Parring af gravid hunkat

Cognac venter killinger om max en uge… Og pludselig er Yankie begyndt at hoppe på hende for at passe sig… Der har intet været under hele drætigheden, det er først nu…

Hvorfor gør han det?
Lugter hun anderledes fordi det er ved at være oppe over?

Og hvad skal jeg gøre? Kan det skade Cognac og killingerne?

Jeg ved ikke hvorfor han gør det …Men jeg ville ikke tillade det hvis det var min hankat. Med så kort tid til fødslen har din missemor brug for ALT den fred og hvile hun kan få, så hun kan samle kræfter til den forestående begivenhed. En drægtig missemor, med så kort tid til fødslen, bør ikke lave meget andet end sove og spise - Og mon ikke din hankat bare kan mærke at hun lige nu ikke orker at kæmpe imod ham ??

Jeg venter selv killinger om en 1½ uges tid, og jeg kan mærke på Gaia at hun nu har brug for meget hvile og fred og ro …

Jeg ville bremse det - sikkert fordi jeg menneskeliggør mormis en smule:-) - men jeg ville stadig bremse det.

Hvis hanmis er sund og rask, så sker der næppe noget, men alligevel…
Jeg går ud fra, at hanmis er kastrat.

MVH

Stopper det selvfølgelig også, men det kunne jo være det var en naturlig adfærd. Jeg undred mig bare om der var en go grund?
Prøver atholde dem adskilt og holder øje med dem.
Nej hanmis er ikke kastrat. Det er ham der skal være far.

[QUOTE=PivC;199034]Stopper det selvfølgelig også, men det kunne jo være det var en naturlig adfærd. Jeg undred mig bare om der var en go grund?
Prøver atholde dem adskilt og holder øje med dem.
Nej hanmis er ikke kastrat. Det er ham der skal være far.[/QUOTE]

Jeg tror såmæn ikke det er unaturlig adfærd - En fertil hankat vil vel udnytte alle chancer ? :-). Men for en høj-drægtig hunkat må det være stressende at ha’ ham hængende på nakken, på en i forvejen bebyrdet krop - desuden kan hendes slimprop jo osse gå dage før fødslen, og så er hun jo ‘åben’ og måske med risici for infektioner.

Jeg vil da osse råde dig til, at ha’ et vågent øje med dem, når hun er i fødsel og den nærmeste tid efter - Det er sandelig ikke sikkert at hun tillader hankatten komme i nærheden af killingerne.

Min hankat gjorde det hver gange på den ene af mine hunkatte, når hun gik i fødsel.

Ingen tvivl om at hun udskiller hormoner lige nu, som han så - som han skal og bør - reagerer på.

Det samme kan ske omkring de tre uger henne i drægtigheden, også her kan der udskilles hormoner som de kære hanner kan lugte :wehuu:

Jeg ville som bare skille dem, og lade hende have fred og ro for hans lyster.

Så giver det bedre mening… Jeg holder dem lidt fra hinanden… Tak for alle svarene… :smiley:

I er som altid fantastiske…

En af mine devonpiger lod sig parre hele drægtigheden,var noget nervøs over det,men der skete intet og hun fødte 4 store (over 100 gr. stk.) og friske killinger til normal tid.
Killingerne var kun 1 uge gamle,da hun atter gik i løb,så hun har gang i hormonerne !!
Og selv på p-piller kan hun lade sig parre,ret frustrerende…