Pawpeds hvordan man gør?

For ikke at spamme den anden tråd laver jeg lige en ny.

Hvis man gerne vil undersøge hvad der ligger i linjer på sin kat ,hvordan gør man så skåret ud i pap :?

Hvad skal man kigge efter?hvordan finder jeg mere viden om lige bestemt min kat og mine linjer??? Er der nogle bøger som evt kan anbefales???
Går sygemeldt gravid lige pt så der går nogen tid inden jeg kan komme på genetik kursus og lige nu har jeg go tid til at forsøge at sætte mig lidt mere ind i tingene.

Nogen der kan fortælle om hvordan de gjorde som nye i en kæmpe stor spændende ny verden??? [bigloony]

er paw ped den bedste MC database?

Jeg er nysgerrig for den er så mangelfuld og fyldt med fejl på aby’erne

Det ved jeg ikke men de gange jeg har forsøgt mig med at hitte ud af det er det den side jeg er blevet henvist til???Hvilke andre muligheder kunne der måske ellers være??

Det ved jeg ikke, da jeg opdrætter en anden race. Men som sagt på aby’en er Paw Ped mere end håbløs. Der er en privatejet kæmpe abydatabase, opdateres hele tiden, ingen fejl er vel at overdrive, men det er minimalt.

Databaserne på PawPeds er kun så gode og informative som vi brugere selv gør dem til. Det er vores oplysninger der ligger til grund for hvad der ligger der. Så er den mangelfuld, så må du ud og få folk til at sende deres stamtavler ind, og er den behæftet med fejl, så må der kræves - som der gøres for MCO - at der skal vises en kopi af stamtavlen, og at det skal være ejer der sender den ind. Jeg ved at det ikke er tilfældet med alle racer, langt fra…desværre.

Det er de enkelte racer selv der står for hvilke krav der stilles, og de er ikke ens.

Databaserne på PawPeds er kun så gode og informative som vi brugere selv gør dem til. Det er vores oplysninger der ligger til grund for hvad der ligger der. Så er den mangelfuld, så må du ud og få folk til at sende deres stamtavler ind, og er den behæftet med fejl, så må der kræves - som der gøres for MCO - at der skal vises en kopi af stamtavlen, og at det skal være ejer der sender den ind. Jeg ved at det ikke er tilfældet med alle racer, langt fra…desværre.

Det er de enkelte racer selv der står for hvilke krav der stilles, og de er ikke ens.[/quote]

Enig -thumbs

Lykken ville være at have adgang til FDs og de andres stambogssystemer på søgeniveua - ønsketænkning er jeg bange for

Nifol - Har du lyst til at læse lidt om kattegenetik generelt, så kan jeg foreslå dig denne gruppe på kattegalleri.dk http://www.kattegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=57 :slight_smile: De fleste af brugerne derinde er nu også herinde, der er bare mange tråde derinde allerede som kan være spændende at læse -thumbs

Det er de enkelte racer selv der står for hvilke krav der stilles, og de er ikke ens.[/quote]

Enig -thumbs[/quote:1poompjf]

Enig -thumbs

Enig -thumbs[/quote:1x89qe3x]

Enig -thumbs

Er allerede medlem i gruppen genetik,har også læst materiale som Pil har undervist efter og noget af det tror jeg hang ved [bigloony]
Det jeg godt kunne tænke mig at vide er hvordan jeg undersøger mine egne linjer??+ Hvad skal jeg kigge efter ? Hvordan startede i?? Ved jo godt at jeg ikke bare sådan lige kommer til bunds i det ,men kunne være dejligt at høre om hvordan andre har gjort som måske har undersøgt deres linjer i en lang årrække inden de blevet klogere??

Pawpeds kan (hvis det der står da passer :stuck_out_tongue: ) fortælle dig navnene og farverne på de katten som ligger bag din kat, nogle er gange er der også et billede eller nogle helbredoplysninger som er mere eller mindre brugbare.

Men det kommer an på hvad du mener med mere viden om linjer - pt. tror jeg den eneste måde at lære om linjernes udseende, helbred, temperament, er at møde kattene live, og at lytte, spørge og hypotesisere sammen med opdrætterne og ejerne af kattene. :slight_smile: Man må ud i kattelugten!