På de igen

Jeg havde egentlig aftalt parring til Ziza.
Desværre er hannen begyndt at strinte frygteligt over det hele, og i og med at Ziza først skal parres om et par måneder er det godt nok lang tid han skal drøne rundt at strinte.

Ejeren vil lave et kuld med en af hendes piger når hun går i løb og så få ham kastreret.

Jeg forstår SAGTENS at hun vælger at få ham kastreret, for han bor hos en veninde der ikke har løbegård eller lignende, hvilket jo så ikke er optimalt, ingen af os vil vel have strint i hjemmet G

Det betyder så for mig at jeg skal finde en ny parring.
Jeg er, trods dette bliver mit første kuld, meget seriøs og har brugt over ½ år på at finde lige den rigtige… så nu bliver det spændende om jeg skal bruge lige så lang tid.

Skulle der være nogen med gode erfaringer fra div. steder eller anden god erfaring, så er jeg meget åben for input.

Kh Annette

Her skal du ud og spekulere i hvad du har brug for.

Selvfølgelig stamtavle mæssigt.
men også
Ører
Muzzel
Størrelse
er der noget på din pige du skal være sikker på at der ikke er på drengen. Her tænker jeg på svagheder.

Jeg kender et godt opdræt som har 5-6 hanner som de låner ud.
Det er ikke fusk og kattehandel det er en seriøs opdrætter af MCO

Det lyder rigtig dejligt Karen.

Umiddelbart tænker jeg gerne stærk hage og markant boks!

Ziza er flot synes jeg, men hun er svag i hagen og kunne være mere markant i boksen… forstår du hvad jeg mener?

Jeg har aldrig haft hende på udstilling og fået hende bedømt, men andre der har kigget på hende synes hun er flot.

  • Gode benstammer
  • flot længde
  • store flotte velplacerede ører
  • øjne ligeså
  • god længde på hale - og flot busket

Derudover fik jeg af dyrlægen på Aalborg Dyrehospital at vide at hun havde den flotteste mund (tænderne) hun nogensinde havde set på en cooner (mor stolt)

Det er umiddelbart hagen og boksen der ikke er som jeg ønsker!

Som sagt har ikke haft professionelle til at se på det, måske de ville kunne påpege andet.

Jeg søger naturligvis også ud fra hannens temperament.
Vil gerne have en parring med en kærlig, hengiven han, gerne en der har killinger bag sig (ikke et must) så man kan se hvad han kan lave :slight_smile:

Hvad angår farver er jeg klart forelsket i den hvide maine coon, det skal jeg bestemt ikke lægge skjul på. Men jeg vil ikke for alt i verden have en parring med en hvid, mine prioriterer og ønsker skal indfries!
Ellers synes jeg jo at cooneren findes i mange skønne og fantastiske variationer, tabbyer, sølv, med hvidt uden hvidt, Nonagouti, harlekin tjah endda i ko-farver G så det er jo bare at finde lige HAM!!!

Ziza blev HCM scannet i slutningen af April og ligger borderline… hendes ydre hjertevæg var et eller andet ,51 og må være ,5

Hun skal derfor scannes igen i slutningen af Juli.

Samtidig får jeg scannet Chili, som også er fertil.
Hun har til gengæld en fin boks og hage, men kunne være smart at parre med en han med god fylde, kraftige benstammer og længde idet hun selv er spinkel af bygning.

Håber ikke HCM scanningens foreløbige resultat skræmmer nogen væk og jeg kan forsinkre at jeg ALDRIG vil parre på Ziza med mindre scanningen og dyrlægen siger god for det.

Kh Annette [oregonian_bear9.gif]

http://www.pawpeds.com/db/?a=p&ids=3:39 … =iso&o=0.5

Link til tavlen… -blomst

Hvor er det da bare surt for dig, men jeg håber at du finder den helt rigtige han til din dejlige pige

Tusind tak for de opmuntrende ord Majbritt -blomst

Jeg sender dig et opdrætter navn som jeg er sikker på det ville være smart at spørge.

hehe, jeg er nysgerrig på om det er samme opdrætter vi tænker på…sendte Annette en PB med et navn -høhø

Det var ikke den samme GGG

Men TUSIND tak for jeres hjælp, nu vil jeg gå i undersøgelsesmode GG

Hvorfor parrer du hende ikke nu,Annette ?
Et par måneder fra eller til betyder vel intet ??

På grund af dette kære Hanne :slight_smile:

Ziza blev HCM scannet i slutningen af April og ligger borderline… hendes ydre hjertevæg var et eller andet ,51 og må være ,5

Hun skal derfor scannes igen i slutningen af Juli.

Vil ikke parre hende før jeg ved hun er clearet af scanning eller dyrlæge!

Kh Annette

Åhja,det havde du jo også nævnt tidligere…
Det forstår jeg godt…

[bigloony]

-HUG

Åh Annette øv øv -blåblå
Nå der skal nok være en super hankat til din smukke dame -mis

Stort kram til dig -bear -HUG -ballon