex ? Dem brugte vi før i tiden…

Det lyder rigtigt.

Vi bruger (når vi husker det) Perlurlex og de virker fint… Men vi har ikke hanner og hunner til at gå sammen, så vi forsøger så vidt muligt at undgå P-pillerne.