På besøg hos de første toygere i Danmark

Eva og Per Baden fra Badina har netop fået de første toygere til Danmark og inviterede på introduktionsnus idag og det kunne jeg jo ikke modstå :wink:

Af indlysende årsager ved jeg ikke så meget om racen endnu, men de var søde og smukke og jeg glæder mig til at følge dem fremover :slight_smile: Derudover kan jeg sige, at det er planen, at et par stykker af dem kommer med til Albertslund i marts (racen har championshipstatus i TICA og deltager derfor i den “almindelige” konkurrence).

Her kommer lidt blandede billeder fra dagen (som også inkluderer lidt af deres somalier - bl.a. madøret Makeda, der skulle have de sidste krummer af gufferne med :p)

Nøj dem glæder jeg mig til at se i Albertslund. Var en af de racer jeg overvejede men kom fra igen. hvor er de smukke

Orv hvor spændende. :slight_smile:

Tak for deling af billederne, skønne af se. :smiley:

Skønne billeder. Toygere er smukke - og somalier også!:smiley:
Jeg ææælsker “The Wild Look”

Wauww en smuk kat - hvad er de en blanding af?

Læs mer om Toygers her www.toygers.org

Den unge mand, der både starter og slutter billedserien, er F2 toyger (dvs. 2 generationer fra bengal) - de andre har jeg ikke helt styr på :slight_smile:

Ih, hvor spændende. Synes toygere er rigtig smukke, og kan godt lide at de (så vidt jeg har forstået) bare er udviklet via selektion på huskatte/racekatte, fremfor at skulle krydse andre arter ind som f.eks. savannah og bengal er opstået via… :slight_smile:

Tak for linket - de er meget, meget smukke - men vel så sjældne herhjemme at de ikke bliver til at betale :tihi:

Jeg kan ikke forestille mig, at kastrater bliver ubetalelige. På verdensplan er der ca. 30 opdrættere, så fertile katte er “guld værd”, men der vil jo altid være katte, der ikke er egnede til avl :slight_smile:

WoW! … det er vist den ultimative stribemis :smelter: … næst efter Spotty, selvfølgelig :høhø:

De er jo lavet via bengal, og derved er der artskrydsning bag - og lige netop derfor bliver de aldrig godkendt i FIFe.
VH
Susanne

De er bare så smukke… Hvor det glæder mig de er kommet til Damark…
whauu glæder mig til at se dem rigtigt, har fuldt dem i en Amerikansk katteblad.

[QUOTE=Susanne W;786221]De er jo lavet via bengal, og derved er der artskrydsning bag - og lige netop derfor bliver de aldrig godkendt i FIFe.
VH
Susanne[/QUOTE]

Det ved jeg godt at de har, men bengal er jo allerede lavet, så de har ikke lavet “endnu” en krydsning… men gjort brug af en der allerede var lavet tidligere. Det er for mig ikke helt så slemt, som f.eks. savannah’en :slight_smile:

Tak for billederne af de dejlige Toygere :slight_smile: Glæder mig til at møde dem i Albertslund :slight_smile:

The touch - har aldrig følt på en pels som Toygerens - blød og tæt som en krammenbamse.

Hannen har jeg befølt - de to damer kom til landet dagen efter

for mig er og bliver en toyger bare en “dårlig” bengal :slight_smile:
nogle smarte folk fik jo den idé man bare kunne bruge bengaler med for mange striber til at lave en " ny" race med :frowning:

[QUOTE=bengallady;786341]for mig er og bliver en toyger bare en “dårlig” bengal :slight_smile:
nogle smarte folk fik jo den idé man bare kunne bruge bengaler med for mange striber til at lave en " ny" race med :([/QUOTE]

Det syntes jeg så ikke - nu er et ikke meget at dømme efter for jeg har kun set een - men for mig en meget harmonisk kat …

[QUOTE=bengallady;786341]for mig er og bliver en toyger bare en “dårlig” bengal :slight_smile:
nogle smarte folk fik jo den idé man bare kunne bruge bengaler med for mange striber til at lave en " ny" race med :([/QUOTE]

Men er deres kropsbygning ikke også forskellige fra Bengalens? Jeg synes da Toyger’en ser noget mere cobby ud end Bengalen … Jeg er ikke til hverken Bengaler eller Toyger, udover at jeg synes deres mønstre er smukke og jeg er vild med Bengalens ‘glitter’ - men jeg må erkende at jeg er til katte, der har anderledes hoveder end de to racer (og mange andre, for den sags skyld)

Jeg fikk også “bare” følelsen av en bengal i stripeform.
Da foretrekker jeg bengalene i dens spotter og ikke minst marble. Men jeg er jo spottegal uansett hvilke rase :smiley:

Jeg eier ikke forstand på verken bengalen eller dens nye søskenrase,men for meg er det bare mønsteret som skiller ad, og en smaksak rett og slett.