På den anden side af kundeservice

Nu læste jeg lige en tråd, om noget pis der kom i kog over noget tdc halløj
:smiley: Og vil lige fortælle den anden side af kundeservice (ikke at jeg støtter TCD, for det gør jeg ABSOLUT ikke [smilie=hate-boid.gif]
Men at sidde på den anden side af kundeservice, er altså ingen dans på roser
Jeg har mange ekspempler, men vil holde mig til det korteste jeg lige kan huske
Mig i samtalen er blå
Kunden er rød

En kunde ringede og sagde hun ville betale med girokort (det handler vi ikke med, kun kreditkort og netbank) Det fortalte jeg hende så.
Så siger hun: min onkel siger man kan (hun var en voksen dame)
Jeg gentager, at hun kan bruge sit dankort eller netbetaling
Det er i hvert fald for dårligt når hendes onkel bestilte med giro kort igår
hmmm siger jeg, det har han ikke, for vi har ikke brugt girokort i et halvt år.
Nåh siger hun, men hendes onkel har nogen til at ligge som han ikke har betalt girokortet på, for han har mistet det
Jeg tror nu at samtalen går ud på at han bare skal have et nyt girokort, så han kan få dem betalt.
Jeg siger så at jeg vil finde ud af det for hende, så hendes onkel modtager et girokort eller hvordan de nu vil klare betalingen.
Så skriger hun nærmest jamen så kommer min onkel i rippers.
Kæreste ven, nej han gør ikke, vi finder ud af det, det har jeg lige fortalt digSå lægger vi på
en time efter ringer hun:Hej kan jeg betale med girokort her
hmmm nej basse, det kan du stadig ikke
Det er godt nok ringe, det må være en sag for retten!
Jeg forsikrer hende om, at det vi gør er fuldt ud lovligt, og man ikke SKAL have girokort til rådighed.
Nåh siger hun, min onkel skal nok ringe ind og fortælle hvordan det hele hænger sammen
Jamen så lad ham gøre det siger jeg så, og vi afslutter
2 timer senere: Samme dame i telefonen. Kan jeg stadig ikke betale med giro?
Nej siger jeg
Nåh jamen så er Iben og jeg nødt tilat gå til pressen(jeg tænker, hvem helvede er Iben nu)
Så spørger jeg hvad de vil til pressen (og retten) med,
jah det kan de ikke udtale sig om, det er hemmelig
Jeg tænker, men holder det for mig selv, slæb os i retten, stå du bare og bliv til grin med de latterlige “argumenter”, du burde sagsøges for tabt arbejdsfortjenste, sådan som du optager kundeservice linien
Vi får sluttet samtalen med at jeg siger: jeg får en overordnet til at kontakte dig om 2 minutter
Nej, jeg slukker min mobil NU, jeg gider ikke snakke mere. Jeg kan kontaktes imorgen kl 8.50
Nå så tør du ikke mere, når det er en højerestående der ringer
Min chef ringer hende så op dagen efter.
SÅ ER DER KRAFTEDME ikke noget problem, og der var jo ikke for at skabe problmer. Nej hvad fanden var det så!

OMFG nogen mennesker! Dette er ikke blot et alenestående eksempel. Man bliver rakket ned både personligt og igennem firmaet

Man må bare sidde og tage imod, uden at svare igen - det må holdes i tankerne [smilie=hate-boid.gif]

hehe, jeg har lige netop siddet og diskuteret med et par stykker fra stofa ang. vores zaptor, som aldrig har virket som den skulle, og har ringet til dem så mange gange og pænt spurgt om de har nogen løsninger jeg kan prøve i dag løb min tålmodighed af med mig. først snakkede jeg med en der bad mig gøre noget installations halløj og virkede det ikke måtte jeg ringe tilbage. det virkede ikke, jeg ringede tilbage og bad derefter om en refundering af noget af det vi har betalt som slet ikke virker, så skulle jeg dælme ringe til en anden. hvilket jeg gjorde, som bad om mit nummer og ville ringe tilbage. så wauw efter at have ringet til dem i jeg ved ikke hvor mange måneder, så sender de en teknikker på torsdag. jubiii… men da jeg så spørger til det med at få penge retur, så siger hun dælme jeg skal skrive et brev… så jeg blev godt nok tosset… men det må jeg jo så bare gøre, skal bare lige køle lidt ned først tror jeg. [smilie=hate-boid.gif] er hvad jeg har at sige til stofa og deres skide zaptor.

jah ved store firmaer kan man godt rase [smilie=hate-boid.gif]

Men da jeg er den eneste i kundeservice her, får man jo svar af den samme hele tiden, og det er mig der står til verbale tæsk, hver gang en kunde er utilfreds, ofte har de ingen grund til det!

jamen det er jo dit job at få de verbale tæsk - når du sidder i kundeservice… du er den som folk får fat i når der er problemer… og ofteste er det den som tager røret som det kommer til at gå ud over…

Sidder selv i kundeservice og kender godt til alle mulige og umulige episoder - men stadig er det mit job, at være mellemled og den som tager skideballen… [smilie=hate-tunz.gif]

Coogans: Det var også bare for at fortælle folk, at det ikke altid er lige let at være den på den anden side :smiley:
Jeg ved godt det er mit job, men man bliver sgu stadig ked af det når folk bliver personlige -blåblå

Men sådan er folk - den som er den første de får fat i er den som får “svineren”… Ved selv hvor trættende det er - men det er nu bare een gang mit job… og jeg har da gudskelov fri før eller siden… -thumbs

Jah, man må bare fryde sig over, at man ved de ikke har ret :stuck_out_tongue:

Men nogen gange er man sgu flov over at man som menneske skal finde sig i de ting - som min chef siger, ikke alle mennesker fortjener venlig kundeservice [smilie=hate-tunz.gif]

Åh jeg havde også SÅÅÅÅ mange problemer med stofa. Det er godt nok een af de få gange hvor jeg blev gigarasende og det gik ud over ham i kunderservice. Godt jeg ikke har stofa mere, har betalt så rigeligt for en masse jeg aldrig fik.

Jeg har også selv arbejdet med kunderservice/telefonpasning og har taget rigtig meget skrald som slet ikke var min skyld, og hvor de som ringede virkelig nogengang var ganske latterlige i deres himlen. Det gælder bare om at være høflig og effektiv i de situationer.

Og det værste af, at jeg selv er blevet mere flabet, når det så endelig er mig der er kunden, jamen er det ikke forfærdeligt :smiley:

Men jøsses hvor kan man ryste på hovedet af nogle af de båtnakker der ringer!
Især de kunder man prøver at hjælpe i over 10 minutter (vi sælger downloads) som ikke alle er lige ferm til:)
hvor det så viser sig, det ikke er hos os de har købt tingene alligevel -høhø Hvor får man lige det nummer henne, hvor man TROR man har købt tingene.
altså ROFL, man får da en faktura, hvor de mest basale ting om firmaet står

Ja men så er det en som jer jeg lige har bidt hovedet af. -sorry For det er jo ikke jeres skyld i mit tilfælde, men den b**** der solgte mig en dims så jeg kan gå på internettet overalt. Jeg købte den for 10 dage siden. Den har endnu ikke virket. Jeg har brugt timer på kundeservice og blevet kastet fra afdeling til afdeling hvorefter jeg kørte tilbage til forretningen som da liiiiiiige oplyste at 3G nettet var nede meeeeeen at det nok virkede i løbet af aftenen. Jeg gav dem et par dage. Det virkede stadigvæk ikke. Endnu engang tilbage til forretningen for at annulere mit abonnement, men nej det kunne jeg ikke.

Jeg fik mig så taget sammen til at ringe, lovede migselv at jeg ikke ville bide hovedet af nogen, men da hun sagde at 3G nettet stadig ikke virkede og faktisk ikke havde virket i 14 dage, da blev jeg tosset. Dvs. at da jeg købte dimsen blev den solgt til mig velvidende at lortet ikke virkede…man burde da i det mindste gøre kunden opmærksom på at der er et problem, så kan man jo lige overveje en extra gang om man nu er helt sikker på at man vil gennemføre købet.

Jeg forlangte så at de skulle annulere min kontrakt på det grundlag. Nææææ nej, det kunne de skam ikke medmindre jeg betalter for et års abonnement.

Jeg syntes at betegnelsen kundeservice er total overdreven og fuldstændig fejlagtig…der er jo ingen service.

