Pakker som man ikke har bestilt? :(

[QUOTE=DK Thomani;734693]Retshjælpen er ganske gratis såfremt man ikke tjener over et vist beløb. Beløbet stiger pr. barn man har og så vidt jeg husker er du på dagpenge eller noget i den stil? Så jeg tror ikke du behøver at spekulere på om du skal betale for det :slight_smile:

Jeg har linket til en side længere oppe hvor du kan finde din lokale retshjælp :)[/QUOTE]

Jeg er på alm løn, godt nok sygemeldt, men får stadigvæk samme løn. Kan se at jeg kan komme til at snakke med en på torsdag, så må lige tage ned til dem og høre dem om hvad jeg skal gøre, der står på hjemmesiden at det er gratis at komme til :slight_smile:

Tak for linket :slight_smile:

Har skrevet tilbage til supershopping at jeg vil kontakte forbrugerklagenævnet og tage en snak med en adovokat omkring dette. Og jeg har nu fået en mail tilbage at det er bare en aftale…?? Det "skræmte dem ikke at jeg har valgt at gå til en advokat omkring disse regninger… så tror nu at jeg ikke kan slippe af med at skal betale pengene til dem :frowning:

Jo, det kan du sagtens :slight_smile:

Mist ikke modet af deres skræmmekampagne, du skal ikke være en af dem der hopper i fælden og betaler!

[QUOTE=Leumica;736240]Har skrevet tilbage til supershopping at jeg vil kontakte forbrugerklagenævnet og tage en snak med en adovokat omkring dette. Og jeg har nu fået en mail tilbage at det er bare en aftale…?? Det "skræmte dem ikke at jeg har valgt at gå til en advokat omkring disse regninger… så tror nu at jeg ikke kan slippe af med at skal betale pengene til dem :([/QUOTE] Det er bestemt ikke unormalt, at det preller af på dem. Det er noget andet når invitationen til retten kommer. :cool2: Virksomheder som Supershopping lever af at sende produkter ud kamufleret som “gratis produkter” for derefter at opkræve penge for det. Eller som i dit tilfælde påstå, at man har sagt ja til “et eller andet” gennem en eller anden konkurrence (man ikke nødvendigvis har deltaget i).

Ja, når brevet fra advokaten kommer så bliver de fromme som lam fordi de ved de ingen sag har :slight_smile:

Supershopping har der været KÆMPE problemer med før - det er svindel og humbug!.. og forbrugerstyrelsen har øjnene på dem!
sørg for at få dem meldt de rette steder med hjælp fra retshjælpen…

bare rolig - du kommer ikke til at betale en krone…

jeg kender også en der har været i kløerne på dem - det skal du bare hoppe op og falde ned på - og ENDELIG ikke lade dig skræmme til at betale!!

sådan nogle lever af at skræmme, så det gælder bare om at være mere stædig og hårdhudet end dem, jeg har haft tlf-opringninger hvor et “firma” truede med at betalte jeg ikke inden 8 dage ville der møde inkassatorer op på min bopæl, de færreste bryder sig om det, jeg foreslog at de sørgede for at være godt påklædt for de ville komme til at stå uden for døren, og at de i øvrigt ikke fik en klejne fra mig før jeg havde rettens ord for at jeg skyldte dem noget, efter 1½ år gav de op

Tilføjer at netop fordi det er så “små” beløb er der mange der tænker “nej jeg orker ikke det her” og betaler.

Og så har svinene vundet et par 100 kr - det er en ganske god løn for at sende et par trusselsmails…

føj for fanden. Jeg begriber ikke at sådanne “firmaer” ikke bare kan blive lukket omgående af politiets bedrageriafdeling. Det er jo simpel svindel, det der!

:yikes: - hold da op! Utroligt hvor længe det kan fortsætte uden at de er endt på forsiden af Ekstra Bladet eller lignende…!
Marianne, du skal ikke betale en krone! Du er langt fra alene!
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;736833]:yikes: - hold da op! Utroligt hvor længe det kan fortsætte uden at de er endt på forsiden af Ekstra Bladet eller lignende…!
Marianne, du skal ikke betale en krone! Du er langt fra alene!
VH
Susanne[/QUOTE]
Det har de da også været - flere gange mig bekendt… de har i hvert fald været i nyhederne RIGTIG mange gange…
Nu skulle firmaet vist være flyttet til Letland eller sådan noget (så vidt jeg husker!) og det gør det svært for de danske myndigheder at gøre voldsomt meget i mod dem…


Edit - går man ind i “medieomtale” derinde, kan man se, at EB har haft fat i dem 2 gange og TV2 også 2 gange, samt forbrugerrådet og andre…

Jeg synes, du skal skynde dig faktisk at kontakte Forbrugerklagenævnet og en advokat fra Retshjælpen, så du kan få dem til at fortælle dig, præcis hvordan du skal forholde dig. Du skal selvfølgelig under ingen omstændigheder betale. Men det vil sikkert være rart for dig selv at få nogle fagfolk indover, så du ved, du gør det rigtige, og at firmaet ikke kan komme efter dig, lige meget hvad de skriver.

Du må ikke betale en 50 øre til dem, for guds skyld. Og godt du har kontaktet nogle kloge hov
eder :slight_smile: