Passer du dine tandlægebesøg

Passer du dine tandlægebesøg :slight_smile:

Jeg gør.
Jeg er helt hysterisk med mine tænder. :slight_smile:

Jeg kan ikke huske, at jeg nogensinde er gået i seng - uden at børste tænder.

:ups:jeg har ikke været god til det pga stor tandlæge skræk, så det har kostet mig snart 9 000 kr i tandlæge de sidste 2 md.
Nu har jeg fået en tandlæge som jeg har det godt med , så nu skal jeg nok holde mit besøg 1 gang om året.
Det har været dyre penge, men har lært af det nu.

nej jeg går kun til tandlæge når jeg har et behov for det, dvs ved tandpine osv.
jeg har ikke tandlægeskræk overhovedet, sidst jeg var ved tandlæge er vel 4 år siden nu og det var så en anden tandlæge end den jeg normalt brugte, han havde vist lige suget en smøg og glemt at vaske fingre bagefter, det var bare ulækkert og jeg var så gal over det og påtalte det osse overfor tandlægen uden held desværre.
ulækkert ulækkert ulækkert ulækkert

jeg børster tænder morgen og aften og bruger osse mundskylle-væske, i løbet af dagen ka jeg osse godt børste tænder hvis jeg har en grim smag i munden

Jeg går også kun til tandlæge hvis jeg har behov for det :slight_smile: Selvom jeg har verdens bedste tandlæge :tihi:

det skulle vel aldrig være tandlægen i kappelvænget:p

Jeg gør bestemt ikke! Jeg har simpelthen ikke penge til det! Jeg spare ca 1000 kr op hvert andet år til tandlægen, men kommer langt fra afsted.

Lige nu har så en visdomstand der bare gør hammer ondt, så den kunne jeg godt tænke mig at få ud, når den engang kommer helt op!

:inlove::inlove::inlove:

Nope… går kun derhen, hvis noget gør avs.

:S

Det har jeg desværre ikke haft penge til de sidste mange år, men det hævner sig osse nu … mine tænder er simpelthen ved at gå i stykker :S
Så jeg må ned på kommunen og søge om tandlægehjælp … ved ikke hvad jeg skal gøre hvis ikke jeg kan få hjælp :ked:

[quote=Skattekat;288102]Det har jeg desværre ikke haft penge til de sidste mange år, men det hævner sig osse nu … mine tænder er simpelthen ved at gå i stykker :S
Så jeg må ned på kommunen og søge om tandlægehjælp … ved ikke hvad jeg skal gøre hvis ikke jeg kan få hjælp :ked:[/quote]

:?:?:?

Er der ikke noget med, at man kan få gratis behandling af tændlæge -studerende på Tandlægehøjskolen ???

:kryds:

Jeg tager mine ud og sender dem med posten til tandlægen en gang om året!!! -buba -buba

[quote=M&M-mor;288106]Jeg tager mine ud og sender dem med posten til tandlægen en gang om året!!! -buba -buba
[/quote]

-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL

Det var dælme da smart - bare tandlægen så ikke sender dem tilbage med B-post - for så er der godt nok mange dage på flydende kost.

:savle::savle::savle::savle:

LOL De er flyttet til Hasle Torv - og jo det er ham :rock:

Jeg går til tandlæge eftersyn hver 6 måned :slight_smile:

Det er meget billigere at tage tingene i opløbet, end at vente til det er store ting.

Jeg har nu i en lang periode ikke fået passet mine tandlægebesøg - og nu er det surt.

Jeg har tandpine og kan se på budgettet at der tidligst er råd til at komme afsted til januar…og så skal der højst være et enkelt hul i en kindtand for at det kan lade sig gøre at betale.

Jeg tror det er eftervirkninger af de antidepressive piller jeg fik i tre år som jeg føler på mine tænder nu, en af de bivirkninger jeg døjede med gennem hele forløbet var mundtørhed, og uden mundvand er tænderne meget mere udsatte for karies.

Åh, det er noget skidt altså :argh:

[quote=Lunica;288111]Jeg går til tandlæge eftersyn hver 6 måned :slight_smile:

Det er meget billigere at tage tingene i opløbet, end at vente til det er store ting.[/quote]

:inlove::inlove:

Helt enig… men jeg kan bare ikke li’ tandlæger - de roder og rager med alle mulige stikkende monsterting inde i MIN mund.

UFF !

Jeg kan ikke ha’ det.

:blegne:

Jeg kan ikke forstå, hvorfor man ikke udvider sygesikringen til også at omfatte tandpleje…

:ok::ok:

Det ville bare være alle tiders idé - der er så mange unge der ikke har råd til at få passet deres tænder, mens de er på SU… eller elevløn… eller kontanthjælp… eller… andet.

:ok:

Det synes jeg også ville være rigtigt godt…

[quote=M&M-mor;288106]Jeg tager mine ud og sender dem med posten til tandlægen en gang om året!!! -buba -buba

[LEFT]Det skulle ikke undre mig.
Anne du skal da også absolut være anderledes…:hjerte:[/LEFT]

Jeg tager trofast til tandlæge to gange om året. Men det er godt nok dyrt når man er på SU også selvom jeg for det meste slipper med en tandrensning.