Pandekager,Mmmm

Jeg skal i morgen besøge en veninde og vil tage pandekagedejen med,så vi kan få dem lune til kaffen.
Men jeg mgl. opskriften,så er der nogen som har en nem og lækker opskrift :slight_smile: ?

jeg plejer at bruge den her - nem og lækker:)

250g mel
½ tsk salt
2 tsk sukker/vanille sukker (jeg plejer at bruge vanille sukker:ups:)
3 æg
5 dl mælk
3 spsk olie - som jeg så udskifter med flydende margarine
1 dl øl

de smager i hvert fald mega godt :thumbup:
man får ca. 12-15 pandekager af den portion - plejer jeg i hvert fald :tihi: det er jo lidt forskelligt hvor tykke/tynde man laver dem, hvor jeg efterhånden er ret hård til at få dem pænt tynde… øvelse gør jo mester :ups:

Tak for opskriften,den lyder lækker :slight_smile:

:savle::savle::savle:

Hvor er det bare længe siden, jeg har fået pandekager med vaniljeis og solbærsyltetøj…

:savle:

Hvor er det bare længe siden, jeg har fået pandekager med vaniljeis og solbærsyltetøj…

:savle:[/quote]

Uhm… Jeg har et glas fra i sommer… Mon ikke det snart skal i brug :rock:

:ok:

Jo… forkæl dig selv og manden med en stak nybagte pandekager…

:savle:

Ååååh, kom lige med nogle gode ideer til tilbehør til pandekager som dessert! Skal have gæster i næste uge, har nogle pandekager i fryseren som vi skal have til dessert - og jeg er helt blank! (Eller har nogen en opskrift på crepes suzette, som ikke stikker ild i hele køkkenet…?)
VH
Susanne

Susanne-> Man kan smide pandekagerne i et ildfast fad, sådan foldet sammen til “kvarte”, ind i ovnen for at lune dem (det er jo dejligt nemt, så kan de laves dagen før:ok:)…
Når de kommer ud, har man lige fået anrettet nogle iskugler på tallerknerne, en eller to pandekager (efter størrelsen/tykkelsen på pandekagerne, humør og gæsternes sult:tihi:), drysse dem med lidt flormelis og mandelflager:ok:

Det ser både skde god ud, og smager også skde godt!
har man lidt “færdigheder”, kan man lave lidt tynd lun hindbærs"sovs" og tilføje:ok:

den har jeg godt nok efterhånden lavet en del, når min mor har bedt mig sørge for en dessert :tihi:

[quote=PiaB;482010]jeg plejer at bruge den her - nem og lækker:)

250g mel
½ tsk salt
3 æg
5 dl mælk
1 dl øl

man får ca. 12-15 pandekager af den portion - plejer jeg i hvert fald :tihi: det er jo lidt forskelligt hvor tykke/tynde man laver dem, hvor jeg efterhånden er ret hård til at få dem pænt tynde… øvelse gør jo mester :ups:[/quote]

1 dl øl… er det ligegyldig hvilken øl det er??

tja jeg “plejer” at bruge en Thy Classic :tihi: men det er jo så fordi det er en af de øl jeg gider stå og drikke resten af mens jeg laver pandekagerne…

jeg tror nok en pilsner af en art vil være at foretrække:D

[quote=PiaB;482433]tja jeg “plejer” at bruge en Thy Classic :tihi: men det er jo så fordi det er en af de øl jeg gider stå og drikke resten af mens jeg laver pandekagerne…

jeg tror nok en pilsner af en art vil være at foretrække:D[/quote]

MÅ man drikke resten mens man bager ??? :skål:

oO Så blev man sendt hjem i seng - er ikke rask :frowning:

oh yes :thumbup:
det gør bagningen lidt sjovere - især hvis man “kommer til” at ødelægge nogle af pandekagerne… dem kan man jo ikek servere for andre, så dem må man stå og spise i køkkenet :ok:

uhm - jeg “kommer til” hver gang med mindst to… :tihi:

[quote=PiaB;482592]oh yes :thumbup:
det gør bagningen lidt sjovere - især hvis man “kommer til” at ødelægge nogle af pandekagerne… dem kan man jo ikek servere for andre, så dem må man stå og spise i køkkenet :ok:

uhm - jeg “kommer til” hver gang med mindst to… :tihi:[/quote]

Pyhaaaa… så kan det jo ende op med en 4-dobbelt portion :rolleyes:

Nå, men den opskrift SKAL afprøves…om jeg så skal finde en Thy Classic

[quote=Sannela;482614]Pyhaaaa… så kan det jo ende op med en 4-dobbelt portion :rolleyes:

Nå, men den opskrift SKAL afprøves…om jeg så skal finde en Thy Classic[/quote]

Thy øl kan købes i alle større coop forretninger mig bekendt :ok: i hvert fald hos kvikly :thumbup:

[quote=PiaB;482010]jeg plejer at bruge den her - nem og lækker:)

250g mel
½ tsk salt
3 æg
5 dl mælk
1 dl øl

man får ca. 12-15 pandekager af den portion - plejer jeg i hvert fald :tihi: det er jo lidt forskelligt hvor tykke/tynde man laver dem, hvor jeg efterhånden er ret hård til at få dem pænt tynde… øvelse gør jo mester :ups:[/quote]

Så er pandekagerne bagt…for 3.gang… og de er intet mindre end fantastisk lækre.
Jeg brugte rigtig smør som jeg smeltede og kom i dejen,det gjorde dem bestemt ikke mindre lækre.
Tusind tak for opskriften :slight_smile:

[quote=Hanne N;487953]Så er pandekagerne bagt…for 3.gang… og de er intet mindre end fantastisk lækre.
Jeg brugte rigtig smør som jeg smeltede og kom i dejen,det gjorde dem bestemt ikke mindre lækre.
Tusind tak for opskriften :-)[/quote]
det var så lidt :smiley: godt at de blev lækre :smiley: