Pas på poterne misserne

Nå små misser…nu ka’ det være nok :surrender1:
I æder mine Kallaer som jeg er så glad for, hostaerne æder I som om det var salat, Jern-Henrik har fået ny passager på bagagen op til flere gange, en ny plante bliver straks overfaldet og ribbet for hvert et blad :argh:
Skal en plante overleve her…ja så skal den ihvertfald hænge oppe i loftet hvor I ikke kan nå :argh:
Næ, nu er det slut små venner :nix:, nu har vi købt en kødædende plante ( første foto)…prøv lige at stik fusserne ned til den :høhø: HAPS siger det så :tihi:

Jeg kan se for mig, når bladet lukker sig om en hale, og den stakkels kat derefter trækker din fine, nye plante gennem hele huset… :høhø:

Hvor har du det fint, Lisbeth. Der ser SÅ hyggeligt ud i den løbegård/udestue -
eller hvad I nu kalder den. Du har tydeligvis et kæmpetalent for den slags
indretning.

Sådan nogle kødædende planter er sjove. Kan huske, vi havde en, da jeg var
barn. Vi kunne få meget tid til at gå med at få den til at klappe sammen.
Snapp!, som der står :høhø: Men pas nu på, den ikke snapper Kalles fine
tufter :cool2:

:høhø::høhø::høhø:

Dejlig tråd… ja, nu får vi se om planten eller kattene overlever :yikes:

Og så må jeg lige nævne :

Hvor er de bare heldige de katte, sådan at kunne gå rundt i sådan et Paradis af en løbegård :ok::ok: - der er bare SÅ flot !

[QUOTE=Coon Danica;593656]
I æder mine Kallaer som jeg er så glad for,[/QUOTE]

Jamen er kalla ikke giftig for katte? :?
Spørger fordi jeg selv ELSKER kalla, men ikke tør have dem pga. mislingerne…
Jeg er så vild med din løbegård - Den er vidunderligt smuk! Men så matcher det jo også kattemisserne! :wehuu:

[QUOTE=Maria Amanda;593828]Jamen er kalla ikke giftig for katte? :?
Spørger fordi jeg selv ELSKER kalla, men ikke tør have dem pga. mislingerne…
Jeg er så vild med din løbegård - Den er vidunderligt smuk! Men så matcher det jo også kattemisserne! :wehuu:[/QUOTE]

Jeg tror bestemt ikke at de er giftige, vi samler på dem og har haft dem i flere år hvor misserne gladeligt har gnavet lidt i dem og der er aldrig sket noget.

Ih, er det rigtigt?! :smiley: Gad vide hvor jeg har fået det fra? :?
Jeg skal ud at købe kalla!! :wehu:

Øv, jeg fandt det. :argh:

Så tør jeg ikke alligevel…

Men dine katte er da tydeligvis ligeglade med hvad der står! :tihi:
Jeg er slet ikke misundelig på at du kan have kalla stående… :ihhaltsåå:

[QUOTE=Maria Amanda;593843]Øv, jeg fandt det. :argh:

Så tør jeg ikke alligevel…

Men dine katte er da tydeligvis ligeglade med hvad der står! :tihi:
Jeg er slet ikke misundelig på at du kan have kalla stående… :ihhaltsåå:[/QUOTE]

Jeg har også calla’er stående, uden problemer, og kattene herhjemme synes også det er sjovt at spise mine blomster…

Dejlige billeder, håber ikke de får spist deres futter

[QUOTE=Maria Amanda;593843]Øv, jeg fandt det. :argh:

Så tør jeg ikke alligevel…
[/QUOTE]
En plante af calla-familien (Fredslilje) er faktisk grunden til at jeg begyndte at interessere mig for emnet.
Jeg havde sådan en, min nye killing spiste af den (den første kat, så nej, jeg vidste ikke ret meget :rulleøjne:). Og hun blev så syg, så syg… :frowning: Jeg HAR faktisk tænkt tanken at hendes nyreproblemer senere i livet kunne have noget med den forgiftning at gøre. En ung kat viser ikke tegn på sygdom, selv om noget af nyrevævet er ødelagt, for nyrerne har enorm overkapacitet i de unge år. Men en ældre kat, derimod, har brug for alt, hvad den har - eller burde have - tilbage.
Jeg skal ikke blande mig i hvad andre gør - men jeg skal ikke ha’ dem indenfor dørene mere…

[QUOTE=Ann R;594047]En plante af calla-familien (Fredslilje) er faktisk grunden til at jeg begyndte at interessere mig for emnet.
Jeg havde sådan en, min nye killing spiste af den (den første kat, så nej, jeg vidste ikke ret meget :rulleøjne:). Og hun blev så syg, så syg… :frowning: Jeg HAR faktisk tænkt tanken at hendes nyreproblemer senere i livet kunne have noget med den forgiftning at gøre. En ung kat viser ikke tegn på sygdom, selv om noget af nyrevævet er ødelagt, for nyrerne har enorm overkapacitet i de unge år. Men en ældre kat, derimod, har brug for alt, hvad den har - eller burde have - tilbage.
Jeg skal ikke blande mig i hvad andre gør - men jeg skal ikke ha’ dem indenfor dørene mere…[/QUOTE]

Ja, fredsliljer er meget giftige.

Og fredsliljer er i familie med calla…

Arum-familien (Araceae) rummer 106 slægter og mere end 4000 arter, som mest er udbredt i subtroperne og troperne. De fleste af familiens planter er giftige.

Ja, dem har vi også haft tidligere - heldigvis uden at kattene interesserede sig for dem. Men de kommer så også på “forbudt-listen” fra nu af.

[QUOTE=Ann R;594064]Og fredsliljer er i familie med calla…

Ja men jeg er ikke bange for dem, vi har haft dem så længe og der er blevet gnavet af bladene mange gange uden at der er sket noget.
Men fredsliljer tør jeg ikke have.

[QUOTE=Coon Danica;594081]Ja men jeg er ikke bange for dem, vi har haft dem så længe og der er blevet gnavet af bladene mange gange uden at der er sket noget.
Men fredsliljer tør jeg ikke have.[/QUOTE]

Jeg håber du har ret, for som du kan læse er de faktisk giftige.
Som sagt, jeg er bange for nyreskader, der først viser sig i kattens alderdom. Så jeg har det bedre med at købe noget, jeg er sikker på ikke kan gøre skade :slight_smile:

Vi har normalt kun dem stående ved fordøren - altså udenfor, og der kan kattene ikke komme til dem - heldigvis.

Får jeg hegnet hele haven ind engang, som jeg gerne vil, så har jeg et par planter, der ryger direkte på genbrugspladsen. Jeg har nogle Lilje-konvaller stående.

Der ser så hyggeligt ud i din “udestue” Så lige små grønne orme på rebstier
Det er meget gennemført og sødt !

[QUOTE=Poly-Cats;594231]Der ser så hyggeligt ud i din “udestue” Så lige små grønne orme på rebstier
Det er meget gennemført og sødt ![/QUOTE]

Sikke en flot grøn orm du kan lave her :smiley:

:rock:Ja ik ? - Og i den rigtige farve :tihi:

Jo nemli’