Parring efter dødfødte killinger, hvornår?

Enig.

Jeg synes man skal passe på med at stoppe katten med antibiotika, når der ikke er påvist en eller anden form for bakterie.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;869300]Næh. Men hvis ikke der er en åbenlys grund sker der vel omvendt ikke noget ved at gi’ en kur. Så har man vel lidt sikkerhed for at det i al fald ikke er det?

Ikke fordi jeg går ind for at medicinere unødigt, men somme tider ER antibiotika bare det der skal til, også i tilfælde hvor det ikke umiddelbart burde gøre en forskel :)[/QUOTE]

Jeg ville så aldrig give antibiotika, hvis der blev født en killingen og der ikke var nogen tegn på infektion. Havde der været infektion ville der også være snask eller andet, der indikerede det.

Vi kunne jo også bare give antibiotika, hver gang vores kat nyser eller ser lidt skidt ud … men hvor er vi så henne :?

Hvis der var klar mistanke om at der var tale om noget bakterielt killingen var død af, ville der være mere fornuft i at give hunkatten antibiotika næste gang hun var drægtig, så man forebygger det sker igen.

Der sker rigtig mange ting med vores katte, der ikke har en bakteriel årsag - heldigvis da :slight_smile:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;869365]Jeg ville så aldrig give antibiotika, hvis der blev født en killingen og der ikke var nogen tegn på infektion. Havde der været infektion ville der også være snask eller andet, der indikerede det.

Vi kunne jo også bare give antibiotika, hver gang vores kat nyser eller ser lidt skidt ud … men hvor er vi så henne :?

Hvis der var klar mistanke om at der var tale om noget bakterielt killingen var død af, ville der være mere fornuft i at give hunkatten antibiotika næste gang hun var drægtig, så man forebygger det sker igen.

Der sker rigtig mange ting med vores katte, der ikke har en bakteriel årsag - heldigvis da :-)[/QUOTE]

Enig :slight_smile:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;869365]Jeg ville så aldrig give antibiotika, hvis der blev født en killingen og der ikke var nogen tegn på infektion. Havde der været infektion ville der også være snask eller andet, der indikerede det.

Vi kunne jo også bare give antibiotika, hver gang vores kat nyser eller ser lidt skidt ud … men hvor er vi så henne :?

Hvis der var klar mistanke om at der var tale om noget bakterielt killingen var død af, ville der være mere fornuft i at give hunkatten antibiotika næste gang hun var drægtig, så man forebygger det sker igen.

Der sker rigtig mange ting med vores katte, der ikke har en bakteriel årsag - heldigvis da :-)[/QUOTE]

:enig:

Jeg er enig med de fleste andre her,det er bare å prøve igjen.
Nå fødte jo damen selv også :slight_smile:

Jeg ville heller ikke bare gitt antibiotika for sikkerhets skyld. Det skal kun brukes under sterk mistanke eller virkelig et påvist problem.
Katter skal jo ha basselusker også i seg,men i en normal mengde.
Vi har omtrent overmedisinert tidligere avlshunner med antibiotika i et spesiellt program,men da var det pga sterk mistanke om G-streptokokker. Da snakker vi om 3 aborter og en altfor tidlig fødsel. Da var det noe som slett ikke var som det skulle.
Da vi “endelig” fikk en kattunge som bare døde helt plutselig fra å være frisk og rask over 10 dager gammel - så sendt til obduksjon,så fikk vi problemet svart på hvitt.
G-strep er ingen hyggelig opplevelse,for der er så mange ulike grader av problemer man kan få. Ikke alle opplever det likt.
Dette har jeg holdt på med i ca 2 år, men de 3 siste kullene mine i fjor og i år så behandlet vi dem ikke før parring og under drektighet. Det vil jeg også fortsette med ,altså ikke medisinere nå. For jeg tror problemet med G-strep er over hos oss for denne gang. Kan jo hende det kommer på besøk igen om noen år til,like overraskende som første gang :slight_smile: