Pans Labyrint

Puha en tudefilm, har set den før, men fandt den lige i en pose, og tænkte den ser jeg lige igen.

Jeg har stadig en kæmpeklump i halsen…

Har I set den? Hvis ikke, så se den…

Det er uden sammenligning en af verdens bedste og mest tankevækkende film!

Jeg har godt set den, men husker da ikke at det var en tudefilm :?
Please fill me in…

Aner ikke hvad det er for en film

Nu vil jeg jo nødig ødelægge den, hvis nogle ikke har set den. Så spring dette indlæg over:-)

Pigen flytter med sin mor op til ham den total lede facist general. han er bare ond. Hun drømmer sig ind i sådan en fantasiverden, for at holde det hele ud - eller gør hun? Er Pan der virkelig? Eller er det en fantasi? Det er filmens store gåde.

Jeg tror han er virkelig:-)

Til sidst dør hun, og så ser man hende barnepigen sidde og hulke, og hele verden er grå og kold. I mens går man ind i pigens fantasiverden, hvor alle farver er varme og smukke, og der er latter og glæde, for prinsessen er vendt hjem.

Det der skifte mellem virkelighed og fantasi slår benene væk under mig - på overfladen ser hun ud til at være død og væk for altid, men i virkeligheden er hun for første gang lykkelig og fri og genforenet med alle hun elsker.

Jeg har selv en stærk fantasi, og den film rammer mig bare i hjertekulen.

Især fordi man aldrig rigtig får at vide om det er den ene eller den anden virkelighed, der er sand - og jeg kan bare slet ikke bære, hvis Pans verden ikke findes. Men muligheden er der jo. Og for de efterladte er Pans verden meget meget fjern… de voksne har mistet deres fantasi.

Det er sørgeligt!
Derfor vælger jeg bevidst at tro på Pan og co.

Tror det jeg græder over er, at filmens budskab er så smuk. Den uskyldige kan ikke dø - kærlighed er evig. Uden fantasi og eventyr er livet ligegyldig. At vinde en krig er intet værd, der er kun tabere - men hvis vi tør bruge vores fantasi så vil vi aldrig kunne fængsles, dø eller lide.

Jeg synes det er smukt
MVH

Ahh ok Helle så er jeg med igen.
Jeg er knap så fyldt med fantasi på trods af at jeg eeeeelsker genren, men jeg vil gerne have en klar og tydelig slutning så jeg har noget jeg kan forholde mig til. Ikke det der “tænk selv videre” noget :tihi:
Men pyyyh jeg gyser bare ved tanken om ham væsenet med øjne i hænderne -what-what-what-what-what-what-what

Ja The Boogie man - han er godt nok klam!
Det er faktisk den værste filmfigur jeg har set til dato!

http://www.dr.dk/NR/rdonlyres/A6B58340-4030-4C98-937E-365A32471A33/811476/b989a8c9afc84d30877c1f6075deefe1_pans_labyrint.jpg

Uhhh

Ja, Pan’s labyrint er en fantastisk film!
Jeg vil da med det samme også anbefale dig/jer at se Børnehjemmet/El Orfanato - også en utrolig god (og til tider uhyggelig) film af folkene bag Pan’s Labyrint… :ok:

Åh ja den har jeg hørt om!

Den vil jeg gerne se - havde helt glemt den:-) Tak:-)

Så lidt, den er virkelig en aften værd! :ok:

Erhm…

jeg synes den var vildt skuffende. Jeg havde hørt så meget godt om den. Jeg var meget skuffet over den…

Jeg synes det er en af verdens bedste film!

den skal ses for det den er - en tankevækkende film som er en kunstnerisk oplevelse - hvis man gik efter en action gyser så blev man skuffet - den er immervæk nomineret til 8 oscars i sin tid - så det er ikke en lige ud ad landevejen film

Jeg har set den, den er rigtig god.

er det din film Helle ? eller en du har lånt.