Nogen gange er man i sin ret til det, når der er blevet holdt informationer tilbage osv, og når penge ikke kan returneres, selvomdet er firmaets fejl

Men der er nogen mennesker der abre har bestemt sig for: Nu skal de satme have, så er det lige meget hvor meget man hopper og danser for dem, så er de sgu sure alligevel.

Havde så sent som i sidste uge en kunde igennem med noget download han ikke kunne få til at virke. Jeg spørger om de gængse spørgsmål der er, når kunder ikke kan få det til at virke.
Men så bare fordi jeg er pige siger han: Ej det går ikke det her, jeg skal snakke med en med en meget højere IT uddannelse end dig -blåblå øvbøv følte jeg mig dum og blond!
Skal siges, at it manden spurgte om NØJAGTIG det samme som mig, manden var bare pissed inden han ringede, og skulle spille fandango

Ja, jeg må også indrømme at man godt nok lærer en masse tricks, både gode og onde! Da jeg havde stofa-episoden havde jeg haft jobbet som kundeservicemedarbejder, og der røg nok et par ting ud af min mund, som jeg var overrasket over selv. Det virkede til gengæld efter hensigten, ligesom jeg selv havde oplevet det fra den anden side.

Normalt er jeg ikke en der råber efter folk, men bliver jeg snydt så vandet driver, ja så bliver jeg tosset.

Jeg har skam ringet mange gange til TDC kundeservice, og det har virket perfekt. De har altid kunnet hjælpe og har løst tingene for mig med det samme…det samme kan så ikke siges om det tilsvarende selskab her i Frankrig [smilie=hate-boid.gif]

jeg har også prøvet at være i den anden ende… i tele2s internet/hotline service …dengang for ca 8 år siden… da internettet stadig var noget man hæklede og alle gik på halen over et 56K modem…

nå men den heldige vinder at et opkald fra en SKIDEsur k*****g vis internet ikke virker…

hun starter med at råbe og skrige i røret… nu var der ikke så meget gang i den kl l**t om aftenen så jeg slår medhør på til stor morskab for mine kolleger…

jeg siger så ikke så meget, men 5-6 minutters uafbrudt talestrøm senere hører jeg mit “que” - "er du der?? " … fint tænker jeg - så kan vi gå igang… "undskyld - hvad sagde de deres navn var… ok - så var luften gået lidt af ballonen…

nå men vi når frem til problemet og jeg prøver at spørge ind til hvad der er galt.,…

“det virker ikke!!!” - ok - kan du være lidt mere konkret??

“jamen det virker bare ikke!!”… ok - hvad er det helt præcist der ikke virker spørger jeg meget sødt…

“den der maskine der står på bordet” - ok tænker jeg - det må være modemmet hun mener - hun har jo lige ringet til internet hotline…

Det var før plug and plays tid det her og man skulle installere med disketter og alt mulig oldnordisk - så jeg spørger - har du dine installationsdisketter fra pakken du købte i forretningen…

Pludselig starter en sirene af den anden verden i baggrunden… det er ungen der er vågnet… jeg farer sammen og er halvt døv på det øre jeg har headsettet i…

“øjeblik” lyder det… og hun forsvinder i flere minutter… jeg sidder og venter tålmodigt… “SKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATTTT” skriger hun pludselig,… OK - NU er jeg så døv på det øre… og jeg tager headsettet af og tager telefonen som jeg dog kan skrue ned for… “tag lige Brian” - hendes klon hedder “BRIAN” - F**K tænker jeg - det her kommer til at tage laaaaaaaaaaaaaaaang tid…

nå men for at gøre en 3 timer lang historie kort - så var det hendes COMPUTER der ikke virkede… og med konstante afbrydelser af den skrigende Brian og manden der forlangte ro til at se fodbold - så fandt vi ud af at hun ikke havde slået strømmen til på hverken skærm, pc, modem eller andet…

faktisk havde hun slet ikke sat ledningerne I!!!

Lille søde tålmodige mig havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig at nogen kunne være SÅ pc-analfabetiske at de ikke ville sætte ledningerne i et elektrisk apparat… men ok - hendes barn var døbt Brian - jeg burde have tænkt så langt…

i løbet af de næste 2 timer fik jeg guidet hende igennem at sætte stikkene i, sætte skærm og computer sammen, installere sit operativsystem + office (alle 31 disketter eller hvor mange der nu var den gang man kopierede ulovligt på disketter) installere sit modem OG huske at tænde for det… sætte sin get2net mailadresse op og hente sin første mail…

der kom ikke andre kunder igennem den aften og det var den længste aften i den uge jeg holdt på den arbejdsplads… 5 timer i røret med samme kunde…

jeg gik ind og sagde op dagen efter… jeg kunne ikke mere… jeg var helt færdig…

så jeg kan kun give jer ret dem der siger at det er hårdt at være på den side af linien når det gælder kundeservice - man skal have en helt særlig psyke - jeg måtte erklære fallit…

så -respekt til jer der kan… jeg er dybt fascineret…

nej man tænker jo aldrig i de baner! Nogen gange er det bare fjolser man få igennem.
Jeg ved godt at ældre mennesker ikke er vokset op med it som jeg er, men det sgu svært at guide folk igennem via telefon, når man ikke kan regne med, at de gør det man siger :smiley:

Hatten af for de 5 timer du holdte ud :smiley:

Her den anden dag fik jeg en kunde igennem, det første hun skriger er: HVAD FANDEN HAR I GANG I!?!?!?!?!
Fattet siger jeg: Hvad kan jeg hjælpe med?
Hun bryder herefter sammen i gråd og jeg sidder bare HUH, hvad sker der.
Det viser sig så at vi tidligere har annulleret en ordre fra hende, fordi hun mente hun ikke havde penge, så selvfølgelig sørger vi for hun ikke bliver trukket.
Men hun ringer så fordi banken siger vi har trukket pengene. Jeg går ind i vores PBS; der er intet trukket, hvilket jeg IHÆRDIGT og sødt forsikrer hende om.
Hun nægter at tro på mig, så jeg beder hende gå ind i hendes bank og få en konto udskrift, hvorefter hun svarer: Det må jeg ikke. Så siger, det er din konto, selvfølgelig må du det.
Hun tuder endnu højere, NEJ, for jeg er umyndig gjort…
bum bum, hvad er næste træk:)
Så beder jeg hende om at ringe til banken, jamen hun jan ikke nummeret. Jeg beder så om hendes reg + konto nummer og lover t ringe til banken. Jeg ringer næstved rundt for at finde hendes bank-
Nåh endelig, gevinst. Så måtte jeg jo sidde og forklare bankdamen hvad der var los, hun forstod intet , og jeg var til grin :smiley:
Men vi kom frem til, intet var trukket eller reserveret.
JEg ringer så gentagne gange til kunden, uden hun tager den.
Så en lige inde fyraften gør jeg et forsøg og hun tager den
Jamen det hele var i orden. GRRRR kunne du ikke have ringet inden jeg havde ringet hele næstved rundt!!!

-xxrotflmao -xxrotflmao -xxrotflmao -xxrotflmao
Herlige historier fra det virkelige liv - ligger flad af grin over dem, det kan jeg jo sagtens, for de gik jo ikke ud over mig

-xxrotflmao -xxrotflmao -xxrotflmao -xxrotflmao

Det er egentlig ærgerligt at jeg ikke kan huske dem mere. Da jeg havde jobbet/ene kom jeg hjem med en masse hver eneste dag. Men nogle sidder alligevel fast. På mine første jobs som telefoninterviewer i et analysefirma kan jeg huske at der på underlig vis var mange af dem her, og de var næste ordret ens:

Mig: Goddag mit navn er Signe He-…, jeg ringer fra “… Analyse” (firmaets navn). Vi er i gang med at gennemføre en undersøgelse om
Mand: Nnnæijh! Jeg ska ikke ha noget avis. Faarrrvel! (klik)

Godt så. Jeg syntes ellers det var et godt firma med nogle gode undersøgelser, så det var lidt irriterende at mange troede vi ville sælge et avisabonnement. Rigtig mange menneskers første indfald var “Nej tak, jæ skal intet ha! Farrvell! (klik)” Så sad man der, og egentlig syntes jeg også allerede dengang det var fair nok. I dag gider faktisk oftest heller ikke selv blive interviewet til telefoninterviewundersøgelser.

Og så var der den her, den glemmer jeg aldrig:

Mig: Goddag mit navn er Signe H…, jeg ringer fra “… Analyse” (firmaets navn)
Gammel dame: Er det Anne Lise???
(lang pause hvor jeg snakker videre om undersøgelsen, troede jeg hørte forkert det hun sagde)
Gammel dame: Anna Lise… nej ringer du til mig? Jeg troede du var død?

Doh, hvordan redder man lige den :?

Dem fra mine senere jobs som telefondame, tror jeg vist lige nu, jeg er blevet for dement til at huske, beklager. Skal nok komme igen hvis jeg kommer i tanke om flere. [bigloony]

-xxrotflmao Du har så evigt ret - nogle brænder sig bare fast…

jeg glemmer aldrig en af mine kolleger på tele2 - en super sjov og megt meget dygtig fyr med et ellers roligt temperament… han spildte virkelig sin tid som internet-supporter for han var alt alt for kompentent - men vi hyggede…

vi havde fået pizzaer leveret… og var lige blevet færdige da telefonen ringer…

han har tygget af munden så han tager den…

vi andre begynder at grine - nogle stadig med mad i munden, for vi kan se at han skifter farve… først bliver han ret bleg…

efterhånden som minutterne går sidder vi og stirrer intensivt på ham og flere af os er ved at krepere af grin over hans skiftende ansigter…

nu er han blevet højrød i potten…

han rejser sig og går lidt rundt… nu kan vi slet ikke holde os mere - vi skriger af grine… han skifter en en farve mellem blå og lilla…

pludselig går han hen til bordet… siger “et øjeblik” til kunden - tager headsettet af og sætter telefonen på hold - kyler headsettet hen af bordet - tager sin pizzabakke og smider den på gulvet og hopper arrigt på den mens han råber “AAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGHHHHHHHHH!!!”

jeg har til dato ingen anelse om hvad kunden egentlig sagde til ham -. men det pantomime teater han fik lavet der - det var noget af det sjoveste jeg nogensinde har set på en arbejdsplads…

-kramer

Vi overvejer pt også at få lavet en live chat til kundeservice, så mente de på arbejdet, at der skulle være webcam.
Jeg måtte sige det kun kunne være en dårlig ide, at kunderne kunne sidde og se jeg rullede øjne af deres dumheder -rulleøjne -muhaha
Så det blev hurtigt droppet:)

godt nok sidder jeg ikke i telefon halløjsa, men jeg arberjder i fætte br (ikke meget bedre, hvad angår irriterende kunder)

den ene jul kommer der en udlændinge dreng hen og siger, har i nogle blå nissehuer - hvorpå jeg svarer : nej desværre, vi har kun røde. knægten siger, jamen jeg vil have en blå nisse hue, hvorpå jeg igen siger det har vi ikke. og om ikke ungen bliver ved ??? jeg får til sidst (troede jeg) forklaret ham at vi ikke har de skide blå nissehuer.

jeg går videre med mine huller, da vi har pisse travlt det er jo jul, og tænker endelig forstod han det… meeeeeen niksen. han kommer dælme tilbage med sin far der kigger på mig og siger : min søn vil have en blånissehue. og jeg siger pænt : som jeg sagde til din søn for lidt siden, så har vi desværre ingen blå nissehuer. faren kigger truende på mig og siger igen med sammenknebet mund, jamen min søn vilo have en blå nissehue. der kunne jeg altså ikke lige holde mund mere, så jeg kigger på ham og siger igen, vi har ingen blå nissehuer, og hvis du vil snakke mere om det kan jeg hente min chef eller en vagt fra centeret fu kan snakke med det om . jeg har ikke tid til at stå og fortælle dig tyve gange jeg ingen blå nissehuer har, og jeg kan sq ikke trylle dem frem til dig, så u vil jeg gerne bede jer gå, da jeg ikke vil finde ig i du står og snakker sådan til mig. faren tog sin søn i armen og gik. og jeg har aldrig set dem i butikken siden.

min chef stod og hørte det hele og kom bagefter hen og roste mig . havde nu ellers regnet med en skideballe, men hun sagde at havde jeg intet sagt var hun selv hoppet ind i samtalen og bedt ham gå.